صرفه‌جویی در مصرف انرژی به درآمد ۷۰ میلیارد دلاری منتهی می‌شود

12:31 - 03 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نایب‌ رئیس مجلس گفت: در صورت صرفه‌جویی در مصرف گاز می‌توان به درآمدی حدود ۷۰ میلیارد دلاری در سال دست یافت.

: نایب‌ رئیس مجلس گفت: در صورت صرفه‌جویی در مصرف گاز می‌توان به درآمدی حدود ۷۰ میلیارد دلاری در سال دست یافت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی امروز(پنجشنبه) در آئین بزرگداشت شهید دکتر حسن عباسپور و 500 شهید صنعت آب و برق با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: از مهندس چیت‌چیان و همکارانش به دلیل فراهم آوردن مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا تقدیم می‌کنم.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: مهندس چیت‌چیان و مهندس نامجو برادران خود را در سال‌های دفاع مقدس به انقلاب تقدیم کردند و خود در جبهه‌های جنگ حضور داشتند که باید قدردان این عزیزان و تمامی خانواده‌های شهدا بود.


وی تصریح کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس تعالیم قرآنی گام برداشته‌اند، نقطه محوری در هر تصمیم و هر کاری باید ایمان باشد و نباید فراموش کرد که حرکت بدون ایمان محکوم به شکست است.
ابوترابی‌فرد گفت: ایمان در نگاه خواجه طوس به معنای کمال عقلانی است، ایمان ثمره حیات عقلانی و عامل دستیابی به موفقیت است، پیامبر اکرم(ص) در قله ایمان قرار دارد و باید همیشه به خاطر داشت ایمان شهدا از خردورزی آنها نشأت می‌گیرد، بنابراین باید در سایه حیات عقلانی و علمی حرکت کرد.


نایب‌ رئیس مجلس با اشاره به اینکه حرکت بدون ایمان یعنی حرکت بدون پشتوانه علمی، افزود:‌ پشتوانه معرفتی را باید افزایش داد و در زندگی اجتماعی و مدیریت بهینه باید از عقل و علم استفاده کرد، نباید فراموش کرد که آسیب‌ها در موضوعات مختلف ثمره انحراف از علم و عقل است.


وی با تاکید بر این‌که دستاوردها و موفقیت‌ها محصول حیات عقلانی و علمی است، گفت: انسان مومن همیشه مهاجر است، هر پدیده‌ای در حال حرکت است اما مهم این است که گاهی این حرکت صعودی و گاهی در راستای سقوط است، بنابراین باید با آراستگی به علم، جهت صحیح حرکت را شناخت.
ابوترابی‌فرد ادامه داد: مهاجر انسانی است که همیشه در حال هجرت است، اما باید حرکت به صورتی طراحی شود که این هجرت به سوی قله باشد، همچنان که شهدا در اوج مهاجرت هستند. جانبازان نیز کبوتران بلندپروازی هستند که به سوی قله‌ها حرکت می‌کنند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه رزمندگان نماد مجاهدت بودند، افزود: هجرت و جهاد همیشه با هم هستند، گاهی کسی تلاش می‌کند اما مجاهد نیست، به دلیل اینکه یک مجاهد واقعی سعی مداوم دارد.
وی تصریح کرد: آنانکه در سال‌های دفاع مقدس به جبهه‌های نبرد رفتند مهاجر بودند و توانستند با وجودی که کشور از سوی قدرت‌های شیطانی از زمین و آسمان و دریا مورد حمله قرار گرفته بود، در برابر دشمن مقاومت کنند.


نایب‌ رئیس مجلس گفت: کارگزاران صنعت آب و برق کشور در دوران دفاع مقدس تکیه‌گاه مردم و رزمندگان بودند و با وجودی که نیروگاه‌ها مورد حمله قرار می‌گرفت در کمترین زمان نیروگاه‌ها را بازسازی می‌کردند تا رزمندگان و مردم با مشکل روبرو نشوند.


ابوترابی‌فرد افزود: کارگزاران صنعت آب و برق به‌ عنوان نیروهای متخصص پشتوانه رزمندگان بودند و در زمانی که نیروگاه نکا مورد حمله قرار گرفت، سریعاً آن را بازسازی کردند که این ثمره هجرت و جهاد است.
وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار قرار دارد و نهاد آزادی‌خواهی و مقاومت در جهان است. در دو سال قبل که سوریه از نگاه کارشناسان در آستانه سقوط قرار داشت و با این کار جبهه مقاومت در لبنان، عراق و فلسطین مورد خطر قرار می‌گرفت، این همدلی مردم ایران بود که باعث شد نقشه‌های آمریکایی‌ها و دشمنان مسلمانان به نتیجه نرسد و دولت سوریه پایدار بماند.


نایب‌رئیس مجلس گفت: زمانی که غزه مورد حمله قرار گرفت، بسیاری از کشورهای عربی سکوت کردند اما نظام جمهوری اسلامی همواره در کنار مردم فلسطین بود.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: مردم عراق نیز در کنار مرجعیت، داعش را محکوم به شکست کردند.


ابوترابی‌فرد بیان کرد: با مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و حضور پرشکوه مردم در صحنه، حماسه سیاسی شکل گرفت که انجام این مهم ثمره مقاومت شهدا و ولایت‌مداری مردم است.


وی با بیان اینکه باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم، گفت: در صورت کاهش 50 درصد از مصرف گاز می‌توان آن را صادر کرد و به درآمد 70 میلیارد دلاری در سال از این راه دست یافت، به عبارتی معادل 210 هزار میلیارد تومان درآمد است که این مبلغ دو برابر بودجه عمومی در سال 91 کشور است که اگر این مهم عملی شود، انقلابی در اقتصاد کشور رخ می‌دهد. 80 درصد انرژی کشور در خانه‌ها مصرف می‌شود که برای پیشرفت باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی و تلاش شود این انرژی در بخش تولید به کار گرفته شود.
نایب‌رئیس مجلس یادآور شد: امیدوارم که با مدیریت بهینه، آینده را از گذشته بهتر بسازیم.


در ابتدای این مراسم حمید چیت‌چیان وزیر نیرو گفت: شهدا فراموش‌شدنی نیستند، هدف شهدا سربلندی کشور بود و ما با شهدا تجدیدعهد می‌کنیم و راه شهدای عزیز را ادامه خواهیم داد.
وی تصریح کرد: رزمندگان با کمترین امکانات بر دشمن غلبه کردند، بنابراین باید از زندگی شهدا درس آموخت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *