40 درصد صادرات غیرنفتی بر دوش پتروشیمی‌ها

12:22 - 03 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی سالانه فقط 5 درصد هیدروکربور کشور را مصرف کرده در حالی که با بیش از 40 میلیون تن تولید، بیش از 40 درصد از صادرات غیرنفتی کشور را در بر گرفته است.

:معاون وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی سالانه فقط 5 درصد هیدروکربور کشور را مصرف کرده در حالی که با بیش از 40میلیون تن تولید، بیش از 40 درصد از صادرات غیرنفتی کشوررا در بر گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، عباس شعری مقدم امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست گفت: اکنون بیش از 30 هزار واحد تولیدی در کشور به تولیدات پتروشیمی کشور وابسته هستند، این نشان می‌دهد که برای توسعه پایین دستی پتروشیمی، توسعه بخش بالادستی هم باید بی وقفه ادامه یابد.

وی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی را یکی از مهمترین ابزارهای معرفی توانمندی صاحبان صنایع دانست و افزود: تا سال 81 صنعت پلاستیک کشور از داشتن چنین نمایشگاهی بی بهره بود، اما در سال 80 موضوع برگزاری نمایشگاهی متناسب با جایگاه رشد صنایع پلاستیک کشور با ابتکار مهندس نعمت زاده در دستور کار قرار گرفت و اکنون نهمین دوره آن در حال برگزاری است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بر اساس برنامه تدوین شده برای توسعه صنعت پتروشیمی، تولید الفین‌ها به خصوص پروپیلن از گاز طبیعی در اولویت قرار گرفته که با توجه به ضریب نفوذ گسترده پروپیلن در صنایع پتروشیمی کشور، پیش بینی می‌شود با تولید این ماده زمینه احداث واحدهای متعدد پایین دستی در کشور فراهم شود.

شعری مقدم با بیان اینکه امروزه صنایع مختلفی وابسته به صنعت پتروشیمی هستند، گفت: در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی اگرچه امروز شرایط بین المللی در سایه مذاکرات با اعضای 1+5 امیدوارکننده تر از گذشته شده است و بسیاری از شرکت‌های خارجی برای مذاکره و سرمایه‌گذاری در ایران اظهار تمایل کرده‌اند اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *