رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری علنی دادگاه بابک زنجانی اقدامی موثر در جهت کاهش جرم/ تصمیم قاضی صلواتی شجاعانه و قابل تقدیر است

18:54 - 11 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۴۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان – اقدام شجاعانه قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران در برگزاری علنی دادگاه متهم نفتی تقدیر برخی نمایندگان مجلس را به همراه داشت.
به گزارش ، صبح امروز محاکمه متهم نفتی در شعبه 15 انقلاب تهران آغاز و 65 صفحه از کیفرخواست 237 صفحه‌ای وی قرائت شد. طبق کیفرخواست صادره اتهامات «ب.ز» عبارت است از افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور، کلاهبرداری از شرکت ملی نفت، پولشویی، جعل 24 فقره اسناد بانکی و صورت حساب‌های بانکی، جعل حواله‌های ارزی، جعل دستور انتقال بین بانک‌ها و به طور قطع قوه قضائیه به این پرونده نیز مثل چندین پرونده با قاطعیت و در نهایت دقت رسیدگی خواهد کرد.

در این میان برگزاری علنی دادگاه میلیاردر نفتی اقدام شجاعانه‌ای بود که از سوی قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب صورت گرفت. اقدامی که تقدیر نمایندگان مجلس را به همراه داشت.

رهبر: تقدیر از اقدام قاطعانه قاضی صلواتی در علنی برگزار شدن دادگاه متهم نفتی

«فاطمه رهبر» عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی با تشکر از اقدام قاضی صلواتی در برگزاری علنی دادگاه متهم نفتی اظهار کرد: برگزاری علنی دادگاه متهم نفتی به طور قطع اثربخشی بسیاری خواهدداشت و مردم در جریان فرآیند رسیدگی به این پرونده قرار خواهد گرفت و این موضوع نقش بازدارندگی در تکرار جرم دارد.

وی افزود: برگزاری علنی این دادگاه گام بزرگی تا مردم نسبت به فسادهای اقتصادی که مقام معظم رهبری بارها در خصوص آن هشدار داده اند آگاه شوند.

موسوی لارگانی: قدردانی موسوی از قوه قضائیه برای برگزاری علنی دادگاه بابک زنجانی

سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی میزان ضمن قدردانی از قوه قضائیه برای برخورد جدی با مفسدان اقتصادی دانه درشت اظهارکرد: افرادی نظیر بابک زنجانی تصور نمی‌کردند با وجود پشتوانه‌های گرمی که وی را در چپاول بیت المال همراهی کرده بودند، دستگاه قضائی چنین برخورد قاطعی با آنها داشته باشد.

وی افزود: علنی برگزار کردن دادگاه بابک زنجانی و قرائت هفتاد صفحه از کیفر خواست وی در یک جلسه به مردم نشان داد که قوه قضائیه تمام موارد را موشکافانه و به دقت بررسی کرده است و کوچکترین موضوعی از دید مسئولان قضائی مخفی نمانده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اقدام دستگاه قضائی هم برای ملت ایران و هم نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزشمند است و در مردم این اعتماد را ایجاد می‌کند که قوه قضائیه برخورد قاطعی با خاطیان داشته و در این مورد به سمت و جایگاه افراد توجه ندارد کمااینکه حکم صادر شده برای پرونده مهدی هاشمی نیز از دیگر اقدامات ارزشمند قوه قضائیه در این رابطه بود ضمن اینکه پخش این دادگاه از رسانه ملی می‌تواند تاثیر عمیق‌تری در جامعه داشته و مانع از تکرار این قبیل اقدامات در جهت اجحاف در حق مردم و سوءاستفاده از بیت‌المال توسط برخی افراد که دارای سمت‌های کلیدی هستند، خواهد شد.

طباطبایی نائینی: تصمیم قاضی صلواتی درعلنی برگزار شدن دادگاه متهم نفتی، یک تصمیم شجاعانه و قابل تقدیر است

«سید حمیدرضا طباطبایی نایینی » در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با بیان اینکه تصمیم قاضی صلواتی یک تصمیم شجاع و قابل تقدیر است، اعلام کرد: با توجه به اینکه مسائل پرونده (ب-ز) در جامعه منتشر شده است و مردم از اتهامات وی اطلاع دارند، علنی برگزار شدن این دادگاه تصمیم بسیار مفیدی بود. 

وی افزود: با برگزار شدن علنی دادگاه، مردم از اجرای عدالت و نحوه رسیدگی با خبرمی شوند که این مساله هم برای حفظ حقوق آزادی متهم مناسب است و هم اینکه افراد جامعه در جریان این پرونده قرار می گیرند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم اظهارکرد: انشاء الله پس از صدور حکم و اعلام آن آثار بهتری را درجامعه و کشور شاهد خواهیم بود.

دارایی: برگزاری علنی دادگاه بابک زنجانی اقدامی موثر در جهت کاهش جرم

صید عیسی دارایی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی میزان برگزاری دادگاه بابک زنجانی به صورت علنی را اقدامی موثر در جهت کاهش جرم در کشور بویژه در بین افرادی که سمت‌های کلیدی دارند، دانست و اظهارکرد: این اقدام مثبت قوه قضائیه مانع از حمله و اتهام زدن برخی به این قوه می‌شود و باعث می‌شود مردم به واقعیات پی ببرند ضمن اینکه شفاف‌سازی در این زمینه باعث دلگرمی مردم نسبت به حمایت مسئولان قضائی از آنها خواهد شد.

وی افزود: برخورد قاطع دستگاه قضائی با دانه درشت‌ها باعث بیداری افراد فعال در فضای سیاسی کشور می‌شود تا به گونه‌ای رفتار کنند که گرفتار ظلم خود نشوند ضمن اینکه همه متوجه این موضوع می‌شوند که عدالت جمهوری اسلامی ایران به هیچ مجرمی در هیچ جایگاه و سمتی رحم نمی‌کند و با مشاهده هر گونه جرمی به شدت با خاطی برخورد می‌کند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته پیشنهاد من به قوه قضائیه این است که دادگاه‌های بابک زنجانی را در رسانه ملی پخش کند تا مردم بفهمند این افراد چه ظلمی به آنها کرده‌اند همچنین افشاء هویت تمام مفسدان اقتصادی کشور که به عنوان خاطی تصویر آنها در شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود از تکرار جرم در جامعه تا حدود زیادی جلوگیری خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *