حقوق بشر اهرم فشار کشورهای مدعی است

12:03 - 03 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۳۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر امورخارجه ایران با انتقاد از برخورد دوگانه اى کشورهای مدعی درباره حقوق بشر گفت: این موضوع مهم به اهرم فشاری علیه سایر کشورها شده است.

: وزیر امورخارجه ایران با انتقاد از برخورد دوگانه اى کشورهای مدعی درباره حقوق بشر گفت: این موضوع مهم به اهرم فشاری علیه سایر کشورها شده است.


به گزارش ، محمدجواد ظریف در دیدار زید رعد الحسین کمیسر عالى حقوق بشر، با تاکید بر اهمیت صداقت، استقلال و جدیت در پیگیرى مسائل حقوق بشرى اظهار داشت: متاسفانه برخورد دوگانه اى با موضوع بسیار مهم حقوق بشرصورت مى گیرد و نگاه غالب به این موضوع در میان برخى کشورهاى مدعى، نگاه ابزارى است که بعنوان اهرم فشار علیه سایر کشورها بکار گرفته مى شود.

وزیر امور خارجه کشورمان توجه به فرهنگ ملتها در مسئله حقوق بشر را امرى مهم و اساسى دانست و افزود: وضعیت فعلى حقوق بشر در جهان نگران کننده است و رایزنى و گفتگوهاى سودمند در این باره مى تواند به ارتقای وضعیت حقوق بشر در جهان کمک کند.

ظریف با اشاره به حضور چشمگیر مردم کشورمان در انتخابات مختلف در دهه هاى گذشته ، این روند را در میان کشورهاى منطقه بى نظیر خواند و نادیده گرفتن این مسئله از سوى نهاد هاى ذیربط حقوق بشرى را موجب افزایش بدبینى افکار عمومى به آنها دانست.

کمیسر عالى حقوق بشر نیز در این ملاقات ضمن تشریح سیاستهاى خود در پیگیرى مسائل مربوط به حقوق بشر در کشورهاى مختلف به پاره اى از نگرانیهاى مطرح در این حوزه اشاره کرد و افزود: تبادل نظر و استمرار دیدارها مى تواند به شناخت بیشتر و بررسى دقیقتر موضوعات حقوق بشرى و یافتن راه حلهاى مناسب کمک کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *