ریابکوف: ایران و «۱+۵» هنوز درباره مسائل مهم به توافق نرسیدند

11:10 - 03 مهر 1393
کد خبر: ۸۳۲۶
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که در مورد هیچیک از مسائل کلیدی توافقنامه جامع نهایی هنوز بین ایران و گروه 1+5 توافقی حاصل نشده و بدین ترتیب فعلا مذاکرات به سطح وزرای خارجه طرفین ارتقاء نخواهد یافت.

: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که در مورد هیچیک از مسائل کلیدی توافقنامه جامع نهایی هنوز بین ایران و گروه 1+5 توافقی حاصل نشده و بدین ترتیب فعلا مذاکرات به سطح وزرای خارجه طرفین ارتقاء نخواهد یافت.

به گزارش گروه سیاسی به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و طرف مذاکره کننده روسی در مذاکرات هسته‌ای در نیویورک چهارشنبه‌شب (شب گذشته) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نمایندگان گروه میانجی گران «1+5» و ایران هنوز در خصصو هیچیک از مسائل مهم مربوط به توافقنامه نهایی مذاکرات به توافق نرسیده‌اند.

ریابکوف با تاکید بر اینکه زمان آن رسیده که این مسائل حل و فصل شود، یادآور شد که با توجه به این واقعیت در شرایط کنونی دلیلی برای برگزاری نشست در سطح وزرای امور خارجه طرفین وجود ندارد.

وی افزود: «نشست وزرای خارجه بستگی به آن دارد که چارچوب کلی تصمیمات در خصوص مسائل مهم مندرج در سند نهایی مورد توافق قرار گرفته باشد که متاسفانه چنین چیزی هنوز رخ نداده است».

ریابکوف که ریاست هیئت نمایندگی روسیه در مذاکرات بین نمایندگان ایران و گروه 1+5 را برعهده دارد، پیش از این گفته بود که مشکل ترین مسائل مورد اختلاف طرفین موضوع فعالیت راکتور هسته‌ای اراک و سطح غنی سازی اورانیوم در ایران است که تا مشخص نشدن وضعیت آنها، امکان امضای توافقنامه جامع نهایی وجود نخواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *