صدور پیش فروش ساختمان بدون مجوز ممنوع است

17:33 - 02 مهر 1393
کد خبر: ۸۲۹۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان در اجرای آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان در جمع کارشناسان و کارکنان مسکن و شهرسازی و سازمان ثبت و اسناد استان تاکید کرد: صدور پیش فروش ساختمان بدون مجوز ممنوع است.

: جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان در اجرای آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان در جمع کارشناسان و کارکنان مسکن و شهرسازی و سازمان ثبت و اسناد استان تاکید کرد: صدور پیش فروش ساختمان بدون مجوز ممنوع است.


 
به گزارش ، جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان در اجرای آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان در جمع کارشناسان و کارکنان مسکن و شهرسازی و سازمان ثبت و اسناد استان تاکید کرد: صدور پیش فروش ساختمان بدون مجوز ممنوع است.


وی سپس اظهار داشت: پیش فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی ممنوع بوده و خاطیان برابر قانون مجازات خواهند شد در این زمینه رسانه های جمعی و مطبوعات بدون مجوز سازمان مسکن و شهرسازی حق انتشار آگهی پیش فروش را ندارند، پیش فروشنده فقط در صورت رضایت خریداران می تواند تعهدات خود را به دیگری واگذار نماید.


رئیس دادگستری استان لرستان در ادامه افزود: پیش فروشنده باید مسئولیت خود را برای جبران خسارت های ناشی از عیب بنا و تجهیزات، بیمه نماید، بیمه نقش مهمی در کاهش اختلافات معاملاتی دارد و می تواند از تشکیل بی مورد پرونده های قضایی جلوگیری نماید.


وی در پایان اظهار داشت: شهرداریها مکلف هستند صدور پروانه احداث ساختمان را ظرف یک هفته به اداراه ثبت اسناد و املاک اعلام کنند، شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک مراجع قانونی هستند که در استعلامات قضایی توسط دادگستری مورد تایید هستند و لیکن دقت عمل و بازرسی های سازمان بازرسی نیز می تواند از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری نماید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *