سازه های نظام تربیتی باید متحول شوند

17:24 - 02 مهر 1393
کد خبر: ۸۲۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان: معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: تحولی در سازه های نظام تربیتی باید رخ دهد و مسئولان دلسوز نظام برای مقابله با تهاجمات فرهنگی همواره برنامه ریزی های موثری داشته باشند.

: معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: تحولی در سازه های نظام تربیتی باید رخ دهد و مسئولان دلسوز نظام برای مقابله با تهاجمات فرهنگی همواره برنامه ریزی های موثری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی میزان با اشاره  به سخنان رئیس قوه قضاییه در جلسه اخیر مسئولان عالی قضایی درباره اینکه دشمنان ما می‌خواهند فضاهای آموزشی را آلوده کنند اظهار داشت: نظام تربیتی از آموزش و پرورش تا دانشگاه ها در حقیقت نسل های بعدی ما را می سازند که این مهم ترین رکن انسان سازی در بعد اجتماعی است.

وی افزود: باید بیشترین سرمایه گذاری نظام روی نسل های آینده صورت گیرد زیرا دشمنان اسلام به دنبال تغییر هویت اسلامی نسل های ما هستند و سعی می کنند که آنان را از نظام و مبانی ارزشی و اسلامی جدا کنند و این مهم ترین فعالیت فرهنگی بیگانگان و دشمنان است که در غالب تهاجمات فرهنگی صورت می گیرد.

این مسئول قضایی همچنین بیان کرد: ما در یک جدال فرهنگی قرار داریم. موضوع آموزش و پرورش و دانشگاه ها همیشه مورد توجه دشمنان است که برای آن برنامه ریزی و تخلیه هویت اسلامی دانشجویان و دانش آموزان ما را مورد هدف قرار داده اند و همیشه این خطر برای نهاد های آموزشی کشور وجود دارد و لازم است که برنامه ریزی های موثری دراین زمینه صورت گیرد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در ادامه بیان کرد: این وظیفه مسئولان نظام را سنگین می کند. باید از مسئولان نظام آموزشی سوال کرد که چه برنامه هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دارند؟ برنامه های آنان باید ارایه شود و مورد پیگیری قرار گیرد و اگر برنامه ای هم ندارند بازهم سوال مطرح می شود که چرا برنامه ریزی صورت نگرفته است و نسبت به این تهاجم بی توجه هستند؟

به گفته صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه لازم است تحولی در اصل و سازه های نظام تربیتی رخ دهد و با توجه به این تهاجماتی که صورت می گیرد برنامه های تربیتی هم تنظیم شود.

صادقی در ادامه درباره سیاست های کلان علم و فناوری که اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را ابلاغ کرده اند، اشاره کرد و گفت: این سیاست های کلان باید در واقع ترسیم کننده خطوط اصلی حرکت این نظام تربیتی، آموزش و پژوهشی باشند و براساس آن برنامه ریزی شود که انشاءالله مورد توجه آموزش و پرورش و دانشگاه ها قرار گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *