لاریجانی به ژنو می رود/ دستغیب رئیس شورای اجرایی بین المجالس شد

14:44 - 02 مهر 1393
کد خبر: ۸۲۷۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: هیئت پارلمانی ایرانی به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس بین المجالس مهرماه به ژنو سوئیس سفر می کند.

: هیئت پارلمانی ایرانی به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس بین المجالس مهرماه به ژنو سوئیس سفر می کند.

به گزارش گروه سیاسی ، «موید حسینی صدر» با اشاره به انتخاب 15 عضو شورای اجرایی بین المجالس در روز گذشته گفت: در این جلسه دستغیب به عنوان رئیس شورای اجرایی، بنده (موید حسینی صدر) به عنوان دبیرکل، ضرغام صادقی و یوناتن بت کلیا به عنوان نواب انتخاب شدند.

وی افزود: همچنین رحمت الله نوروزی به عنوان خزانه دار و حبیب برومندی به عنوان منشی انتخاب شدند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: اجلاس بین المجالس (IPU) بیست و دوم مهرماه در ژنو برگزار می شود و علی لاریجانی به عنوان رییس هیات در این جلسه حضور خواهد داشت.

وی با بیان این که این اجلاس 145 عضو دارد و سالانه دو جلسه اصلی پاییزه و بهاره دارد که جلسه پاییزه امسال در ژنو و جلسه بهاره در ویتنام برگزار خواهد شد، گفت: در این نشست جلسات فرعی در موضوعات مختلف حقوق زنان و بهداشت برگزار می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود در اجلاس امسال 130 کشور حضور یابند و حضور آقای لاریجانی می تواند سطح حضور هیات ایرانی را بالا برده و در این اجلاس سودمند باشد.

به گفته موید حسینی صدر، 8 یا 9 نماینده در این اجلاس حضور خواهند داشت که یک نفر از آنها از نمایندگان زن خواهد بود و همچنین بنده به عنوان عضو کمیته دائمی صلح و امنیت در اجلاس حضور خواهیم داشت.

به گفته وی، همچنین عباس پاپی زاده به عنوان نماینده جوان و زیر 40 سال ایران در این اجلاس حضور خواهد داشت.

وی گفت: در حاشیه این اجلاس، اجلاس کشورهای اسلامی هم برگزار می شود و هیات ایرانی 19 یا 20 مهرماه عازم این اجلاس خواهد شد و اجلاس تا 27 مهرماه ادامه خواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *