رسوایی زندان نیویورک ادامه دارد

12:33 - 02 مهر 1393
کد خبر: ۸۲۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان: عدم ثبت آمار درگیری در یکی از زندان‌های شهر نیویورک توسط مقامات ارشد این زندان به یکی از رسوایی‌های بزرگ در سیستم قضایی آمریکا تبدیل شده است.
: عدم ثبت آمار درگیری در یکی از زندان‌های شهر نیویورک توسط مقامات ارشد این زندان به یکی از رسوایی‌های بزرگ در سیستم قضایی آمریکا تبدیل شده است.

 به گزارش به نقل از نیویورک تایمز، یکی از تحقیقات اداره دادگستری آمریکا ماه گذشته از وجود یک سلول وحشت در زندان ریکرز آیلند واقع در نیویورک خبرداد. همین مسئله برای اثبات وجود فساد و وحشیگری در سیستم زندان شهر کافی بود، اما اکنون مشخص شده است اداره عفو در گزارش مربوط به سال ۲۰۱۲ اعمال نفوذ کرده که در آن تنزل رتبه دو مقام به دلیل عدم انجام وظیفه خود در نظارت بر زندان پیشنهاد شده بود.

طبق این گزارش اطلاعات مربوط به ثبت صدها درگیری در زندان مفقود شده بود که در آمارها اشاره‌ای به آنها نشده بود. بر اساس این گزارش ویلیام کلمونس، رئیس زندان و تورهان گوموسدر، معاون وی از مسئولیت خود برای گزارش درگیری‌های زندان شانه خالی کرده و زمانی که ماموران زندان برای بهتر جلوه دادن شرایط اطلاعات نادرستی را در آمار وارد می‌کردند، به این مسئله بی‌توجه بودند.

البته مسئله تنها به اینجا ختم نشد و طبق گزارش منتشر شده در روزنامه تایمز جوزف پونته، که از سوی شهردار نیویورک به عنوان کمیساریای اصلاح انتخاب شده بود به هر دو نفر  پیشنهاد پستی در یک زندان بزرگتر ارائه کرده بود. این اقدام وی با وجود توصیه اداره بازرسی صورت گرفت که مخالف این پیشنهاد بود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *