دسترسی آسان به فضای سایبری امن در دستور کار صنعت نفت

12:10 - 02 مهر 1393
کد خبر: ۸۲۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: معاون وزیر نفت با بیان این که دستیابی به اهداف صنعت نفت در اقتصاد مقاومتی، نیازمند فراهم شدن زیرساختهای اطلاعاتی است، گفت: مدیریتهای فاوای 4 شرکت اصلی صنعت نفت باید شرایط را برای دسترسی آسانتر به فضای سایبری امن فراهم کنند

: معاون وزیر نفت با بیان این که دستیابی به اهداف صنعت نفت در اقتصاد مقاومتی، نیازمند فراهم شدن زیرساختهای اطلاعاتی است، گفت: مدیریتهای فاوای 4 شرکت اصلی صنعت نفت باید شرایط را برای دسترسی آسانتر به فضای سایبری امن فراهم کنند.

به گزارش میزان، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری ادامه داد: صنعت نفت، صنعت پیشران توسعه اقتصادی و یکی از محورهای توسعه کشور بویژه برای خروج از رکود است.

منصور معظمی گفت: بی تردید دستیابی به اهداف صنعت نفت در اقتصاد مقاومتی، نیازمند فراهم شدن زیرساختهای مختلف بویژه زیرساختهای اطلاعاتی است.

وی تاکید کرد: نمی توان به بهانه ورود ویروس به سامانه، به ایزوله کردن و یا فیلترینگ سیستمها متوسل شد، چراکه با تکنولوژیهای امروز، برای هر فیلتر، فیلترشکن و برای باز کردن هر درب بسته ای، راهی پیدا می شود.

معاون وزیر نفت با یادآوری این که نباید برای دستیابی به کوچکترین اطلاعاتی، دست به دامن تلفنهای هندلی یا روشهای سنتی شد، گفت: تمام جزایر متعدد اطلاعاتی صنعت نفت باید به صورت یکپارچه درآید و اطلاعات که در دنیای امروز، یکی از ابزارهای قدرت به شمار می رود باید این صنعت را در مسیر دستیابی به اهداف مدنظر بیش از پیش یاری کند.

معظمی، ایجاد مرکز داده اختصاصی برای امن سازی تعاملات الکترونیکی را در صنعت نفت، نخستین گام در این مسیر عنوان کرد و افزود: مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات چهار شرکت اصلی موظف هستند شرایط را برای حرکت به سمت فضای سایبری امن تر و دسترسی آسانتر به این فضا فراهم کنند و این امر را به همه شرکتهای تابعه خود نیز ابلاغ کنند.

بر پایه این گزارش، ایجاد زیرساختهای امنیت سایبری و مرکز میانی صدور گواهی الکترونیکی نفت از سال 90 در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و این طرح با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بیش از دو سال، منجر به نتیجه شده است.

افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به 4.7 میلیون بشکه در روز
معظمی افزود: برخورداری از بیشترین ذخایر هیدروکربوری در سطح جهان، فرصت ویژه ای را برای کشور ایجاد کرده است که باید از این فرصت به نحو بهینه برای رسیدن به توسعه پایدار و منطقی استفاده کرد و خوشبختانه دولت نیز به صنعت نفت بعنوان یکی از محورهای اصلی توسعه تاکید دارد.

وی اهداف و برنامه های پیش بینی شده برای صنعت نفت را در قالب اقتصاد مقاومتی، دست یافتنی خواند و تصریح کرد: همانطور که پیش بینی شده است، امکان دستیابی به ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون و 700 هزار بشکه نفت خام و یک میلیون بشکه میعانات گازی تا چهار سال آینده و همچنین افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی به یک میلیارد مترمکعب تا سه سال آینده وجود دارد.

راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 94

رئیس شورای فناوری اطلاعات وزارت نفت با اشاره به راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال آینده، ادامه داد: با راه اندازی این فاز و تولید محصولات کیفی تر و توسعه سی ان جی، صنعت نفت دیگر مانند گذشته به تولید محصولات بعضا بی کیفیتی که محیط زیست را آلوده می سازد و به سلامت مردم آسیب می زند، نیازمند نخواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *