امیدی به زنده بودن مفقودان در منا نداریم/ نگران کرونا ویروس نباشید

13:16 - 08 مهر 1394
کد خبر: ۸۲۳۳۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به این که جستجوی بیمارستان ها برای دریافت تعداد مجروحان بیشتر در چهار مرحله انجام شده است، اظهار کرد: در نتیجه امیدی به این که تعداد مجروحان بیشتری را در بیمارستان های سعودی پیدا کنیم وجود ندارد.

امیدی به زنده بودن مفقودان در منا نداریم/ نگران کرونا ویروس نباشیدشهاب الدین محمدی عراقی که به همراه هیئت ایرانی به منظور رسیدگی به وضعیت مجروحان فاجعه منا به عربستان سفر کرده است، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی میزان  با تاکید بر این که تمرکز هلال احمر بر تعیین تکلیف وضعیت مجروحان فاجعه منا است، عنوان کرد: همچنان آمار جدیدی مبنی بر کاهش تعداد مفقودان و در نتیجه افزایش تعداد کشته ها و مجروحان در دست نیست.

وی با اشاره به این که جستجوی بیمارستان ها برای دریافت تعداد مجروحان بیشتر در چهار مرحله انجام شده است، اظهار کرد: در نتیجه امیدی به این که تعداد مجروحان بیشتری را در بیمارستان های سعودی پیدا کنیم، وجود ندارد.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: در عین حال باید در انتظار دستیابی به آمار جدید در این مورد بود.

محمدی عراقی با تاکید بر این که تا زمانی که مجروحان ایرانی در عربستان حضور دارند مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مستقر است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تعداد بیشتری از مجروحان حادثه را با پرواز به ایران منتقل کنیم.

وی با تاکید بر این که تمام اقدامات لازم برای مقابله با کرونا ویروس صورت گرفته است، گفت:هموطنان نگرانی در مورد انتقال مجروحان خود به بیمارستان هایی که در معرض خطر انتقال کرونا ویروس است، نداشته باشند.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: مجروحانی که در بیمارستان های سعودی بوده اند مورد بازدید تیم های پزشکی ایرانی قرار می گیرند. لذا تا کنون موردی از تماس مجروحان با کرونا ویروس نداشته ایم.

محمدی عراقی در پایان گفت: پروتکل خاصی بر آن دسته از بیمارانی که به کرونا ویروس مبتلا هستند رعایت می شود. به همین دلیل در این مورد جای نگرانی وجود ندارد. همچنین هموطنان اطمینان داشته باشند در صورت وجود شواهدی از این بیماری به سرعت از سوی ما مورد رسیدگی قرار می گیرد.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *