افزایش مالیات باعث ابهام در سودآوری شرکت‌های بورس است

10:13 - 02 مهر 1393
کد خبر: ۸۲۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ابهام در سودآوری شرکت های بورس، گفت: اخذ عوارض، مالیات و تصمیمات یک شبه سبب ابهام در سودآوری شرکت های بورس می شود.

: کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ابهام در سودآوری شرکت های بورس، گفت: اخذ عوارض، مالیات و تصمیمات یک شبه سبب ابهام در سودآوری شرکت های بورس می شود.

محمدعلی احمدزاده اصل در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایجاد فضای ثابت در بازار باشیم، افزود: در حال حاضر این ایراد وارد است که دولت در بازار مداخله می کند و این مداخله در جهت ایجاد ابهام بیشتر در صنایع به ویژه خوراک آنها از جمله پتروشیمی و موارد دیگری از جمله عوارض، بهره وری و حق پروانه تاثیر گذار باشد. تمام این موارد به دلیل بی ثباتی سیاست های دولت سبب شوک به بازار می شود.

مدیر عامل هلدینگ معدنی امید افزود: در حال حاضر انتظاراتی که در رابطه با سودآوری شرکت ها مطرح است دچار ابهام است اما باید از فضای پر التهاب قیمت گذاری جلوگیری و این اقدام بر اساس کار کارشناسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در غیر این صورت باید برخی مواقع شاهد شوک به بازار و به دنبال آن کاهش ارزش سهام ها باشیم.

این کارشناس بازار و سرمایه گفت: به طور کلی باید گفت که افزایش مالیات و عوارض بر بازار و همچنین میزان صادرات ایران تاثیرگذار خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *