دستیابى به مصالحه فراگیر در سوریه نیازمند رایزنی با تمامی طرفین است

9:47 - 02 مهر 1393
کد خبر: ۸۲۰۳
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: وزیر امورخارجه کشورمان گفت: براى دستیابى به یک مصالحه فراگیر در سوریه باید با تمامى طرفها به رایزنی پرداخت.

: وزیر امورخارجه کشورمان گفت:  براى دستیابى به یک مصالحه فراگیر در سوریه باید با تمامى طرفها به رایزنی پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی ، محمدجوادظریف وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار با نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه با اشاره به ورود گروه تروریستى داعش به سوریه اظهارکرد: مبارزه با تروریسم که جمهورى اسلامى ایران از ابتدا بر اولویت آن تاکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است.

ظریف در این دیدار با استقبال از آغاز به کار آقای دمیستورا، اقدامات اولیه وى جهت تبادل نظر با مقامات سوریه و همه اقشار و گروه‌هاى سورى جهت نیل به یک مصالحه سیاسى فراگیر را گامى در جهت درست توصیف و بر ضرورت فعالیت موثر و بیطرفانه نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد.

وزیر امورخارجه با اشاره به ورود گروه تروریستى داعش به سوریه اظهارکرد: مبارزه با تروریسم که جمهورى اسلامى ایران از ابتدا بر اولویت آن تاکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار گفت: براى دستیابى به یک مصالحه فراگیر در سوریه باید با تمامى طرفها به رایزنی پرداخت.

وى افزود: بر همین اساس در سفر اول خود به سوریه با بشار اسد و مسئولان دولتى از یک سو و با مخالفین میانه رو و جامعه مدنى از سوى دیگر دیدار و گفتگو کردم.

وی با اشاره به سفرهاى آینده خود به کشورهاى منطقه تاکید کرد: این سفرها براى رایزنی و درک بهتر نظرات کشورها از جمله ایران در باره عناصر اصلى دستیابى به مصالحه سیاسى فراگیر صورت مى‌گیرد.

وزیر امورخارجه همچنین امروز با وزرای خارجه ارمنستان و بولیوی نیز دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه ، روند مذاکرات هسته‎ای و راه‎های توسعه مناسبات فیمابین به گفتگو و رایزنی پرداخت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *