حملات آمریکا به سوریه باعث گسترش تروریسم در منطقه می‌شود

9:14 - 02 مهر 1393
کد خبر: ۸۱۹۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این حملات آمریکا موجب گسترش تروریست می‌شود همانطور که بمباران‌ها در افغانستان نه تنها ریشه تروریسم را نخشکاند که به تسلط آنها و توسعه ترورسیت‌ها مدد رساند و آنها را در سایر کشورها نیز توسعه داد.

: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این حملات آمریکا موجب گسترش تروریست می‌شود همانطور که بمباران‌ها در افغانستان نه تنها ریشه تروریسم را نخشکاند که به تسلط آنها و توسعه ترورسیت‌ها مدد رساند و آنها را در سایر کشورها نیز توسعه داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به حملات روز گذشته آمریکا به سوریه گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در روز گذشته نطقی اعلام کرد از آنجایی که دولت مرکزی سوریه امکان نابود ساختن تهدید داعش را ندارد آمریکا راسا وارد عمل شده است.

وی اضافه کرد: آمریکا فکر می‌کند که این ادعای آنها را کسی باور می‌کند. آمریکا و هم‌پیمانان او بیش از سه سال است که از جریان‌های تروریستی در سوریه حمایت کردند و می‌کنند و در هفته گذشته نیز در کنگره آمریکا این موضوع تکرار شد که ما به معارضان سوریه کمک می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از کشورهایی که در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم قرار دارند خود جزو کمک‌کنندگان تروریست‌ها در سوریه هستند. نیروهای تروریستی از مرزهای این کشورها وارد سوریه می‌شوند در چنین شرایطی چگونه این حرف مسئولان آمریکا می‌تواند اندک وجاحتی داشته باشند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تاسف‌آور است که رئیس‌جمهور آمریکا چون دولت مرکزی سوریه امکان نابودی تهدید تروریست‌ها را ندارد، آمریکا راسا وارد شده است مگر شما اجازه دادید که دولت مرکزی سوریه با تروریست‌ها مبارزه کند. تروریست‌ها را شما به وجود آوردید، حمایت کردید و اجازه نمی‌دهید تا دولت مرکزی با آنها مبارزه کند.

وی افزود: مدت‌ها پیش یکی از رهبران عرب منطقه در مذاکره‌ای به من گفت غربی‌ها به محض اینکه می‌بینند دولت سوریه در حال سرکوب تروریست‌هاست به تروریست‌ها کمک بیشتری می‌کند تا دولت سوریه عقب‌نشینی کند.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرده است که ما با همکاری هم‌پیمانان خود در منطقه ریشه تروریسم در جهان را می‌خشکانیم. این هم از شوخی‌های مضحک سیاسی است. اگر واقعا تصور می‌کنیم که با چند حمله هوایی ریشه تروریست‌ها را می‌خشکانید باید که به حال کشوری که مدعی مدیریت جهانی است گریست. حداقل حرف‌های صاحب‌نظران امنیتی خود را بشنوید تا دقیق‌تر حرف بزنید.

لاریجانی خاطرنشان کرد: حمله هوایی آمریکا به سوریه چند اثر دارد. اول اینکه این اقدام کشتار و آوارگی سکنه غیرنظامی در مناطق بمباران شده که مشاهده می‌شود است و از سوی دیگر این اقدام ژست کم‌خاصیت قدرت آمریکا که به زودی رنگ می‌بازد را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: اگرچه آمریکا به دلیل رنگ پریدگی قدرت خود ناچار است دست به چنین اقدامات تاکتیکی در سوریه بزند تا حداقل کاریکاتور قدرت جهانی خود را حفظ کند اما در فاصله اندکی با موج سنگین‌تر تروریست‌ها مواجه می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این حملات آمریکا موجب گسترش تروریست می‌شود همانطور که بمباران‌ها در افغانستان نه تنها ریشه تروریسم را نخشکاند که به تسلط آنها و توسعه ترورسیت‌ها مدد رساند و آنها را در سایر کشورها نیز توسعه داد.

لاریجانی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: وقتی شما با این گونه حملات کور و بی‌مبنا به کشوری جوانان آن کشورها را تحقیر می‌کنید تصور نمی‌کنید آنها راهی جز مقابله به مثل با شما راه مفر دیگری برای رفع این حقارت ندارند و طبعا در دام تروریست‌ها می‌افتند که فعلا در مقابل شما قرار دارند.

وی افزود: یکی از صاحب‌نظران آمریکایی (برژنسکی) گفته است که در کشورهای مسلمان خاورمیانه انزجار حاد در مقابل دخالت‌های بی‌مورد آمریکا در خاورمیانه و پشتیبانی آن از اسرائیل هم‌اکنون به صورت دست امپریالیسم غرب در منطقه دیده می‌شود به این جهت است که آنها آمریکا را دلیل اصلی محرومیتی که احساس می‌کنند می‌دانند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *