ادعای بان کی مون در مورد عدم بکارگیری زنان در دستگاه قضایی کذب است

8:53 - 02 مهر 1393
کد خبر: ۸۱۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: یک نماینده مجلس نهم ادعای بان کی مون مبنی بر بکار گرفته نشدن زنان ایرانی در سمت‌های کلیدی قضایی را ادعایی بی ربط و کذب دانست و افزود: هم‌اکنون بسیاری از زنان با اقتدار و بدون هیچ ممنوعیتی در سمت‌هایی همچون بازپرس، دادیار و ... در شعب قضایی کشور مشغول به فعالیت هستند.

: عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم ادعای بان کی مون مبنی بر بکار گرفته نشدن زنان ایرانی در سمت‌های کلیدی قضایی را ادعایی بی ربط و کذب دانست و افزود: هم‌اکنون بسیاری از زنان با اقتدار و بدون هیچ ممنوعیتی در سمت‌هایی همچون بازپرس، دادیار و ... در شعب قضایی کشور مشغول به فعالیت هستند.

سید مهدی موسوی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در خصوص ادعای بان کی مون مبنی بر اینکه در ایران از زنان در قوه قضاییه در سمت‌های کلیدی به ویژه قضاوت بکار گرفته نمی‌شوند، اظهار کرد: جالب است که بان کی مون می‌خواهد برای ما تعیین تکلیف کند که از زنان در چه سمت‌هایی استفاده کنیم ولی آنچه مسلم است این ادعاها بی‎‌ربط و کذب است چراکه اسلام زنان را به این دلیل از قضاوت در محاکم قضایی منع کرده است که روحیه حساس آن‌ها مانع از صدور حکم صحیح می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: هم‌اکنون بسیاری از زنان با اقتدار در سمت‌های کلیدی قوه قضاییه مشغول به فعالیت هستند و هیچ قانونی در این مورد برای آن ها محدودیتی قائل نشده است ضمن اینکه در زمینه قضاوت نیز زنان در انشای رای و یا در سمت بازپرس در شعب قضایی کشور فعال هستند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس نهم اذعان کرد: استکبارغرب، تحقیر ایران در مجامع بین‌المللی و افزایش فشار بر ایران از طریق گسترش دایره تحریم‌ها را به عنوان هدف اصلی دنبال می‌کند در غیر این صورت در بسیاری از کشورهایی که مورد حمایت غربی‌ها نیز هستند زنان اجازه بسیاری از فعالیت‌ها در بخش‌های اداری و یا حتی در عربستان سعودی مجوز رانندگی نیز ندارند با این حال در مقابل آن‌ها سکوت می‌کنند و این اتهام را در حالی به ایران وارد می‌سازند که زنانشان در بسیاری از عرصه‌های سیاسی و قضایی حضوری فعال دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *