رویکرد سازمان زندانها اجرای مجازات صرف نیست

15:11 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۱۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل زندان های البرز گفت: رویکرد سازمان زندانها اجرای مجازات صرف نیست بلکه ما متولیان اقدامات تامینی و تربیتی و مسئول تغییر رفتار زندانیان هستیم.

: مدیرکل زندان های البرز گفت: رویکرد سازمان زندانها اجرای مجازات صرف نیست بلکه ما متولیان اقدامات تامینی و تربیتی و مسئول تغییر رفتار زندانیان هستیم.

به گزارش به نقل از روابط عمومی زندان های البرز، جبار باقری مدیرکل زندان های البرز در مراسم تودیع و معارفه رئیس ندامتگاه فردیس افزود: زندانیان بنا بر عوامل مختلف فردی و اجتماعی انطباق خود را بامحیط زندگی از دست داده اند و بنا بر فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی زندانیان باید به همان میزانی که قانون برای آنها پیش بینی شده است مجازات شوند و زندانبانان مددکار و سنگ صبور آنها هستند تا با شناخت مشکلات وویژگیهای شخصیتی آنان زمینه بالندگی و ارتقای شخصیتی آنان جهت بازگشت سعادتمندانه به جامعه را فراهم سازند.
این مسئول قضایی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در ندامتگاه فردیس وجود اندرزگاه نسوان و مرکز کانون اصلاح و تربیت اطفال زیر 18سال که به عنوان گروهای آسیب پذیر و آسیب دیده جامعه شناخته شده اند در این ندامتگاه استقرار دارند که نیاز به برنامه ریزی ویژه و منحصر به خود با حمایتهای ویژه اجتماعی را دارد.

زندانبانی امروز ما مبتنی بر اصلاح بزهکار است

رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: زندان محلی برای مجازات توام با اصلاح و تربیت است .
وی افزود: کار زندانبانی آسان نیست چراکه با افراد بزهکاری سروکار دارند که معلول اجتماعی و دارای اختلالات فردی و اجتماعی هستند .

دادستان مرکز استان البرز در ادامه خواستار توجه جدی مسئولین زندان به رویکرد اصلاحی و تربیتی با تکیه بر کاهش رفتارهای پرخطر با اجرای اقدامات تامینی و حمایتی شد و اظهار داشت: برنامه های امنیت پایدار با فعالیتهایی همچون اشتغال و حرفه آموزی توام است و این نوع نگرش در بین مسئولین زندان در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه این مراسم از مهدی کربلایی که به درجه بازنشستگی نائل آمده با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و محسن صفیاری با اعطای حکم انتصاب به عنوان رییس ندامتگاه فردیس منصوب شد.

گفتنی است اعظم علی بابایی به عنوان رییس اندرزگاه نسوان منصوب و با اعطای لوح تقدیر به سیمین جلیلوند که به درجه بازنشتگی نائل آمده اند تجلیل شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *