فولاد بافت با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی فعال شد

15:02 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۱۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: فولاد بافت به عنوان پنجمین طرح استانی فولاد، ‌از وضعیت سکون خارج و با مشارکت بخش خصوصی فعال شد.

: فولاد بافت به عنوان پنجمین طرح استانی فولاد، ‌از وضعیت سکون خارج و با مشارکت بخش خصوصی فعال شد.

به گزارش میزان، ‌این پروژه در راستای استراتژی‌های جدید ایمیدرو و سیاست‌های کلان دولت یازدهم برای جذب سرمایه، با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی وارد مرحله تازه‌ای از اجرا شد.

قرارداد مشارکت این طرح که از ظرفیت تولید 800 هزار تا یک میلیون تن فولاد خام برخوردار است روز دوشنبه 31 شهریور ماه با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت،‌ رییس هیات عامل ایمیدرو (کارفرما) و مدیر عامل بانک صنعت و معدن (بانک عامل) و شرکت فولاد سازان نوین به عنوان سرمایه گذار به امضاء‌ رسید.

رییس هیات عامل ایمیدرو در این باره گفت:‌ فعال شدن یکی دیگر از طرح‌های استانی فولاد،‌ تنها در راستای سیاست‌های جدید برای جذب سرمایه و مشارکت بخش خصوصی در توسعه صنعت فولاد صورت گرفته است.

علاوه بر این چنین سیاستی توانمندسازی شرکت‌های خصوصی را نیز در پی دارد.

مهدی کرباسیان افزود:‌ یکی از بزرگ‌ترین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،‌ واگذار طرح‌ها و جلب مشارکت بخش خصوصی بدون «رد دیون» بوده است.

این در حالی است که در سال‌های گذشته عمده پروژه‌ها در قالب رد دیون واگذار می‌شد که اهداف کلان خصوصی‌سازی را محقق نمی‌کرد.

به گفته وی پیشتر طرح‌های سپید دشت، شادگان، نی ریز و میانه بدین صورت و با سرمایه گذاری 65درصدی بخش خصوصی فعال شده بودند. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود:‌ دو طرح سبزوار و قائنات نیز در مرحله فراخوان برای مشارکت در سرمایه‌گذاری هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *