یک فرانسوی بزرگترین موزه آسیا را در چین می‌سازد!

14:58 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۱۳۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: " ژان نوول " معمار فرانسوی بزودی ساخت موزه هنرهای چین بانام " ناموک " را که بزرگترین موزه آسیا خواهد بود، در پکن آغاز خواهد کرد.

: " ژان نوول " معمار فرانسوی بزودی ساخت موزه هنرهای چین بانام " ناموک " را که بزرگترین موزه آسیا خواهد بود، در پکن آغاز خواهد کرد.

به گزارش به نقل از لوموند، شروع رسمی مطالعه و ارایه راهبردهای لازم برای اجرای این سازه که یکی از بزرگترین موزه های جهان خواهد بود، هفته گذشته با حضور لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه و خانم "لی یو یانگ دونگ" معاون نخست وزیر چین در پاریس انجام شد.

بنابر این گزاش، کارگاه ژان نول که در سال 2010 در مناقصه ساخت این موزه پیروز شده است با همکاری دو شرکت چینی به نام های " بجین انستیتو"و " آرشیتکتوال دیزاین" اقدام به ساخت این موزه خواهد کرد.
فضای موزه بزرگ چین که درشمال منطقه تاریخی پکن در نزدیکی دهکده المپیک واقع شده 130 متر مربع خواهد بود.

در این موزه بالغ بر 100هزار شئی از امپراطوری " مینگ اول" است. این امپراطور بین سال های 1368 و 1644 میلادی بر خاک چین حکمفرمایی می کرده است.

موزه " ناموک " دارای یک باغچه داخلی که باتوجه به تغییر فصل رنگارنگ خواهد شد. این بنا مجهز به یک سالن بسیار بزرگ با سقف طلایی رنگ که بارنگ های برجسته خواهد بود.

هزینه ساخت این موزه که پنج سال به طول خواهد انجامید مشخص نشده است. جالب اینجاست چین که در سالهای اخیر تقریبا در تمامی کشورهای جهان ردپایی از کالاهای خود برجای گذاشته است ساخت این موزه را به یک معمار فرانسوی سپرده است!


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *