افزایش 100درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی/ تخلف 90درصد آژانس‌های هواپیمایی تهران پس از آزادسازی قیمت‌ها

14:31 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۱۲۷
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی کشور از تخلف 90 درصدی آژانس های هواپیمایی تهران در پی آزادسازی 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما خبر داد و گفت: آژانس های هواپیمایی با سوء استفاده از این اقدام نرخ بلیت پروازها را تا 100درصد گران کرده اند.

: رئیس انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی کشور از تخلف 90 درصدی آژانس های هواپیمایی تهران در پی آزاد سازی 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما خبر داد و گفت: آژانس های هواپیمایی با سوء استفاده از این اقدام نرخ بلیت پروازها را تا 100 درصد گران کرده اند.

عبدالرضا موسوی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان این که آژانس های هواپیمایی با گران کردن نرخ بلیت از مردم سواستفاده می کنند ادامه داد: سازمان تعزیرات و سازمان هواپیمایی به منظور پیشگیری از این سوء استفاده ها باید رسما ورود کنند. چرا که در برخی از خطوط پروازی مانند تهران-کیش قیمت بلیت تا 3 برابر افزایش یافته است.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی، در ادامه با بیان این که فروش بلیت های چارتری و افزایش قیمت ها از مهم ترین موارد تخلف آژانس های هواپیمایی است اضافه کرد: تعدادی از بلیت ها را به بهانه بلیت های چارتری با قیمت بیشتری فروخته اند و برخی از این بلیت ها هم در مراکزی به غیر از آژانس ها به فروش رسیده که به نوعی مرتبط با آژانس های هواپیمایی بوده است.

موسوی، ادامه داد: در پرواز‌های خارجی نرخ بلیت هواپیما سقف ندارد و براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، اما ایرلاین‌ها قصد افزایش نرخ‌هایی را که از قبل تعیین کرده‌اند را ندارند.

وی ادامه داد: هر آژانس فروش بلیت هواپیما که وجه بیشتری را خارج از نرخ‌های مصوب پروازها از مسافران مطالبه کند تخلف کرده و سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات با این تخلف‌ها برخوردهای قانونی و محکم خواهند داشت.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: معتقدیم در آژانس‌های فروش بلیت نباید حتی یک تخلف هم صورت گیرد و باید حق به حق‌دار برسد.

موسوی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی قطعاً نرخ های مصوب را رعایت خواهند کرد، افزود: ایرلاین‌ها خود اقدام به گرانفروشی نمی‌کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *