سلامت دستگاه قضا تضمین کننده سلامت سایرارکان نظام است

12:37 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۱۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان تهران سلامت دستگاه قضا را تضمین کننده سلامت سایر ارکان نظام عنوان کرد.

: رئیس کل دادگستری استان تهران سلامت دستگاه قضا را تضمین کننده سلامت سایر ارکان نظام عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی میزان، غلامحسین اسماعیلی در هشتمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان و همچنین امام شهدا (ره) اظهارداشت: سلامت دستگاه قضا ضمن اینکه تضمین کننده سلامت سایر ارکان نظام است در جهت تحقق اهداف عالیه خود که همانا اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه می باشد، نقش بسزایی داشته و مهم تر اینکه موجب آرامش خاطرآحاد جامعه می شود.

وی تاکید کرد: ضرورت نظارت اگرچه مبنای عقلی، نقلی ، شرعی و قانونی دارد بالاتر اینکه این موضوع از مطالبات رهبری از دستگاه عدلیه است که قطعا با کارشناسی همه جانبه همراه می باشد پس لازم است درفرصت باقی مانده اعضای شورای نظارت مکتوب خود را در این زمینه به دبیرخانه منعکس کنند.

وی همچنین بیان کرد: دراین رابطه تاکید می کنم که واحد های نظارتی نیز با مساعدت های بخش های مختلف تقویت خواهند شد و ازطرف دیگر در کنار امر نظارت و مدیریتی و رعایت نظم و انضباط اداری توجه کامل به مسائل ماهوی از قبیل ساماندهی اجرای احکام کیفری،کم کردن اطاله دادرسی، و رسیدگی به پرونده های مسن و ... معطوف خواهد شد و با برنامه ریزی دقیق موارد یاد شده تحقق خواهد یافت.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت بازدید های تیم های مدیریتی از واحد های قضایی گفت: دراین نوع بازدیدها سه هدف عمده همچون دیدار با سرپرست و همکاران قضایی و اداری در حد مقدورات، ارایه یک ارزیابی از نحوه مدیریت مدیر مجموعه و در نهایت دقت در خصوص رعایت نظم و انضباط اداری از سوی همکاران و نحوه ثبت و ضبط این امر مورد توجه است.

وی اظهار امیدواری کرد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تیم های مدیریتی برای بازدید از واحد های قضایی در سطح استان اعزام شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *