افزایش اعتبارات خطوط اعتباری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

12:46 - 11 تير 1393
کد خبر: ۸۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش اعتبارات خطوط اعتباری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از تصویب 504 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های دانش بنیان و فناور از طریق بانک‌های عامل خبر داد.

: معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش اعتبارات خطوط اعتباری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از تصویب 504 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های دانش بنیان و فناور از طریق بانک‌های عامل خبر داد.

به گزارش ، علیرضا دلیری اظهار کرد: با حمایت و همراهی مدیران عامل بانک‌های دولتی، خط اعتباری در نظر گرفته شده برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از سوی بانک‌ها افزایش یافته است که با این افزایش، زمینه توسعه و حمایت مطلوب تر از فعالیت‌های این شرکت‌ها و تولید محصول در آن‌ها فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بانک‌های دولتی با موضوع فعالیت شرکت‌های دانش بنیان آشنا شده و در حال حمایت از این شرکت‌ها با اختصاص اعتبار هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بدنه کارشناسی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سرعت خود را افزایش داده ‌اند و اکنون برخی طرح‌های ارایه شده، موفق به تصویب تسهیلات از بانک‌های صنعت و معدن، رفاه کارگران و کشاورزی شده‌اند.

دلیری افزود: بانک صنعت و معدن با 492 میلیارد تومان شامل 87 میلیون یورو به صورت ارزی و 20میلیارد تومان به صورت ریالی، بانک کشاورزی با تصویب شش میلیارد و 500 میلیون تومان و بانک رفاه کارگران با تصویب پنج میلیاردو 600 میلیون تومان را تصویب کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری رییس جمهور اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای عقد قرارداد با چند بانک برای افزایش اعتبارات خطوط اعتباری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت پذیرفته قصد داریم میزان خطوط اعتباری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را به 2هزار میلیارد تومان برسانیم، گفت: در حال حاضر به میزان یک هزار و 400 میلیارد تومان خط اعتباری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است.

دلیری تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی قرار بود تا پایان امسال 2هزار میلیارد تومان خط اعتباری ایجاد کنیم که با چند قرارداد دیگر این میزان محقق می‌شود و در صورت نیاز سعی داریم این خطوط را افزایش دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری رییس جمهور گفت: همچنین با صندوق‌های ضمانت دولتی نیز قراردادی در حال انعقاد است که بر اساس آن ضمانت نامه‌هایی برای شرکت‌های دانش بنیان صادر خواهد شد تا برای دریافت وام از بانک‌ها مشکل ضمانتی نداشته باشند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *