لزوم تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان صنعتی پوشاک/ رقابت غیرمنصفانه تولیدات چینی

11:59 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۰۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک با تاکید بر لزوم صنعتی شدن تولید پوشاک در کشور گفت: باید زمینه برای رشد صنعت پوشاک بخصوص در حوزه زنان فراهم شود.

: مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک با تاکید بر لزوم صنعتی شدن تولید پوشاک در کشور گفت: باید زمینه برای رشد صنعت پوشاک بخصوص در حوزه زنان فراهم شود.

به گزارش میزان، گلناز نصرالهی در نشست تشکیل کارگروه پوشاک که با حضور پیشکسوتان صنعت پوشاک و انجمن‌ها و اتحادیه های فعال در صنعت نساجی برگزار شد، افزود: مطمئنا با تشکیل کارگروه همه مشکلات حل نمی شود و مشکلات جاری بخش پوشاک در کارهای جاری کمیته قابل حل و دسته بندی است و بخشی هم به ضوابط و مقررات و اصلاح آنها مربوط است که باید کارها مطالعاتی سریعی انجام شود.

نصرالهی افزود: در این بخش شاید طی سال‌های اخیر جلو نرفته باشیم اما باید تلاش کنیم .

وی خطاب به انجمن‌ها و تشکل‌های حاضر در نشست گفت: کمک شما به این کارگروه تنها وظیفه‌ای اجتماعی است و ارگان‌هایی به عنوان عناصر اصلی یا همکار در کنار این کارگروه خواهند بود ضمن اینکه از سازمان توسعه تجارت، سازمان حمایت و شرکت بازرگانی دولتی نیز استفاده خواهیم کرد.

به گفته وی موضوعات و بحث‌های مالیاتی که مشکل اکثر قریب به اتفاق تولیدکنندگان پوشاک کشور است باید طی لایحه ای به مجلس تقدیم شود.

رقابت غیر منصفانه تولیدات چینی
در این نشست مدیر عامل چرم مشهد گفت: مهمترین مساله در این صنعت نداشتن استراتژی و نقشه راه است.

رضا حمیدی افزود: رقابت غیر منصفانه تولیدات چینی، کمرنگ بودن حمایت مردمی از تولیدات ملی ، رقابت پذیر نبودن اکثر تولیدات داخلی از لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده، عدم کنترل واردات و نبود حمایت‌های تعرفه‌ای ، پدیده شوم قاچاق، عدم ساماندهی شایسته مد و لباس ، کمبود آموزش در سه سطح کارگر ماهر ، تکنسین و کارشناس از دیگر معضلات موجود در این صنعت است.

به گفته وی صنعت پوشاک ببیشترین اشتغال‌زایی را دارد و کمترین هزینه را برای ایجاد یه شغل برای یک نفر داراست. وی همچنین برای پیشنهادات خود را برای بهبود این صنعت ارائه داد.

تسهیلات ویژه برای حذف واسطه‌ها و ایجاد فروشگاه‌های از تولید به مصرف، تسهیلات دهی برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون بهره، تسهیلات برای حفظ واحدهای موجود، پاک محسوب شدن این صنعت برای فعالیت در شعاع نزدیک شهرهای بزرگ، الگو سازی در کنار طراحی، توجه ویژه به گسترش صادرات و تخصیص جوایز ویژه بدین منظور و تخصیص جایزه برای ایجاد برندهای ملی و رسیدن به سطح برند جهانی در این صنعت، حمایت شایسته از طراحان ایرانی و موظف شدن رسانه‌های گروهی برای گسترش حمایت از برندهای ملی از جمله پیشنهادت حمیدی بود.

وی اضافه کرد : باید هزینه های نمایشگاهی برای برگزاری نمایشگاه‌های پوشاک کاهش یابد و مدارس فنی برای بخش آموزش تشکیل شود و از نظریات تشکل‌های صنفی بهره ببریم.

گفتنی است تشکیل کارگروه پوشاک بنا به دستور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی و حل مشکلات این صورت می‌گیرد و بدین منظور اولین جلسه همفکری با صاحبنظران این حوزه تشکیل شد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *