نخستین پهپاد مسلح به موشک‌های پدافند هوایی رونمایی شد

11:56 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۰۹۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: در دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور امیرسرتیپ امیر حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ نخستین پهپاد مسلح به موشک‌های پدافند هوایی رونمایی شد.

: در دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور امیرسرتیپ امیر حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ نخستین پهپاد مسلح به موشک‌های پدافند هوایی رونمایی شد.

به گزارش گروه سیاسی ، امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم رونمایی از این پهپاد جنگنده مجهز به موشک‌های هوا به هوا طی سخنانی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن این حماسه بزرگ گفت: در راستای تأمین نیاز نیروهای مسلح به همت متخصصان دو سازمان اقتدارآفرین وزارت دفاع، سازمان‌های صنایع هوایی و صنایع هوافضا، پهپادهای مسلح به موشک‌های پدافند هوایی انجام شده است.

جانشین وزیر دفاع افزود:پروژه تجهیز پهپادها، پس از طی مراحل تحقیق و انواع آزمایش‌های میدانی با انهدام موفقیت‌آمیز اهداف مورد نظر، بحول و قوه الهی آماده ورود به یگان رزم نیروهای مسلح شده است.

امیر حاتمی گفت: با این اقدام ارزشمند علاوه بر افزایش برد و حوزه عملیاتی پهپادهای نیروهای مسلح، قابلیت تعقیب و گریز، ردگیری و انهدام پهپادهای متجاوز افزایش می‌یابد.

وی افزود : این پهپاد، قادر است انواع هواگردها نظیر هواپیماهای جنگنده، هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد را منهدم نماید.

جانشین وزیر دفاع، این دستاورد ارزشمند و سایر دستاوردهای گرانسنگ و افتخارآفرین صنایع دفاعی وزارت دفاع را محصول روحیه خودباوری و مدیریت جهادی ذکر کرد و افزود: اینها ناشی از فرهنگ و ارزش‌هایی است که در حماسه دفاع مقدس ظهور و بروز یافت و امروز پشتوانه حرکت ملت رشید ایران در همه عرصه‌ها است.

امیر حاتمی با تأکید بر بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دفاع مقدس در اداره و مدیریت کشور گفت: در دوران دفاع مقدس این مهم اثبات گردید که با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توان بر غامضترین بحران‌ها و چالش‌ها غلبه کرد،بزرگترین و مجهزترین دشمنان را شکست داد و پیروزی‌های بزرگی به دست آورد.

جانشین وزیر دفاع در پایان با تشکر و قدردانی از تلاش جهادی متخصصان وزارت دفاع در حوزه‌های هوایی و موشکی در خلق این دستاورد جدید تصریح کرد: وزارت دفاع با الهام از حماسه جاودان دفاع مقدس و در تداوم راه مقدس شهیدان و پیروی از فرمانده معظم کل قوا و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مصمم است همچون آن ایام حماسی و شورانگیز با کار و مدیریت جهادی ضمن حفظ و نشر عملی ارزشهای دفاع مقدس، تحقق بخش آرمان امام شهیدان و شهیدان انقلاب اسلامی باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *