ممنوعیت خروج از کشور بدهکاران مالیاتی یک میلیون تومانی رفع شد

11:37 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۰۸۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: با اصلاح ماده 202 قانون مالیات مستقیم ممنوعیت خروج از کشور بدهکاران مالیاتی یک میلیون تومانی رفع شد.

: با اصلاح ماده 202 قانون مالیات مستقیم ممنوعیت خروج از کشور بدهکاران مالیاتی یک میلیون تومانی رفع شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه اول مهر ماه 1393 با اصلاح ماده 202 قانون مالیات مستقیم موافقت کردند. این قانون به ممنوعیت خروج از کشور بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها از 10 میلیون ریال بیشتر است اشاره دارد.

بر اساس ماده 202 پیش از اصلاحٰ وزارت امور اقتصادی و دارایی یا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها از "10 میلیون ریال" بیشتر است از کشور جلوگیری کند. حکم این ماده در مورد مدیر یا مدیران مسئول اشخاص حقوقی خصوصی بابت بدهی قطعی مالیاتی شخص حقوقی اعم از مالیات بر درآمد شخص حقوقی یا مالیات‌هایی که به موجب این قانون شخص حقوقی مکلف به کسر و ایصال آن می‌باشد و مربوط به دوران مدیریت آنان بوده نیز جاری است. مراجع ذی‌ربط به اعلام وزارت یا سازمان مزبور مکلف به اجرای این ماده می‌باشند.

اکنون با اصلاح مجلس عبارت "برای اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره برداری از مراجع قانونی ذی ربط از 20درصد سرمایه ثبت شده یا مبلغ 5 میلیارد ریالٰ سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تولیدی از 10درصد سرمایه ثبت شده یا 2میلیارد ریال و سایر اشخاص حقیقی از 100میلیون ریال" جایگزین عبارت "10میلیون ریال" می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *