انتقاد شدید سازمان اروپایی-بحرینی حقوق بشر نسبت به اقدامات ضد حقوق بشر آل خلیفه

11:11 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۰۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: سازمان اروپایی - بحرینی حقوق بشر، وضعیت حقوق بشر در بحرین را بسیار بحرانی توصیف کرد و شاخص‌های حقوق بشر در این کشور را ۱۱۱ درصد رو به سقوط ارزیابی کرد.

: سازمان اروپایی - بحرینی حقوق بشر، وضعیت حقوق بشر در بحرین را بسیار بحرانی توصیف کرد و شاخص‌های حقوق بشر در این کشور را ۱۱۱ درصد رو به سقوط ارزیابی کرد.


به گزارش خبرنگار حقوقی میزان به نقل از ستاد حقوق بشر؛ "حسین جواد" در مصاحبه‌ای با "العالم" اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی و داخلی در هفته گذشته بیش از 40 مورد بازداشت را در بحرین ثبت کرده‌اند و حمله به منزل شهروندان و بازداشت و شکنجه آن‌ها هنوز ادامه دارد و بسیاری از شهروندان بحرینی که بازداشت شده‌اند، به ما به عنوان سازمان‌های حقوقی شکایت می‌کنند.


جواد با اشاره به بازداشت کودکان بحرینی نیز گفت: این قضیه با اهداف حقوق کودک تناقض دارد و ما از مقامات رژیم آل خلیفه می‌خواهیم که این گونه اقدامات را متوقف کنند.


وی تاکید کرد که شاخص آزادی در بحرین به شکل چشمگیری کاهش یافته و گزارش اخیر یکی از سازمان‌های حقوقی نشان می‌دهد که بحرین در زمینه حقوق بشر 111 درصد سقوط داشته است.


جواد با اشاره به وضعیت حقوق بشر بحرین تصریح کرد: حقوق بشر در بحرین بسیار بحرانی است و مقامات رژیم آل خلیفه باید حملات امنیتی به اعتراضات مردمی و خشونتی را که علیه شهروندان به کار می‌برند، متوقف کنند.


وی تصریح کرد: رژیم آل خلیفه در مرحله جنون قرار دارد؛ به گونه‌ای که از همه فعالان و شهروندانی که خواستار دموکراسی و آزادی هستند، انتقام می‌گیرد و همه این‌ موارد برای ارعاب سایرین و منصرف کردن آن‌ها از مطالبات صلح‌آمیز و مشروعشان در زمینه حقوق بشر و آزادی شکل می‌گیرد.


جواد تاکید کرد که حمله به ورزشکاران در بحرین چیز تازه‌ای نیست و بیش از سه سال قبل نیز این گروه مورد حمله رژیم بحرین قرار گرفته و زندانی شدند و در معرض شکنجه ماموران آل خلیفه و بدرفتاری قرار گرفتند.


بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است و مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است همچنین، رژیم بحرین در راه سرکوبی این تظاهرات کنندگان عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.


نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند و در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.


با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آن‌ها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *