بودجه آموزش و پرورش در سال جاری 20درصد افزایش یافت

11:03 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۰۷۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون اول رئیس جمهور که به علت ترافیک اول مهر خود را با موتور سیکلت به مدرسه رسانده بود در آیین آغاز سال تحصیلی، کشف و پرورش استعدادها و رشد خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان را وظیفه مهم آموزش و پرورش خواند.

: معاون اول رئیس جمهور که به علت ترافیک اول مهر خود را با موتور سیکلت به مدرسه رسانده بود در آیین آغاز سال تحصیلی، کشف و پرورش استعدادها و رشد خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان را وظیفه مهم آموزش و پرورش خواند.

به گزارش ، اسحاق جهانگیری با اشاره به جایگاه مهم و ارزش بالای علم و دانش در جامعه اسلامی تاکید کرد: با ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری از جانب مقام معظم رهبری؛ دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی باید با تنظیم نقشه راه مناسب و برنامه های عملی در جهت تحقق این سیاست ها گام بردارند.

جهانگیری با اشاره به اهمیت همکاری و ارتباط خانواده ، مدرسه و دولت گفت: توجه بیشتر به آموزش و پرورش از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان این که آموزش و پرورش باید بتواند پاسخگوی نیازهای عصر حاضر باشد بر لزوم توجه بیشتر به اقتصاد آموزش و پرورش از طریق افزایش اعتبارات و تأمین زندگی و معیشت معلمان تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ در بودجه امسال با وجود تنگناهای مالی ، بودجه آموزش و پرورش را 20 درصد افزایش دادیم و مدرسه محوری در برنامه های آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت.

به گفته جهانگیری 250 میلیارد تومان برای اجرای امور کیفی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از تصویب طرح رتبه بندی معلمان در دولت و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم در بودجه سال آینده و برنامه ششم ، افزایش اعتبارات و پشتیبانی از آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در نشستی با حضور وزیر ، معاونان ، مدیران و آموزگاران مدرسه شاهد حضرت زینب (س) در جریان چگونگی فعالیت های این مدرسه قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با عذرخواهی از تأخیرش برای حضور در مراسم بازگشایی مدارس علت آن را ترافیک سنگین اول مهر اعلام کرد و گفت:‌ خودم را با موتورسیکلت و زحمت زیاد به مدرسه و محل مراسم رساندم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *