متضرر اصلی سیاست جدید بانک مرکزی مردم خواهند بود

10:41 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۰۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس اتحادیه خواربار فروشان در خصوص سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارت خوان گفت: اگر این سیاست اعمال شود، مردم متضرر اصلی خواهند بود و نسبت به استفاده از دستگاه‌های کارت خوان واکنش منفی نشان خواهند داد.

: رییس اتحادیه خواربار فروشان در خصوص سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارت خوان گفت: اگر این سیاست اعمال شود، مردم متضرر اصلی خواهند بود و نسبت به استفاده از دستگاه‌های کارت خوان واکنش منفی نشان خواهند داد.

صفر فرهمندجم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان افزود: حال که بعد از مدت‌ها فرهنگ استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان در بین مردم جا افتاده است و بسیاری به جای استفاده از پول نقد از کارت بانک استفاده می‌کنند درست نیست که با دریافت تراکنش اضافی مردم را نسبت به این فرهنگ سرد کنیم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی راه‌های بسیاری برای این منظور دارد، افزود: می‌تواند این تراکنش را از طرق مناسب‌تری کم کنند نه اینکه مردم متضرر اصلی شوند.

فرهمند ادامه داد: اگر این سیاست اعمال شود شاید در ابتدا از مشتری مبلغی کسر نگردد اما مردم در دراز مدت ضرر می‌کنند و در نهایت به زیان مشتری می‌انجامد.

وی با بیان اینکه صنف خواربارفروشان هنوز به تصمیم قطعی در این مورد نرسیده است، افزود: اینکه مغازه‌ها خودشان بخواهند از مشتری این تراکنش را کسر کنند یک تصمیم شخصی است اگر هم بخواهند مانع آن شوند به مرور از مشتری این مبلغ کسر خواهد شد.

فرهمند جم گفت: اگر بانک مرکزی این مبلغ را از سود کسر می کرد در این صورت بانک‌ها ذی‌نفع بوده و ضرری متوجه اصناف نمی‌شد. همچنین اگر در حد سود متعارف و مبلغ کمتری بود اصناف هم توجهی نمی‌کردند اما وقتی می‌گویند بابت هر تراکنش 150 تومان کسر خواهد شد، در این حالت اصناف هم احساس خطر و زیان می‌کنند.

به گفته وی اگر اینگونه پیش رود مردم که بعد از سال‌ها فرهنگ استفاده از کارت بانک و عدم استفاده از پول نقد در بین مردم جا افتاده است رفته رفته دور شده و به زمان گذشته باز می‌گردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *