مدرسه مطلوب، خلاقیت، عقلانیت و گفت‌وگو و مدار است/ باید دانش‌آموزانی نقاد و اخلاقی تربیت کرد

9:58 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۰۵۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزار میزان، پیام رئیس جمهور صبح امروز درمراسم نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس توسط اسحاق جهانگیری قرائت شد.

خبرگزار میزان، پیام رئیس جمهور به مناسبت بازگشایی مدارس توسط اسحاق جهانگیری قرائت شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان؛، پیام رئیس جمهور به مناسبت بازگشایی مدارس صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در دبستان شاهد حضرت زینب(س) قرائت شد.

متن حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است؛
«آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به همه معلمان و مربیانش و دانش‌آموزان عزیز صمیمانه تبریک می‌گویم. مدرسه خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش بنیادی ترین بخش توسعه کشور است. ما نیاز به مدرسه پویا و نوآور در شرایط کنونی کشور داریم و سازندگان اصلی این مدرسه معلمان و مربیان و دانش‌آموزان این سرزمین‌اند.
راه رسیدن به این هدف از مدرسه و آموزش و پرورش ما می‌گذرد. استعداد و هوش فرزندان این زاد و بوم بالا و باید به کشف و پرورش آنها بیشتر و بهتر بپردازیم.
توانمندی آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزانی که قادر باشند که در کنار تربیت ذهن و دانش‌اندوزی با جامعه و جهان پیرامون خود به درستی ارتباط برقرار کنند. باید به آنان اموخت که جهان نو را خود بشناسند و در آن زندگی کنند و در عین حال تعلق خاطر به دین و فرهنگ و سرزمین خود داشته باشند.
مدرسه ما باید بتواند دانش‌آموزانی متفکر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت کند و مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، عقلانیت و گفت‌وگو و مداراست.
شما معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز باید به ما کمک کنید تا به این مدرسه مطلوب نزدیک شویم مدرسه‌ای که پناهگاه همه ما و شما باشد. می‌دانم که آموزش و پرورش ما تا رسیدن به این نقطه هنوز تنگناهای زیادی دارد، کمبودها و کاستی‌های اقتصادی و آموزشی معلمان و دانش آموزان عزیز ما را در درستیابی آسان به این هدف با مشکل روبرو می‌کند و معلمان ما نیازمند زندگی عزتمندانه‌اند تا همه ذهن و توان خود را صرف آموزش و تربیت کنند و دانش آموزان ما به احترام و توجه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند قدرت انتخاب خود را بالا ببرند.
بسیار مایل بودم که امسال نیز می‌توانستم چون سال پیش همپا و همراه معلمان، دانش آموزان و پدران و مادرانشان در نشاط و جنب و جوش روز اول مهرماه شرکت می کردم و آهنگ دلنشین زنگ مهر و زندگی را از نزدیک در مدرسه می‌شنیدم. اما ضرورت سفر به مجمع عمومی سازمان ملل متحد این توفیق را از من گرفت و در آنجا هم در خدمت شما و نیازمند دعای همه شما هستم.
برای این‌که سنت نیکوی سال‌های پیش زنده بماند از دانش آموزان عزیز می‌رسم: عزیزانم ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبرو است، هر کدام از ما چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟»


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *