برخورد قاطع دستگاه قضایی با مجرمین و متخلفین فعال شبکه اجتماعی

9:05 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۰۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری 12 نفر از فعالان شبکه اجتماعی که اقدام به انتشار پیام های توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) کرده اند، خبرداد.


 : رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری 12 نفر از فعالان شبکه اجتماعی که اقدام به انتشار پیام های توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) کرده اند، خبرداد.

علی القاصی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان با اشاره به تاکیدات معاون اول قوه قضاییه و تعیین ضرب الاجل یک ایشان به وزارت ارتباطات درباره مسدود سازی شبکه های اجتماعی حاوی مطالب مجرمانه، اظهار کرد: دستگاه قضایی با مجرمین فعالان شبکه اجتماعی برخورد سخت و قاطعی خواهد کرد.
وی گفت: در همین راستا دستگاه قضایی استان فارس با صدور دستورات قضایی لازم به ضابطین، اجازه شناسایی و رصد پیام های توهین آموز را داده و تا کنون 12 نفر از عوامل انتشار این پیام ها شناسایی و دستگیر شده اند.
این مسئول عالی قضایی همچنین بیان کرد: در ابتدا سه نفر از اعضای اصلی این گروه که با هدف تخریب ارزش های اسلام و انقلاب اقدام به انتشار گسترده این پیام های موهن کرده بودند در شهرستان فیروزآباد و 9 نفر دیگر نیز از اعضای فعال و انتشار دهندگان گسترده این پیام ها در شیراز و کوار شناسایی و دستگیر شدند.

القاصی اضافه کرد: این افراد در حال حاضر با دستور بازداشت موقت در زندان به سر می برند و تحقیقات در خصوص سایر افراد فعال در این زمینه همچنان ادامه دارد.
رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد: دستگاه قضایی استان با کاربران انتشار دهندگان محتوای مجرمانه ای که از طریق شبکه های مجازی اقدم به هتاکی به افراد و شخصیت های مذهبی و مسئوولان نظام می نمایند برابر موازین قانونی برخورد خواهند کرد.
گفتنی است طبق ماده 514 قانون مجازات اسلامی توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری جرم بوده و مرتکبان به 6 ماه تا دوسال حبس محکوم خواهند شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *