زنگ ملی بازگشایی مدارس در کشور طنین‌انداز شد/ نحوه نگهداری و استفاده از آب، پرسش مهر امسال بود

9:01 - 01 مهر 1393
کد خبر: ۸۰۲۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: زنگ ملی بازگشایی مدارس در تمام مدارس کشور طنین‌انداز شد.

: زنگ ملی بازگشایی مدارس در تمام مدارس کشور طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، در نخستین روز از مهر، زنگ ملی بازگشایی مدارس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در سراسر کشور به صدا در آمد.

زنگ نمادین بازگشایی مدارس با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در دبستان شاهد حضرت زینب(س) در تهران توسط یک دانش‌آموز دختر نواخته شد.

پس از نواخته شدن این زنگ پرسش مهر برای دانش آموزان مطرح شد. در این سئوال از دانش آموزان پرسیده شد، «عزیزان من ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبرو است هر کدام از ما چگونه از آب های ایران می توانیم نگهداری و استفاده کنیم؟»

جهانگیری در این مراسم عنوان کرد: همه راه ها به مدرسه ختم می شود این یعنی شروع زندگی در مدرسه شکل می گیرد، آینده ما در مدرسه رقم می خوردو سرمایه کشور در مدرسه است باید این سرمایه را کشف کنیم اینگونه است که آینده ای روشن خواهیم داشت.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: به طور قطع استعداد ایرانی ها در زمینه علم دانش بسیار بوده و آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را در این زمینه می کند، البته همه اقدامات منوط به ارائه مباحث علمی نمی شود، بلکه باید خلاقیت و نوآوری دانش آموزان را نیز پرورش دهد.

وی ادامه داد: امسال بیش از بیش از 12 میلیون نفر دانش آموز در مدارس کشور تحت آموزش قرار ی گیرند و تعداد چهار و نیم میلیون نفر دانشجو نیز به دانشگاه می روند. این افراد برای علم اندوزی و دانش ورزی سال جدید را شروع خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مهر شروع تحول در جامعه است و مردم ایران به ارزش علم، سنت و فرهنگ آگاه هستند، اظها ر کرد: دانشگاه کشورهای غربی به این حقیقت رسیده اند که قدرت یک جامعه پرداختن به علم در آن جامعه است. همانطور که فردوسی در جمله معروف خود آورده است توانا بود هر که دانا بود. این عبارت نشان از دانایی و علم و معرفت ایرانیان دارد که در این شعر نیز به آن اشاره شده است.

جهانگیری با تاکید بر این که همزمان با سال تحصیلی جدید مقام معظم رهبری سیاست کلی در حوزه علم و فناوری را ابلاغ کرده اند، خاطرنشان کرد این سیاست ها هدیه بزرگی برای معلمان، استادن و پژوهشگران است تا با کمک آن راه خودر و سایر افراد جامعه را به سمت علم و تربیت هموار کنند.

وی با بیان این مطلب که امید، اعتدال و تدبیر از ویژگی اصلی این دولت است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیز باید این سه رکن را در سیاست های خود اجرایی کند. البته دولت برای توسعه آموزش و پرورش و حل مشکلات آموزشی تلاش کرده و خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اقتصاد آموزش و پرورش مساله مهمی است که دولت به آن نگاه ویژه ای دارد. نوع تدریس معلم به زندگی و معیشت آن باز می گردد و آموزش و پرورش باید آرامش را در امور زندگی معلمان ایفا کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در همه سازمان ها نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد اعتبارات داشته ایم، تصریح کرد: برای آموزش و پرورش نیز رشد 20 درصدی را در نظر گرفته ایم.

وی گفت: مدرسه محوری یکی از اولویت های سال 93 بوده، براین اساس 250 میلیارد تومان برای امور کیفی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته شده است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از نهایی شدن طرح رتبه بندی معلمان طی سال جاری در دولت خبر داد.

گفتنی است؛ هنگام ورود معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش، فرزند شهید، خلبان بهنود طی دکلمه‌ای خیر مقدم مسئولان و دانش‌آموزان مدرسه را اعلام کرد.

همچنین در این مراسم، سید حسین هاشمی استاندار تهران، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس و محمد حسین کفراشی مدیرکل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش حضور دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *