تداوم فروش مکمل‌های بنزین در جایگاه‌های سوختگیری

12:39 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۷۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - رئیس کانون جایگاه داران سوخت با بیان اینکه بخشنامه ممنوعیت فروش مکمل های بنزین در جایگاه های سوخت تنها بر عدم تحمیل فروش این محصولات از سوی جایگاه داران اشاره دارد، گفت: این چه بخشنامه ای است که تولید و فروش محصولی را تنها برای صنفی خاص ممنوع می کند.
ناصر رئیسی فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان در واکنش به تداوم فروش مکمل‌های بنزین در جایگاه‌های سوختگیری در سطح شهر علی رغم ابلاغ بخشنامه ممنوعیت فروش این محصولات از سوی وزارت نفت، اظهار کرد: فروش مکمل های بنزین در جایگاه های سوخت ادامه دارد، زیرا این بخشنامه بر عدم اجبار جایگاه داران و متصدیان به فروش این محصولات به مشتریان تاکید داشت و کانون جایگاه داران سوخت با این بخشنامه مخالف بود.

رئیس کانون جایگاه داران سوخت افزود: اگر قرار است ممنوعیتی برای فروش و عرضه این محصولات ایجاد شود، بهتر است جلوی تولید این محصولات گرفته شود در غیر این صورت این بخشنامه تنها جایگاه داران را از فروش این محصول منع می کند که چنین سیاست ابلاغی و دستوری نمی تواند موثر و قابل قبول باشد.

وی با بیان اینکه در تمامی دنیا فروش مکمل های بنزین آزاد است، گفت: این نوع محصولات در تمامی کشورهای دنیا عرضه می‌شود و نکته قابل توجه در این رابطه این است که در هیچ کشوری این محصولات تادییه ندارند. زیرا استاندارد این محصولات به معنی پذیرفتن و قبول بی کیفیتی سوخت در آن کشور است.

رئیس فر تصریح کرد: این چه قانونی است که تولید و عرضه محصولی را به صورت کلی آزاد گذاشته و تنها قشر و صنف خاصی را ممنوع می کند؟ بنابراین به نظر می رسد بخشنامه وزارت نفت تنها بر این موضوع تاکید داشت که هیچ جایگاهی حق ندارد فروش مکمل های بنزین را به مشتریان تحمیل کند و مشتریان می توانند به دلخواه این نوع محصولات را خریداری و مصرف کنند.

رئیس کانون جایگاه داران سوخت با بیان اینکه اجبار و تحمیل مشتریان برای خرید مکمل های بنزین خلاف قانون است، گفت: هیچ جایگاه و متصدی حق ندارد فروش این محصولات را به مردم تحمیل کند و بخشنامه وزارت نفت نیز بر این موضوع تاکید داشته است.

وی همچنین با اشاره به لزوم همکاری شهرداری با جایگاه داران برای فروش محصولات جانبی اظهار داشت: در تمامی دنیا در جایگاه‌های سوخت فروشگاه هایی برای فروش محصولات جانبی خودرو وجود دارد ولی متاسفانه در سطح شهر تهران و بسیاری از کلان شهرها، عدم همکاری شهرداری ها مانع از ایجاد چنین فروشگاه هایی شده است.

رئیسی فر ادامه داد: هم اکنون بسیاری از دارندگان خودرو به راحتی مکمل های بنزین را از فروشگاه های متفرقه خریداری کرده و هنگام سوختگیری از صندوق عقب خودرو درآورده و استفاده می کنند بنابراین فروش این مکمل های در جایگاه ها اقدامی بی نتیجه است با این حال باید به این موضوع توجه داشت که فروش این مکمل ها تنها باید با اختیار و رضایت مشتریان انجام شود در غیر این صورت اقدامی خلاف از سوی متصدی جایگاه انجام شده است.

چندی پیش، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران فروش هر گونه مکمل، افزودنی و اکتان افزا در جایگاه‌های سوخت کل کشور را ممنوع کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *