شما دانش آموزان به مدرسه آمده اید تا دنیا را بشناسید/نبایدکسی که سئوال میپرسد را مسخره کنید/فضای جدیدی در کشور ایجاد شده و غل و زنجیرها از پای مردم ما درحال بازشدن است

8:00 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۵۲۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-رئیس جمهور گفت: تمام 13 میلیون دانش آموز دختر و پسری که امسال در کلاسهای درس حاضر می شوند باید بدانند که با تلاش بزرگی که دیپلماتهای ما انجام دادند فضای جدیدی پیش روی کشور قرار گرفت و ما تلاش داریم که غل و زنجیرهایی که دشمنان بر روی اقتصاد و زندگی مردم ما بسته اند را باز کنیم.
شما دانش آموزان به مدرسه آمده اید تا دنیا را بشناسید/نبایدکسی که سئوال میپرسد را مسخره کنید/فضای جدیدی در کشور ایجاد شده و غل و زنجیرها از پای مردم ما درحال بازشدن استبه گزارش ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در یکی از مدارس پسرانه تهران طی سخنانی اول مهر را بهار علم و اندیشه و یادگیری دانست و اظهار کرد: گل مهر از گل فروردین زیباتر معطرتر و دل انگیزتر است و اول مهر آغاز شکوهمند علم و دانش، دانش آموزان در کنار معلمان است.

رئیس جمهور بابیان اینکه بهترین باید محیط مدرسه و علم باشد گفت: این محیط را معلمان و دانش آموزان با هم می سازند و شما دانش آموزان به مدرسه نیامده اید که تنها تکالیف مدرسه را انجام دهید بلکه باید در مدرسه محیط پیرامونی خود، کشور خود و دنیای خود را بشناسید.

روحانی با اشاره به ضرورت وجود روحیه پرسشگری در دانش آموزان خطاب به آنها گفت: شما دانش آموزان باید راجع به همه چیز سوال کنید چرا که کلید یادگیری و پیشرفت، سوال است و شما دانش آموزان هیچ وقت از سوال کردن خجالت نکشید و هیچ دانش آموزی همکلاسی خود را به خاطر یک سوال غیر دقیق و نا بجا مورد تمسخر قرار ندهد.

رئیس جمهور خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان همه جا برای بهتر شدن یک ایده جدید بدهید و در رابطه با زندگی عادی و در رابطه با محیط زیست خود سوال و تحقیق کنید و بدانید که همه تلاشهای پدران و مادران شما و همه تلاشهای دولت شما برای آینده بهتر شما است.

وی ادامه داد: امروز که شما را  می بینم معنایش این است که در دو دهه بعد ما در کشور دارای متخصصان، پزشکان، مهندسان، ادیبان و کارگران ماهر هستیم و هر یک از شما باید شغلی را بر عهده بگیرید و آن شغل را به بهترین نحو انجام بدهید.

روحانی اظهار کرد: اگر همه شما دانش آموزان به فکر آینده باشید و از گذشته بپرسید و بدانید که گذشتگان شما برای کشور و انقلاب چه ایثارهایی انجام دادند آنگاه است که می توانید آینده بهتری را برای کشور رقم بزنید.

رئیس جمهور همه چیز را در گرو علم ودانش دانست و خطاب به دانش آموزان گفت: از این فرصت مدرسه به بهترین نحو استفاده کنید و بدانید که خدمت شما به کشور و آینده مطلوب از همین کلاسها، یادگرفتنها و سوال کردنها ایجاد می شود.

روحانی سالهای مدرسه را بهترین سالهای زندگی دانست و اظهار کرد: تمام 13 میلیون دانش آموز دختر و پسری که امسال در کلاسهای درس حاضر می شوند باید بدانند که با تلاش بزرگی که دیپلماتهای ما انجام دادند فضای جدیدی پیش روی کشور قرار گرفت و ما تلاش داریم که غل و زنجیرهایی که دشمنان بر روی اقتصاد و زندگی مردم ما بسته اند را باز کنیم.

رئیس جمهور خطاب به دانش آموزان گفت: هیچگاه از شرایط فعلی زندگی خود راضی نباشید و همیشه به فکر شرایط بهتر باشید.

روحانی در ادامه پرسش اول مهر خود از دانش آموزان را اینگونه مطرح کرد: به نظر شما دانش آموزان عزیز که سرمایه اصلی کشور ما هستید بعد از انجام توافق هسته ای با 6 قدرت بزرگ دنیا چه فرصتهای تازه ای به روی ما گشوده شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما  فکر می کنیم بعد از پایان تحریم ها در ماههای آینده فرصتهای بیشتری پیش رو ما قرار خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *