نرخ ارز دست کاری نشده است

12:28 - 31 شهريور 1394
کد خبر: ۷۹۳۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - قائم مقام بانک مرکزی درباره دلایل افزایش نرخ ارز گفت: افزایش تقاضا در ماه پایانی تابستان، تقاضای ارز حجاج و کاهش درآمدهای نفتی سه عامل افزایش مقطعی نرخ ارز بود و شایعه دست کاری نرخ ارز برای تامین یارانه نقدی را رد می کنم.
به گزارش ، اکبر کمیجانی در جمع خبرنگاران درباره رعایت نشدن نرخ های سود سپرده و تسهیلات در بانک ها هم اظهار کرد: گزارش هایی در بانک مرکزی در حال تهیه است.

کمیجانی افزود: بخش نظارت بانک مرکزی مرتب به بانک ها مراجعه می کند و گزارشی در این مورد به شورای پول و اعتبار ارائه خواهد شد و انتظار داریم بانک ها براساس مصوبه شورا عمل کنند. اقدامات برخی بانک ها و موسسات پسندیده نیست و باید مصوبه شورا اولویت قرار گیرد و بانک ها در این مسیر حرکت کنند.

قائم مقام بانک مرکزی در باره اینکه آیا در قالب سیاست تقویت تقاضا نرخ سود سپرده و تسهیلات هم کاهش می یابد، گفت: این موضوع مطرح نیست.

وی درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، اظهار داشت: در گذشته برخی بانک ها متصل به سامانه پرداخت تسهیلات ازدواج نبودند اما هم اکنون فعال شده اند و امیدواریم با فعال شدن همه بانک ها تمام نیازها پوشش داده شود.

وی تاکید کرد: منابع قرض الحسنه محدود است و باید امکانات بانک ها در برابر تقاضا را در نظر بگیریم اما برنامه ریزی ما پاسخ به تقاضای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است.

قائم مقام بانک مرکزی درباره اعطای مجوز به موسسه ثامن، گفت: تیم حسابرسی در حال بررسی اسناد و مدارک این موسسه است.

قائم مقام بانک مرکزی درباره تمدید مهلت صرافی ها برای دریافت مجوز، گفت: صرافی ها برای ارائه اسناد و دریافت مجوز نیاز به زمان دارند اما تمدید دوباره مهلت به تعاملات آن ها با بانک مرکزی بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه زمان صرافی ها برای دریافت مجوز تمام شده است ، تصریح کرد: تلاش بانک مرکزی همچنان بر این است که صرافی ها برای تکمیل مدارک و طی مراحل دریافت مجوز مراجعه کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *