گزارش کامل از رژه امروز/لحظه شماری نیروهای مسلح برای نابودی اسرائیل/اتمام حجت فرماندهان نظامی ایران با دشمنان/ جولان موشک های بالستیک و تجهیزات نظامی به روز ایرانی + تصاویر

7:00 - 31 شهريور 1394
کد خبر: ۷۹۱۱۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-رژه یگانهای مختلف سپاه ، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع در اولین روز هفته دفاع مقدس و باحضور رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح و جمعی از سفرا و مهمانان خارجی برگزار شد.
لحظه شماری نیروهای مسلح برای نابودی اسرائیل/اتمام حجت فرماندهان نظامی ایران با دشمنان/ جولان موشک های بالستیک ایرانی+تصاویر-گروه سیاسی: رژه یگانهای مختلف سپاه ، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع در اولین روز هفته دفاع مقدس و باحضور رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح و جمعی از سفرا و مهمانان خارجی در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی برگزار شد یگانهای نمونه پیاده و محمول نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گوشه ای از توانمندیهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

در مراسم امسال همچون سال‌های قبل، تجهیزات و تسلیحات متعددی از مقابل جایگاه عبور کرد؛ اسامی بخشی از این تجهیزات به شرح ذیل است:
 موشک قدر (هواپایه)- موشک زوبین و ثاقب (هواپایه)- موشک قاصد 1 (هواپایه)- موشک قاصد 3-موشک یاسر و ستار 1-موشک کایت -موشک سجیل (هواپایه)-موشک سحاب- بمب ریتارد-بمب 500 پوندی عصر 67-خودرو تاکتیکی سفیر 2000-موشک هواپایه فکور 90 (فونیکس ایرانی)-موشک هواپایه قادر-موشک نصر هواپایه-موشک‌های هواپایه R27، R60 و R73- بمب هوشمند لیزری 2000 پوندی-بمب 3000 پوندی L1500-راکت انداز فجر 5-خودروهای حامل نسل جدید موشک‌اندازهای کنکورس-خودرو تاکتیکی نصر-موشک کروز دریایی قادر سامانه موشکی مرصاد- سامانه موشک اس 200- موشک کروز نصر-اژدر اکسیژنی رعد- تانک چیفتن-خودرو حامل موشک‌ ضد زره کورنت-تانک صمصام- تانک ام 60 بهینه‌سازی شده- تانک ذوالفقار(نسل جدید)- موشک زلزال-موشک نازعات- توپ 155 میلیمتری خودکششی هویزه-سامانه موشکی راپیر-سامانه موشکی یا زهرا(س)-موشک کروز کوثر-تانک رخش- نفربر رزمی ذوالجناح-راکت‌انداز فجر 3-سامانه موشکی طبس- سامانه موشکی رعد 1-سامانه موشکی تور ام 1-موشک بالستیک خلیج‌فارس-موشک بالستیک هرم- موشک بالستیک سجیل-موشک بالستیک قدر اف و اچ- موشک بالستیک قیام-قایق تندرو دوالفقار- شناور عاشورا (پدافندی)- قایق پرنده باور- تانک تی 72 (T72)- تیربار محرم

اتمام حجت فرماندهان نظامی با دشمنان ایران/ جولان موشک های بالستیک در رژه نیروهای مسلح+عکس

سرلشکر فیروزآبادی: آماده دفاع همه جانبه از مرزها هستیم


سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور که صبح امروز در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به وضعیت نیروهای مسلح در زمان حاضر اظهار داشت: به پشتیبانی مردم مسلمان ایران، نیروهای مسلح امروز در بهترین وضعیت و آمادگی قرار دارند.

وی افزود: نیروهای مسلح، نیروهایی زنده، با نشاط، دارای رشد و پالندگی هستند. ما هر روز فناوری جدیدی را به ثمر خواهیم رساند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران آماده دفاع همه جانبه از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی هستند، تصریح کرد: با پشتیبانی ملت، آماده دفاع همه جانبه از مرزها هستیم.

فیروزآبادی تهدیدات برخی علیه ایران را توخالی دانست و اذعان کرد: برخی از روی ترس مدام جیغ می زنند، در این شرایط باید گفت تهدیدی متوجه ملت ایران نیست.

وی ادامه داد: هر کسی که دُرّ گرانبهایی دارد برای حفظ آن تلاش می کند و ملت ایران نیز به رهبری امام خامنه‌ای از داشته‌های خود دفاع خواهد کرد. این ملت و رهبر معظم انقلاب نیاز به دفاع همه جانبه دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در دکترین دفاعی ما دفاع از ملت های مسلمان و آزاده جهان اصل مسلمی است، خاطرنشان کرد: امروز دست آمریکا، اسرائیل و انگلیس در دست تروریست‌های منطقه است. تروریست ها سرانگشتان قدرت های جهان هستند.

فیروزآبادی اضافه کرد: ما که خواهان مبارزه با استکبارگران هستیم باید در مقابل سرانگشتان آنها در منطقه نیز ایستادگی کنیم. همه کشورهای منطقه که آمریکا، اسرائیل و انگلیس پشتیبان گروه های تروریستی و تکفیری هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جمهوری‌خواهان در آمریکا برجام را کاغذپاره خواندند و ایران را تهدید نظامی کردند، گفت: آنها آدم های مرتجعی هستند و می خواهند به شرایط بوش دیوانه بازگردند، بوش تمام تلاش خود را کرد تا به ایران حمله کند، اما نتوانست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ارتش آمریکا معتقد است که می تواند حمله را آغاز کند، اما نمی تواند پاسخگوی جواب احتمالی باشد.

فیروزآبادی با بیان اینکه جمهوری‌خواهان اگر بخواهند راه بوش را ادامه دهند، نمی توانند با ایران وارد جنگ شوند، عنوان کرد: جنگ برای آنها حاصلی نخواهد داشت و جمهوری‌خواهان شعار توخالی می دهند.

اتمام حجت فرماندهان نظامی با دشمنان ایران/ جولان موشک های بالستیک در رژه نیروهای مسلح+عکس

سرلشکر صالحی:
اسرائیل را نابود خواهیم کرد

سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی  صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه رزمایش یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه ایران اظهار داشت: استکبار جهانی اعم از تحریکات تروریستی و تحریک برخی برای تشکیل ائتلاف‌ها به نفع استکبار اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: همه آنها می‌دانند که یک قدرت به نام انقلاب اسلامی وجود دارد و در سطح جهانی ملاحظه می‌کنید که 6 کشور اول جهان در پشت میزی که آن طرف آن ایران است می‌نشینند و این امر نشان می‌دهد که آنها با کشورهای همسایه کاری ندارند.

فرمانده کل ارتش  در ادامه تصریح کرد: هدف اصلی آنها مرکزیت به نام خورشید اسلام و انقلاب اسلامی است.

سرلشکر صالحی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همان طوری که تجاوز واقعی را در 35 سال پیش پاسخ دادند امروز نیز دشمنان در ترس از همان دفاع هستند.

وی افزود: کشورهای منطقه که جبهه مقاومت را علیه استکبار تشکیل دادند، امروز در حمایت کامل ما هستند.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ما هیچ‌گاه تهدیدی را از سوی همسایگان خود نمی‌پذیریم و با اقتدار در مقابل آن می‌ایستیم و مطمئنا اسرائیل را نابود خواهیم کرد و همچنین مشتاقیم که اسرائیل زودتر علیه ما اقدام کند تا ما این نابودی را کمتر از 25 سالی که وعده داده شده، محقق کنیم و شر آنها را حتی از روی ملت آمریکا نیز برداریم.

سرلشکر صالحی تصریح کرد: ما امروز دیگر گزینه‌ای روی میز علیه خود مشاهده نمی‌کنیم چرا آنها امروز تنها تهدید می‌کنند.

وی همچنین در خصوص رزمایش اخیر نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش یک ظاهر و یک باطن دارد، باطن این نیرو بیشتر بر روی قوی‌تر کردن تکنیک‌ها تمرکز دارد و رزمایش اخیر نیز نیروی هوایی را به همه اهداف خود رساند.

اتمام حجت فرماندهان نظامی با دشمنان ایران/ جولان موشک های بالستیک در رژه نیروهای مسلح+عکس

دریادار سیاری خطاب به بدخواهانان ایران: آزموده را آزمودن خطاست


دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه رزمایش یگان‌های نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه ایران اظهار کرد: ایران در هیچ یک از کشورهای منطقه اخلال ایجاد نمی‌کند البته توانمندی‌های دفاعی‌اش بسیار بالا است و آزموده را آزمودن خطاست.

وی با اشاره به رژه امروز گفت: آنچه که در رژه امروز مشاهده کردید، قسمتی از توانمندی ما است، مشکل ما این است که نمی‌توانیم یک ناوشکن یا ناو را به صحنه بیاوریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اگر این اتفاق می‌افتاد آن وقت دشمنان اقتدار و عظمت نیروی دریایی ارتش را ملاحظه می‌کردند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره توانمندی‌های این نیرو برای حضور قدرتمند در آب‌های آزاد و دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما برای این منظور باید خط تولید ناوشکن‌ها و شناورهای رزمی خود را توسعه دهیم که این امر محقق شده و شناورهایی نظیر ناوشکن سهند، شیراز و ناو موشک‌انداز کلاس سینا در دست ساخت است.

وی حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد را نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی دانست و افزود: نیروی دریایی با تکیه بر متخصصین و دانشمندان داخلی خود هیچ محدودیتی برای تأمین نیازهایش ندارد و سامانه‌ها و تجهیزات بومی به دفعات در رزمایش‌های مختلف تست شده‌اند.

اتمام حجت فرماندهان نظامی با دشمنان ایران/ جولان موشک های بالستیک در رژه نیروهای مسلح+عکس

فرمانده نیروی زمینی ارتش:لحظه به لحظه اقدامات گروهک‌های تروریستی را رصد می‌کنیم


امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم رژه 31 شهریور و هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از اقدامات آمریکایی‌ها برای نفوذ در ایران و منطقه چیست، گفت: آمریکا در منطقه نفوذی ندارد، اما آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره سعی کردند تا در ایران نفوذی پیدا کنند که با توجه به تدابیر رهبر انقلاب و هدایت‌های ایشان، جای پای آنها قطع شده است.

وی افزود: پس از برجام، آمریکایی‌ها سعی کردند از طریق کشورهای اروپایی جای پایی برای خودشان در ایران پیدا کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در پاسخ به سوال که ارزیابی شما از گروهک‌های تروریستی و تهدیدشان برای ایران چیست، گفت: ما روی آنها اشراف کامل داریم، چه در عراق و چه در افغانستان بر روی آنها مسلط هستیم.

امیر پوردستان اضافه کرد: این مرز 40 کیلومتری که مشخص کرده‌ایم، اگر بخواهند از این مرز عبور کنند با پاسخ تند ما مواجه می‌شوند.

وی در پایان با بیان اینکه ما لحظه به لحظه اقدامات گروهک‌های تروریستی را رصد می‌کنیم، گفت: اگر آنها اقدامی کنند، حتما پاسخ تندی را از جانب ایران دریافت خواهند کرد.

اتمام حجت فرماندهان نظامی با دشمنان ایران/ جولان موشک های بالستیک در رژه نیروهای مسلح+عکس

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه: اجازه تحرک به هیچ دشمنی را نخواهیم داد

سردار  امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره بر همراهی جمهوری اسلامی با مقاومت اظهار داشت: ایران همواره در کنار مقاومت بوده، خواهد بود و چگونگی عملکرد آن در میدان نشان داده می‌شود.

وی همچنین در خصوص رزمایش آینده نیروی هوافضای سپاه گفت: رزمایش موشکی به زودی برگزار می‌شود و ما اجازه تحرک به هیچ دشمنی را نخواهیم داد.


اتمام حجت فرماندهان نظامی با دشمنان ایران/ جولان موشک های بالستیک در رژه نیروهای مسلح+عکس

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش: داعش و یا هر گروهکی را قبل از رسیدن به مرزها خاکستر می‌کنیم


امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی رادار با برد 3 هزار کیلومتر اظهار داشت: بسیاری از کشورها از توانمندی رادار با برد 3 هزار کیلومتر برخوردار نیستند اما بخش اعظم این رادارها تا پایان سال توسط قرارگاه پدافند هوایی رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ما به شما قول می‌دهیم که انشاءالله بتوانیم پرواز هواپیماها را ورای مرزها از روی باند رصد و آنها را کنترل کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش اولین اصل قرارگاه پدافند هوایی را دفاع در عمق دانست و گفت: امیدوارم بتوانیم این راهبرد را همواره مدنظر گرفته و انجام دهیم.

امیر اسماعیلی وضعیت پدافند هوایی در مواجهه تهدیدات احتمالی اشاره کرد و گفت: امروزه در طول 24 ساعت بیش از صدها هواپیمای عبوری از فراز آسمان ایران داریم که این تعداد پرواز عبوری در مقایسه با کشورهای منطقه بی‌نظیر است. به طوری که کشورهای عراق، سوریه و اوکراین ایمنی پرواز خود را از فراز آسمان جمهوری اسلامی می‌دانند.

وی افزود: ما امروز امن‌ترین آسمان خاورمیانه را داریم و قرارگاه پدافند هوایی در بخش ایمنی توانسته امن‌ترین آسمان خاورمیانه را که در 70 سال اخیر سابقه نداشته را محقق کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش بومی بودن و توان تولید داخلی را خصوصیت مهم تجهیزات قرارگاه پدافند هوایی دانست و گفت: این پیشرفت مرهون تلاش متخصصان و دانشجویان داخلی است.

امیر اسماعیلی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پاسخ شما به ادعاهای داعش در تهدید هوایی علیه ایران چیست، گفت: مطمئن باشید داعش و هر گروهک کوچک به اندازه یک موریانه برای مردم صلح‌طلب دنیا و ایران ارزشی ندارند و قبل از رسیدن به مرزهای جمهوری اسلامی به خاکستر تبدیل خواهند شد و جهنم را برای آنها به ارمغان می‌آوریم.


حسن روحانی: به ارتش، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی و ملت بزرگ و رهبر شجاع خود افتخار می کنیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این مراسم که روز سه شنبه در جوار مرقد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه "پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود در دفاع مقدس 8 ساله تحقق یافت"، اظهارداشت: قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم اما به خوبی از سرزمین و کشور خود نیز دفاع خواهیم کرد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه "نیروهای مسلح ما مظلومانه از کشور دفاع کردند"، گفت: فرمانده ای فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که همه ما به درایت، شجاعت و ایمانش افتخار می کنیم و این فرماندهی و این ایمان،میهن دوستی و ملت بزرگ و پرافتخار، توانست دفاعی را بیافریند که به حق دفاع مقدس شد.

 روحانی همچنین به ضرورت مبارزه با تروریسم در منطقه اشاره و تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح ایران بزرگترین و قدرتمندترین نیروهای منطقه در برابر تروریسم هستند.

 روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که به درخواست برخی کشورها، آنان را درمبارزه با تروریسم یاری کرد، اگر خدای ناکرده در کشورهای دیگری نیز تروریست‌ها بخواهند جولان دهند، به آنها در برابر تروریست ها کمک خواهد کرد و ملت‌های منطقه می‌دانند که نمی‌توانند در مبارزه با تروریسم به غربی‌ها امیدی داشته باشند و تنها نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند که می توانند تروریست‌ها را قلع و قمع کنند.

لحظه شماری نیروهای مسلح برای نابودی اسرائیل/اتمام حجت فرماندهان نظامی ایران با دشمنان/ جولان موشک های بالستیک ایرانی+تصاویر

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود، 31 شهریور هر سال را پس از سال 1359 همواره روزی پرافتخار برای نیروهای مسلح و ملت ایران معرفی کرد و گفت: بیگانگان فکر می‌کردند در شرایط آغاز انقلاب اسلامی که از دید آنها مصادف با تضعیف حاکمیت ، حکومت و نیروهای مسلح ایران بود، می‌توانند رویاهایی را که از سال‌ها پیش در ذهن می‌پروراندند،محقق کنند.

 روحانی افزود: ملت ایران به رغم همه دشواری ها ، در سایه انقلاب زنده‌تر و آماده‌تر از هر زمان دیگری بود و با تحمیل جنگ، این ملت سرزنده‌تر از قبل نیز شد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه "دفاع مقدس 8 ساله تاریخ‌ساز شد و برای همه درس آموز بود"، گفت: جنگ تحمیلی به رغم همه مشکلات و خسارت‌هایش، آثار گرانبهایی نیز داشت و اولین آثارش این بود که دفاع مقدس برای ما ملت‌ساز شد و ملت ایران در جریان این دفاع مقدس تبدیل به ملتی منسجم، مقاوم و قوی در برابر متجاوزین و بیگانگان شد.

رییس جمهوری ادامه داد: برخی فکر می‌کردند فقط باید با سرنیزه ملت‌سازی کرد و برای این طرز تفکر خود از تاریخ مثال می‌آوردند، اما در دوران پس از انقلاب اسلامی، دیدیم قدرت بزرگی که توانست ملتی متحد و منسجم بسازد، ایستادگی، مقاومت و دفاع در برابر متجاوزین بود و در دفاع مقدس شاهد بودیم که همه اقوام و مذاهب یکپارچه و در کنار هم و در صفی واحد، در برابر دشمن ایستادگی کردند.

لحظه شماری نیروهای مسلح برای نابودی اسرائیل/اتمام حجت فرماندهان نظامی ایران با دشمنان/ جولان موشک های بالستیک ایرانی+تصاویر

 روحانی با بیان اینکه دفاع مقدس، ملت ایران را ملتی قوی، بزرگ و منسجم ساخت، تصریح کرد: بدخواهان ملت ایران، ما را متهم می‌کردند که ایران پس از انقلاب به دنبال ایجاد نظامی بنیادگرا و تحمیل خواسته‌های خود به همسایگان و دیگر ملت‌هاست، اما در جنگ تحمیلی مشخص شد چه کسانی به دنبال تجاوز هستند و کدام ایدئولوژی به دنبال تجاوز و مداخله است.

رییس جمهوری اضافه کرد: دفاع مقدس ایران نشان داد چه رژیمی علاوه بر ملت‌های همسایه و ملت خود، حتی به ملت‌هایی که در دوران تجاوز، حامی و پشتیبان آن بودند نیز رحم نکرد و اگر فرصت می‌یافت، به همه ملت‌های منطقه تجاوز می‌کرد.

 روحانی گفت: دفاع مقدس به ما نشان داد که دین و اعتقاد به خداوند، ‌نه تنها منافاتی با عشق به میهن ندارد، بلکه عشق به میهن و دین در کنار هم هستند و در دوران دفاع مقدس شاهد هم‌افزایی‌های این دو عامل در کنار هم بودیم.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس، پرافتخارترین دفاع در تاریخ این کشور تحقق یافت، خاطر نشان کرد: اگر همه قرون گذشته را مرور کنیم، خواهیم دید که در هیچ جنگ و دفاعی به اندازه دوران دفاع مقدس، ایمان، حماسه و ایستادگی به نمایش در نیامده است.

 روحانی گفت: ارتش میهنی ملی، اسلامی و مکتبی که در منطقه بی‌نظیر است و سپاه پرافتخاری که از دل انقلاب و مردم مؤمن این سرزمین سر برآورد، مایه افتخار این کشور هستند. جوانان برومند و انقلابی این سرزمین بدون آنکه دوره‌های پرطمطراق نظامی را گذرانده باشند، با ایمان و ابتکار، به مراتب بهتر و بالاتر از کسانی حماسه آفریدند که سالیان دراز دوره‌های متعدد نظامی را گذرانده‌ بودند.

لحظه شماری نیروهای مسلح برای نابودی اسرائیل/اتمام حجت فرماندهان نظامی ایران با دشمنان/ جولان موشک های بالستیک ایرانی+تصاویر

رییس جمهوری افزود: آنجا که ایمان، جهاد، اجتهاد، فداکاری، عشق، عقل، تدبیر، مظلومیت و شجاعت در کنار هم قرار می‌گیرند، حماسه خلق می‌شود و نیروهای مسلح ما به معنای واقع کلمه مظلومانه و با دست خالی جنگیدند. سپاهی که تا پیش از آغاز دفاع مقدس در برابر تروریست‌ها و گروهک‌های مسلح مزدور در داخل کشور می‌جنگید و از انقلاب دفاع می‌کرد با آغاز دفاع مقدس با دست خالی در برابر مجهز‌ترین ارتش‌های منطقه ایستادگی درخشانی کرد و وقتی این سپاه دلاور در کنار ارتش قهرمان و سایر نیروهای نظامی و انتظامی و مردمی قرار گرفت، ‌این منظومه زیبا چنان طوفانی به پا کرد که از دل آن حماسه‌های بزرگ آفریده شد.

 روحانی اظهار داشت: دشمنی که در ماه اول تجاوز پیشروی‌هایی داشت، با سد محکمی از مدافعان ایرانی مواجه شد که پس از همان ماه اول اولین عملیات تهاجمی را طراحی کرده و به قلب دشمن تاختند و در همان سال اول دفاع مقدس،نخستین حمله بزرگ را در عمل به فرمان امام راحل به اجرا درآورده و حصر آبادان را شکستند این ایمان قوی بود که همت‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، صیادها، بابایی‌ها، ستاری‌ها و شیرودی‌ها ساخت.

رییس جمهوری تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس حتی یکبار هم پیش نیامد که به یک خلبان، مأموریتی سپرده شود و او سرپیچی کند و آنان همواره تلاش می‌کردند تا برای حضور در عملیات‌ها از هم سبقت بگیرند. زمانی که تصمیم گرفته شد به تلافی حملات هوایی و موشکی به تهران، بغداد را زیر غرّش هواپیماهای ایرانی بگیریم، خلبانان ما برای حضور در این عملیات که ریسک آن، بیش از 90 درصد بود، از هم سبقت می‌گرفتند. این ایمان، وحدت و اتحاد در میان نیروهای مسلح و فرمانده کل قوا یعنی امام راحل آن افتخارات را آفرید و امروز نیز بحمدالله شرایط به همان شکل است و فرمانده‌ای هدایت نیروهای مسلح ما را برعهده دارند که همگی به درایت، شجاعت و ایمان ایشان افتخار می‌کنیم.

لحظه شماری نیروهای مسلح برای نابودی اسرائیل/اتمام حجت فرماندهان نظامی ایران با دشمنان/ جولان موشک های بالستیک ایرانی+تصاویر


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *