بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن

2:30 - 31 شهريور 1394
کد خبر: ۷۹۰۷۹
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان - هفته گذشته تلویزیون فارسی BBC به خانه یکی از ثروتمندترین بازرگانان انگلیسی رفت.
به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، هفته گذشته تلویزیون فارسی BBC  به خانه یکی از ثروتمندترین بازرگانان انگلیسی رفت. مجری بی بی سی که به خانه مهمان ویژه خود در شمال لندن رفته  برنامه را با یک رپورتاژ آگهی کامل از بیوگرافی و موفقیت های مهمان شروع می‌کند.

در ابتدا مجری بحث را با ایران آغاز می‌کند و فرد مصاحبه شونده هم از خاطرات خود می گوید، به‌گونه ای که حس وطن دوستی و وطن خواهی  لرد آلیانس مخاطب را به تحسین بر می‌دارد.

تجربه و کارنامه شبکه سلطنتی بی بی سی، نشان می‌‌دهد بدون هدف  کسی را پشت دوربین خود نمی‌نشاند.

شبکه دولتی انگلیس تاکنون رپورتاژآگهی‌های گوناگونی از شخصیت های ضد ایرانی تهیه کرده است؛  از یاوه‌گویی‌های نتانیاهو علیه مردم ایران در استودیوی بی بی سی گرفته تا حضور تلفنی تروریست‌هایی مانند عبدالمالک ریگی.

حال دوربین بی بی سی فارسی به خانه کسی رفته و به نظر می سد قصد تطهیر شخصیتی را دارد که نه تنها بویی از میهن و وطن پرستی نبرده است، بلکه اقدامات فراوانی علیه ایران داشته است.

گفتگوی ویژه بی بی سی فارسی به یک تاجر صنعت نساجی ایرانی الاصل اختصاص دارد. تاجری که لقب لرد از سوی ملکه دریافت کرده و بر اساس اسناد منتشر شده انگلیس رابط موساد و شاپور بختیار در زمان کودتای نوژه بوده است.

بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن

لرد دیوید آلیانس کیست؟

دیوید آلیانس یا به قول خودش داود کاشی  یک یهودی ایرانی الاصل است که در کاشان بدنیا آمده است.

وی در سال ۱۳۲۹به کشور انگلیس و شهر منچستر مهاجرت کرد. روزنامه ساندی تایمز در سال 2012 داوود آلیانس را صد و نود و هشتمین ثروتمند انگلیس معرفی کرد و تنها فرد ایرانی است که لقب  اشرافی "لرد" را از آن خود کرده است.

بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن

آلیانس چگونه به ورشکستگی صنعت نساجی ایران کمک کرد؟

داود آلیانس پس از خروج از ایران فعالیت های خود را با خرید پارچه برای کارخانجات ایرانی از طریق لابی با مقامات دولتی آغاز کرد. او با خرید یک شرکت بزرگ سفارش کالا از طریق پست(mail Order) به نام «N. Brown» و توسعه آن، دامنه فعالیتهای خود را گسترش داد.

براساس گزارش ها، در دوره تصدی  ارتشبد ایادی، سرلشکر ضرغام به عنوان ریاست تعاونی ارتش انتخاب می‌شود. فردی که  وی به دستور «ایادی» تمام خریدهای كلان خود را از تجار و سرمایه داران بهایی و یهودی انجام می داد. در این سالها كلیه كارخانه های نساجی ایران در آستانه ورشكستگی قرار داشتند و شورای پول و اعتبار بانك مركزی، تمام شركت های دولتی را مكلف كرده بود تا پارچه های مورد نیاز خود را از كارخانه های داخلی خریداری كنند. اما ضرغام و «ایادی» به این تصویبنامه توجهی نكردند و پارچه های مورد نیاز لباس های كار و فرم نیروهای ارتش و پارچه های مورد نیاز تعاونی اتكاء را از خارج خریداری نمودند.

طرف قرارداد آنها در این زمان داوود آلیانس بود. آلیانس از رهگذر همین خرید ارتش در صف بزرگترین سرمایه داران صنعت نساجی جهان قرار گرفت و بسیاری از كارخانه های بزرگ شهر منچستر در انگلستان را خریداری كرد و هم اكنون به عنوان سلطان پارچه جهان شهرت دارد.

تخلف سرلشكر ضرغام و خرید از كارخانه های خارجی، موجب سروصدا در محافل اقتصادی و مالكان كارخانه های نساجی ایران شد و حتی به مطبوعات نیز راه یافت. اما وی بی اعتنا به این اعتراض ها و تنها به اتكای دستور ارتشبد ایادی تمام پارچه های مورد نیاز ارتش را از آلیانس خریداری می كرد.

آلیانس رابط موساد و بختیار می‌شود/ نقش لرد در ماجرای فرار بختیار

آلیانس در زمان حضور در انگلیس پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به یکی از مهره های وزارت خارجه این کشور در ایران نیز تبدیل می شود و از طریق روابط خود در داخل کشور اقداماتی را انجام می دهد.

جواد خادم وزیر مسکن و شهرسازی در کابینه شاپور بختیار و از عناصر کودتای نوژه,آخرین نخست وزیر شاه در یادداشتی فاش ساخت که فرار ماهرانه شاپور بختیار از ایران توسط موساد سازماندهی و اجرا شده بود.

در بخشی از این نوشته آمده است:  تنها کسی که می‌توانست ما را در تهیه پاسپورت خارجی یاری کند دوست قدیمی بختیار، آقای دکتر اعتبار بود که نقشی عمده در نخست‌وزیری بختیار به خاطر دوستانی همچون لرد کرینگتون و ادوارد هیث، نخست‌وزیر سابق انگلستان و چند شخصیت ایرانی در انگلستان داشت. در ملاقات بعدی به کمک خانم ویوین تماس با دکتر اعتبار حاصل شد. دکتر اعتبار این مسئولیت را به‌شرطی پذیرفت که بختیار در جریان قرار نگیرد، چون بر این باور بود که بختیار با دخالت خارجی‌ها در خروج خود از ایران موافقت نخواهد کرد. ویوین قبول کرد که پدر را در جریان پروسه خروج وی از ایران نگذارد.

داوود آلیانس چگونه توانست موافقت موساد را برای خروج بختیار جلب کند؟

دکتر اعتبار از ویوین خواست به لندن برود و از یک شخصیت ایرانی در انگلستان بخواهد که به خروج پدرش از ایران کمک کنند چون این دولت انگلستان بود که کمک به نخست‌وزیری او کرده بود و حالا وظیفه اخلاقی دارد که جان وی را نجات دهد. دکتر اعتبار هم به لندن پرواز کرد و با تماس‌های بی‌شمار متوجه شد که دولت انگلستان به خاطر روابط آینده با دولت ایران حاضر به کمک نیست،  اما به کمک یکی از دوستانش توانست موافقت موساد را جلب کند، موساد هنوز در داخل ایران از ارتباطات زیادی برخوردار بود و اگر سازمانی می‌توانست از عهده این کار بر آید، حتماً موساد بود.

براساس نوشته جواد خادم، دکتر اعتبار به کمک یکی از دوستانش در انگلیس توانست موافقت موساد را برای خروج بختیار جلب کند. این دوست کسی نبود جز داوود آلیانس.

جلسه آلیانس با ماموران موساد در لندن

جهانشاه بختیار، نوه شاپور بختیار در خرداد 1393 کتابی بنام «من ایرانی، جاسوس سیا و موساد» منتشر کرد که در آن از نقش موساد در خارج کردن شاپور بختیار از ایران و کمکهای مالی به او، پرده برداشته است.

جهانشاه بختیار در کتاب خود از داود آلیانس به عنوان شخصیتی نام می‌برد که نقش واسطه با موساد را داشته و کمک مالی نیز می کرده است.

در زیر قسمتی از خاطرات جهانشاه بختیار آمده است: "یکروز خانمی این نامه را برای پدربزرگم آورد: «من یک دوست هستم، می خواهم شما را از کشور خارج کنم، بزودی به دیدن شما می آیم. اگر موافق هستید کاغذ را پاره کنید، روی تیکه کاغذ باقی مانده بنویسید: "براون" و آنرا به این خانم پس بدهید»، محبوس در یک زیر شیروانی، در کشوری که تا این اواخر بر آن حکومت می کرده، بابابزرگ دنبال راه فراری است، بدین خاطر این پیشنهاد را می پذیرد. اینچنین موساد با او رابطه را آغاز کرد.

سرویسهای مخفی اسرائیلی قبلا با مادرم تماس گرفته بودند و گفتند: «می خواهیم به شما کمک کنیم، آیا مایل هستید؟». زمانیکه من انگلیس بودم، مادرم دو بار به تل آویو رفته بود. با اطلاع از این موضوع شوکه شدم و با کمی پرخاشگری از او پرسیدم: «به اسرائیل رفته بودی، چه کار کنی؟ چه کسی را آنجا می شناسی؟». مادرم به من جواب نداد، پدربزرگم بهم فهماند که من نیستم که باید سوال بکنم و بهتر است که سکوت کنم. داوود آلیانس یک یهودی ایرانی تبار که در لندن تاجر شده است، در جلسات با ماموران موساد شرکت می کند. آنها به مادرم توضیح می دهند: «ما نقشه داریم اما به زمان نیاز داریم، باید زمینه را آماده کنیم، آیا موافق هستید؟»، مادرم موافقت می کند.

....... چند روز بعد داوود آلیانس به دیدن ما می آید. پدربزرگم می گوید: «پس آدم ما در انگلیس شما هستید؟». در پیامهایی که موساد به پدربزرگم در زیرشیروانی می فرستاد، آلیانس تحت عنوان "آدم ما در انگلیس" معرفی می شد. آلیانس تائید می کند: «بله، من هستم» و اضافه می کند: «یک کادو برای شما دارم». دو میلیون فرانک در حسابی به نام او در سوئیس واریز کرده بود.

یک یهودی ایرانی ساده که بدون پول وارد انگلیس شده بود، از راه تجارت منسوجات ثروتمند شده بود. اسمش را از داوود به دیوید تغییر داد و لقب اشرافی "لرد" را از ملکه دریافت کرد. در اسرائیل یک مرکز تحقیق که به ایران اختصاص دارد، امروز به نام او است. لرد آلیانس به دوست صمیمی خانواده، خصوصا مادرم تبدیل شد، او بود که شوهر آینده مادرم را معرفی کرد."


روابط سه جانبه آلیانس، موساد و شاپور بختیار با خروج نخست وزیر فراری شاه تمام نمی‌شود بلکه آغاز خیانتی است که البته به منتج به نتیجه نشد.

آلیانس عنصر اصلی کودتای نوژه

همانطور که در مطالب بالا ذکر شد، داوود آلیانس نقش رابط موساد و انگلیس با شاپور بختیار را ایفا میکند. بعد از ماجرای فرار از ایران، بختیار فکر بازگشت به کشور را در سر می پروراند، بازگشت با هدف سقوط انقلاب نوپای اسلامی به وسیله کودتا.

براساس اسناد موجود و مدارک منتشر شده، آلیانس روابط نزدیکی با رژیم صهیونیستی داشته و دارد، به طوری که پررنگ ترین دوران این روابط به اوایل انقلاب و کودتای نوژه بر می گردد.

در کودتای نوژه، جمعی از افسران ارتش در قالب گروهی با سرکردگی شاپور بختیار، ۱۸ تیر ۱۳۵۹ با برنامه قبلی قصد داشتند انقلاب و نظام نوپای اسلامی ایران را ساقط کنند.

بختیار که با آغاز انقلاب با کمک موساد و انگلیس به فرانسه گریخته بود در صدد گردآوری مخالفان جمهوری اسلامی بود. گروهی از هواداران او در ایران، از جمله تعدادی از افسران ارتش هم گروهی را تشکیل داده بودند و برای یک کودتا برنامه‌ریزی می کردند.

کودتا بنا بود از پایگاه هوایی نوژه (شاهرخی سابق) واقع در استان همدان آغاز و فرماندهی شود. کودتاچیان قصد داشتند برخی مراکز مهم در تهران از جمله محل سکونت امام خمینی (ره) را بمباران کنند. قرار بود ساختمان مجلس و مراکز رادیو و تلویزیون تسخیر و بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی بازداشت شوند.

سپس قرار بود آقای بختیار به عنوان نخست‌وزیر موقت معرفی شود  که با بصیرت انقلابیون سراب بختیار نافرجام ماند.

لرد اضلاع انگلیس، فرانسه و اسرائیل را به هم می‌رساند

براساس گزارش ها و اسناد موجود، نام داوود آلیانس در کودتای نوژه همراه نام افرادی چون جعفر رائد و منوچهر هاشمی به چشم می‌خورد، نام هایی که اشاره زیادی به نقششان در کودتای نوژه نشده است.

جعفر رائد، سفیر مادام‌العمر محمدرضا پهلوی در عربستان بود. گفته می‌شود رائد مانند برخی از مقامات سلطنتی ایران یک فراماسون بوده است. وی پس از انقلاب اسلامی به انگلیس رفته و با هزینه عربستان چندین نشریه ضد ایرانی و ضد شیعی را در اروپا سازماندهی کرده است. وی موسس نشریه عرب زبان الموجز است که توسط علیرضا نوری زاد مدیریت می شود نوری زاد به نوعی خود را مدیون زائد می داند زیرا رائد رابط وی و عربستان شد.

منوچهر هاشمی به مدت 15 سال رئیس اداره هشتم ساواک بود. هاشمی در زمان تصدی خود در رکن 2 ارتش مورد توجه بختیار و همچنین انلگیسیها و مقامات MI6 بود. وی پیش از انقلاب اسلامی از کشور خارجه شد و به انگلیس رفت. هاشمی در پروژه کودتای نوژه نقش سازمان دهی نیروهای ساواک در داخل ایران را به عهده داشته است.

بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن

هر جا اقدامی علیه ایران می‌شود پای انگلیس در میان است

نگاهی به اطلاعاتی که تاکنون در این گزارش به آن ها اشاره شده است، یک کلمه کلیدی دائما در آن تکرار می شود و آن هم نام انگلیس است؛ لرد آلیانس ساکن انگلیس، رابط انگلیس و موساد در ماجرای فرار بختیار، همکاری با جعفر رائد و منوچهر هاشمی که هر دو در انگلیس ساکن بودند و مصاحبه آلیانس در یک گفتگوی ویژه با تلویزیون فارسی زبان دولتی انگلیس.

میتوان نتیجه گرفت، بیهوده نیست که بی بی سی فارسی مجری خود را به خانه مجلل لرد دیوید آلیانس میفرستد و با او گفتگویی ویژه ترتیب می دهد.

مثلث آلیانس، هاشمی و رائد در کودتای ننگین نوژه

پس از اینکه آلیانس با کمک انگلیس و موساد بختیار را روانه پاریس می‌کند و به نوشته نوه او، رابطه اش با آخرین نخست وزیر رژیم طاغوت خصوصی تر و صمیمی تر می شود.

آلیانس نقش ویژه ای در تدارک کودتای نوژه داشته است. با همکاری افرادی مانند رائد و هاشمی که درآن زمان در انگلیس به سر می بردند، تلاش میکند هماهنگی کامل با دولت انگلیس، فرانسه و البته موساد را ایجاد کند تا پروژه سرنگونی نظام نوپای اسلامی ایران جلب کند.

براساس اسناد منتشر شده آرشیو بریتانیا آلیانس شریک تجاری بختیار است و بخشی از هزینه مالی کودتا را نیز بر عهده دارد.

در بخشی از این سند آرشیو انگلیس صراحتا به نقل از آلیانس ذکر شده است که می‌توان روی کمک های اسرائیل حساب باز کرد.

بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن

در زیر بخش هایی از آرشیو بریتانیا مرتبط با نقش آلیانس در کودتای نوژه آورده شده است:

لرد پیتر کرینگتون، وزیر امور خارجه بریتانیا، در یک گزارش سری به تاریخ ۲۳ اوت (اول شهریور) با نام بردن از داوود آلیانس بازرگان یهودی ایرانی تبار به عنوان «شریک تجاری منچستری بختیار» از درخواست آلیانس از مقامات بریتانیا در جهت واسطه شدن برای جلب همکاری حکومت صدام حسین در عراق با بختیار یاد کرده است.

کرینگتون عنوان کرد که حکومت عراق علاقمند است حکومت جدید ایران از طریق یک جنبش ملی گرایانه و نه یک حرکت رادیکال سرنگون شود.

در روز ۲۴ مارس (چهارم فروردین)، داوود آلیانس، در نیویورک با پارسونز که به تازگی نماینده دائم بریتانیا در سازمان ملل شده بود، مدعی تماس‌های گسترده بختیار در ایران و آماده شدن مقدمات بازگشت او به ایران شد. به گفته آلیانس، شریعتمداری هم آماده بود تا در زمان مناسب به هر کسی که امکان سرنگونی جمهوری اسلامی را داشته باشد قول همکاری بدهد.


آلیانس از طریق موساد هزینه کودتا را فراهم می کند

نتیجه گیری پارسونز درباره دیدارش با آلیانس این بود: بختیار به این نتیجه رسیده که احساسات ضد خمینی در سراسر ایران در حال گسترش است و لحظه سرنوشت چندان دور نیست؟!

پارسونز تاکید کرد: ظاهرا بختیار پول زیادی برای این عملیات دارد. صحبت‌هایی درباره فوران نعمت عراقی شده و آلیانس از کمک اسراییلی‌ها به بختیار هم صحبت کرده است.


بختیار در پولهایی که آلیانس فراهم کرده غلت می زند


دیدارهای آلیانس به نیابت از بختیار با مقامات بریتانیایی همچنان ادامه می ‌یافت. روز ۱۹ ژوئن/ ۲۹ خرداد، دیوید میرز رییس بخش خاورمیانه وزارت خارجه به دنبال درخواست اضطراری آلیانس با او دیدار کرد. این دیدار به دنبال دیدار بختیار با آلیانس انجام شد.

آلیانس تاکید کرد که «بختیار هم اکنون در پول غلت می‌زند و آماده برای اقدام است. او یک سازمان در ایران و سه ایستگاه رادیویی دارد، یکی به صورت سیار، مستقر و فعال در اطراف تهران، یکی در عراق و یکی در جایی دیگر.»

آلیانس یک بار دیگر به نیابت از بختیار از میرز درباره «موضع بریتانیا» در قبال فعالیت های بختیار سوال کرد.

حمایت رسمی اما غیر علنی انگلیس از کودتای نوژه

این در حالی بود که آلیانس اظهار داشت بختیار گفته است که حمایت بریتانیا از او «بوسه مرگ» است. بختیار هم ضمن تایید دیدگاه «شریک منچستری» خود گفته بود که مقامات لندن باید نقشه‌ای داشته باشند، چرا که آن‌ها زیرک‌تر از آن هستند که ساکت نشسته و اجازه دهند ایران به دست کمونیست‌ها بیفتد. او فقط یک تضمین حمایتی برای آغاز کار می‌خواهد و ارائه این تضمین تضادی با سیاست‌های لندن ندارد.

در بخش دیگری از این گزارش به کودتای نوژه اشاره می‌کند و تاکید میشود که این دیدارها و آمد و شدها مقدمه ای برای اجرای کودتای نوژه است:

ادامه این دیدارها به سفر آخر ژوئن (اوایل تیر) جولیان ایمری و پیتر تمپل موریس، دیگر عضو ارشد آن زمان حزب محافظه کار در پارلمان بریتانیا، به پاریس و دیدار طولانی و جداگانه آن دو با اویسی و بختیار منجر شد. ایمری و تمپل موریس گزارش هایی از این دو دیدار تهیه و به مقامات بریتانیا ارسال کردند. این دیدارها در فاصله‌ای کمتر از دو هفته قبل از شکست کودتای نوژه در ایران صورت گرفته بود.

ثروتمند خوشنام! انگلیسی به پهلوی ها پول قرض می دهد

داوود آلیانس رابطه نزدیک اما پنهانی با خانواده پهلوی داشته و دارد. وی علاقه چندانی به علنی شدن این رابطه ندارد.

یک نمونه از روابط گرم آلیانس با پهلوی ها توسط یک عنصر ضد انقلاب که وی هم در انگلیس به سر می برد فاش شد.

مهاجرانی وزیر فرهنگ دولت اصلاحات  یادداشتی در رابطه با خود کشی علیرضا پهلوی منتشر می کند.

رونمایی از حامی مالی لیلا پهلوی توسط وزیر اصلاحات

مهاجرانی در بخشی از نوشته خود به سال های آخر عمر لیلا پهلوی اشاره می کند و مینویسد: ...ابهام ها یا تردیدهایی که ممکن است پاسخ داده شود و یا برای همیشه باقی بماند. مثل ابهام شرایط سخت اقتصادی و مالی لیلا پهلوی در سال های پایان عمرش...او ناگزیر شده بود از یک ایرانی پر آوازه میلیاردر خوشنام، لرد آلیانس کمک بگیرد. بگذریم.

لیلا پهلوی چهارمین فرزند شاه مخلوع بود که در لندن زندگی می‌کرد. لیلا به ولخرجی در میان باقی ماندگان پهلوی معروف بود. بی دلیل نبود از فردی مانند داوود آلیانس تقاضای کمک مالی کند. لیلا پهلوی در نهایت نیز در سال 1380 در سن 31 سالگی در هتلی در لندن پس از مصرف یکجای ده ها قرص آرامبخش مرد و در پاریس دفن شده است.

مهاجرانی که خودش هم در لندن ساکن است در افشاگریش، لرد آلیانس عنصر اصلی کودتا علیه جمهوری اسلامی ایران را  یک ایرانی پرآوازه میلیاردر خوشنام! معرفی می‌کند، در حالی که نام او در میان بدنام ترین افرادی است که بیشترین اقدامات علیه جمهوری اسلامی ایران داشته است.  مفهوم خوشنامی از نظر مهاجرانی یعنی خیانت به ملت ایران.

بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن

ثروت لرد آلیانس در خدمت رژیم صهیونیستی

سر آلیانس، هر جا میرود سخن از ایران و ایرانی به زبان آورده، حتی مصاحبه ها و مقالاتش نیز چنان می انگارد که وی یک ایرانی  به اصطلاح وطن پرست است، اما چیزی که تاکنون به آن اشاره شد خلاف این امر را می رساند و در واقع داوود همواره به دنبال ضربه به انقلاب و مردم ایران است.
در واقع قسمت اعظمی از ثروت جناب لرد، صرف حمایت از لابی های صهیونیستی و بنیادهای اسرائیلی میشود.

لرد آلیانس به جاسوس های موساد فارسی آموزش می‌دهد

وی عضو هیئت امنای بسیاری از اتاق فکرهای صهیونیستی در آمریکا و سرزمین های اشغالی است.

آلیانس در بسیاری از اتاق فکرهای اسرائیلی حضور دارد و کمک های مالی فراوانی به موسسات میکند.

مرکز مطالعات ایرانشناسی دانشگاه تل آویو به پاس خدمات ارزشمند لرد آلیانس برای اسرائیل به نام وی گذاشته شده است. در این مرکز زبان فارسی به نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آموزش داده می شود.

بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن
بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن

آلیانس در آغوش صهیونیست‌ها

بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن

در تصویر بالا، لرد آلیانس در کنار یک صهیونیست ضد ایرانی تمام عیار دیده می شود.

شائول موفاز وزیر سابق ترابری و رئیس ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل است.  موفاز که یک صهیونیست ایرانی الاصل است از جمله شخصیت های تندوری رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن

داوود کاشی ثروت هنگفت خود را چگونه هزینه میکند؟

آلیانس مدیریت و عضویت در برخی از اتاق فکرهای صهیونیستی از جمله موسس مطالعات امنیت ملی اسرائیل،  بنیاد قرن آینده ، مرکز بهبود اقتصادی و اجتماعی اسرائیل،  بنیاد دموکرات های لیبرال دوست اسرائیل را نیز بر عهده دارد.

بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن

 همانطور که اسناد و اطلاعات نشان می دهد، وی از دیرباز با سرویس های جاسوسی انگلیس و اسرائیل ارتباط تنگاتنگی دارد و دربار ملکه حساب ویژه ای روی او بازکرده و بی جهت داوود کاشی را ملقب به نشان لرد نکرده اند.

به نظر می‌رسد مصاحبه ویژه با آلیانس هم با هماهنگی دولت انگلیس برای تطهیر چهره ای انجام شده است که نه تنها بویی از میهن و به اصطلاح وطن پرستی نبرده است، بلکه اقدامات فراوانی علیه ایران داشته است و لرد آلیانس، تنها نام ایرانی را به یدک می‌کشد.






محمد
|
-
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
مقامات سیاسی انگلیس در عین گرگ بودن خر اسرائیل هم هستند!
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *