آخرین تغییرات مترو تهران + نقشه خطوط

12:17 - 30 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۸۹۸
خبرگزاری میزان- هفته گذشته تست گرم ایستگاه‌های نوبنیاد، شهید بهشتی، قائم و شهید زین‌الدین در نیمه شمالی خط 3 مترو انجام شد و در این هفته در آستانه مهرماه به بهره‌برداری نهایی می رسد. با وعده شهردار مبنی بر افتتاح یک ایستگاه در هر ماه تا پایان سال تغییرات اساسی در سرویس‌دهی ایستگاه‌های مترو به وجود می‌آید.
آخرین تغییرات مترو تهران + نقشه/ سرویس دهی به 9 میلیون نفر تا سال آیندهبه گزارش میزان، تهرانی‌ها در 16 اسفند 1377 با افتتاح خط 5 در مسیر تهران کرج صاحب مترو شدند. توسعه خطوط مترو تهران از آن سال تا کنون با تمام کشاکش هایی که بر سر سهم دولت و شهرداری در توسعه مترو وجود دارد انجام شده است و امروز بیش از 3میلیون تهرانی روزانه از خطوط مترو استفاده می کنند. این در حالی است که تا پایان سال و با افتتاح ایستگاه هایی همانند هروی، محلاتی، صیاد و غیره در خط سه و نیز ایستگاه فرودگاه مهرآباد در ادامه خط چهار تا پایان سال می توان گفت مترو تهران از مرز 4میلیون جابجایی روزانه مسافر عبور می کند و علاوه بر سرویس دهی شرق به غرب پایتخت، با تکمیل این خط مسیر شمال به جنوب نیز برای استفاده شروندان سهل تر می شود.

در حال حاضر می توان گفت خطوط زیر در حال سرویس دهی به پایتخت نشینان هستند:

خط یک: این خط به طول ۳۹ کیلومتر با۲۹ ایستگاه از ایستگاه تجریش واقع در ابتدای خیابان شریعتی تا ایستگاه کهریزک واقع در ضلع جنوب شرقی بهشت زهرا ( س) کشیده شده است.

این خط پس از شروع از میدان تجریش طول خیابان شریعتی (خیابان شمیران) را به سمت جنوب طی کرده و با رسیدن به تقاطع خیابان میرداماد به سمت غرب متمایل شده، در طول این خیابان امتداد مسیر می‌دهد سپس در اواسط خیابان میرداماد دوباره به سمت جنوب متمایل گشته و با عبور ازاراضی عباس‌آباد به ابتدای خیابان دکتر مفتح می‌رسد و در طول این خیابان تا میدان هفت تیر (بیست و پنجم شهریور) امتداد مسیر می‌دهد. سپس وارد خیابان مفتح شده و در طول این خیابان و خیابان سعدی امتداد می‌یابد. در حوالی خیابان اکباتان به سمت غرب متمایل شده و به میدان امام خمینی (سپه- توپخانه) می‌رسد. سپس در طول خیابان خیام حرکت کرده و با رسیدن به محدوده خیابان شوش از زیر زمین خارج می‌شود و به موازات خطوط راه آهن سراسری تهران- مشهد تا شهر ری حرکت می کند. سپس بار دیگر به سمت غرب متمایل شده و به بهشت زهرا ( س) و مرقد امام (ره) می‌رسد و با طی کردن ضلع غرب بهشت زهرا به سمت شرق متمایل شده و در انتها به ایستگاه کهریزک خواهد رسید. این خط در شهید بهشتی با خط سه، در ایستگاه هفت تیر با خط در حال احداث شش، در ایستگاه دروازه دولت با خط چهار، در ایستگاه امام خمینی با خط دو و در ایستگاه مولوی با خط در حال احداث هفت تقاطع دارد.

 خط دو: این خط نیز به طول ۲۴ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه از ایستگاه فرهنگسرا واقع در خیابان جشنواره جنب فرهنگسرای اشراق تا ایستگاه تهران (صادقیه) واقع در ضلع جنوب غربی فلکه دوم صادقیه کشیده شده است.

شهروندان می توانند در این مسیر از خیابان جشنواره وارد بزرگراه رسالت شده و پس از طی مسیر به سمت غرب در حوالی میدان رسالت به سمت جنوب غرب متمایل شده و در طول خیابان نظام آباد امتداد مسیر می‌دهد. سپس به میدان ابن سینا رسیده و از آنجا تا میدان بهارستان به سمت جنوب حرکت می‌کند. سپس بار دیگر به سمت جنوب غرب متمایل شده و پس از طی مسیر در امتداد خیابان اکباتان به میدان امام خمینی (سپه- توپخانه) می‌رسد. از میدان امام خمینی به سمت غرب در طول خیابان امام خمینی (سپه) تا میدان حُر حرکت کرده و در حوالی این میدان به سمت شمال غرب متمایل می‌شود و با عبور در امتداد خیابان‌های دانشگاه جنگ و آذربایجان به خیابان آزادی می‌رسد و از طریق بلوار تیموری و خیابان گلاب به میدان صادقیه (آریا شهر) می‌رسد. این خط در ایستگاه شهید باقری با توسعه شرقی خط چهار، در ایستگاه امام حسین (ع) با خط در حال احداث شش، در ایستگاه دروازه شمیران با خط چهار، در ایستگاه امام خمینی با خط یک، در ایستگاه دانشگاه امام علی با ایستگاه در حال افتتاح خط سه، در ایستگاه شهید نواب صفوی با خط در حال احداث هفت، در ایستگاه آزادی با خط چهار تقاطع داشته و در نهایت در انتهای خط و در ایستگاه تهران (صادقیه) به صورت تبادلی به خط پنج متصل می‌شود.

بخش میانی و جنوبی خط سه: این مسیر به طول ۱۹ کیلومتر ۱ ۱ ایستگاه از شهید بهشتی تا ایستگاه آزادگان ادامه دارد. در حال حاضر در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک و در ایستگاه ولیعصر با خط چهار تقاطع دارد. این خط از ایستگاه شهید بهشتی در طول این خیابان به سمت غرب امتداد مسیر داده و سپس وارد خیابان ولعیصر (عج) شده و در طول خیابان ولیعصر(عج) و به سمت جنوب تا میدان راه‌آهن ادامه مسیر داده و سپس به سمت فرودگاه قلعه مرغی و بزرگراه آزادگان در جنوب غربی تهران متمایل می‌شود.

خط سه مترو در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک، در ایستگاه میدان ولیعصر با خط در حال احداث 6، در ایستگاه ولیعصر با خط چهار و در ایستگاه دانشگاه امام علی با خط دو تقاطع خواهد داشت. ایستگاه متروهای احداث شده در خط سه مترو تهران عبارتند از:شهید بهشتی، شهدای رسانه، میدان ولیعصر، ولیعصر، منیریه، راه آهن، جوادیه، زمزم، شهرک شریعتی، عبدل آباد و آزادگان است که در این هفته چهار ایستگاه نوبنیاد، شهید بهشتی – به سمت قائم-، قائم و شهید زین الدین در نیمه شمالی به آن افزوده می شود.

اما خط سه به عنوان خطی قطری که بیشتری دسترسی شمالی جنوبی را به شهروندان می دهد دارای ایستگاه هایی همانند سهروردی، هروی، قدوسی، بنی هاشم و محلاتی است که ساخته و تکمیل است اما افتتاح آنها در گرو تکمیل تجهیزات و ساخت نمای بیرونی ایستگاه های آن است. این ایستگاه ها نیز متناسب با ساخت نمای ایستگاه و تهیه تجهیزات مورد نیاز یکی پس از دیگری در ماه های آتی به بهره برداری می رسند.



آخرین تغییرات مترو تهران + نقشه/ سرویس دهی به 9 میلیون نفر تا سال آینده


دانلود با کیفیت اصلی


خط چهار : این خط به طول ۲۱ کیلومتر با ۱۷ ایستگاه از ایستگاه شهید کلاهدوز واقع در انتهای خیابان پیروزی بزرگراه اسبدوانی تا ایستگاه اکباتان (ارم سبز) واقع در بلوار فردوس انتهای خیابان شقایق جنوبی کشیده شده است.

این خط پس از شروع از بزگراه اسبدوانی در طول خیابان پیروزی به سمت غرب امتداد مسیر داده و پس از رسیدن به میدان شهدا به سمت شمال غرب متمایل می‌شود و با عبور از زیر خیابان ایران و میدان ابن سینا به خیابان انقلاب می‌رسد. بخش عمده‌ای از این خط از زیر خیابان انقلاب و آزادی می‌گذرد و پس از رسیدن به میدان آزادی در امتداد جاده مخصوص کرج ادامه مسیر داده و با رسیدن به شهرک اکباتان به سمت شمال تغییر مسیرمی دهد و با عبور در امتداد بزرگراه ستاری به بلوار شقایق منتهی می‌گردد. این خط در میدان شهدا با خط در حال احداث شش، در ایستگاه دروازه شمیران با خط دو، در ایستگاه دروازه دولت با خط یک، در ایستگاه ولیعصر با خط سه، در ایستگاه توحید با خط در حال احداث هفت و مجدداً در ایستگاه آزادی با خط دو تقاطع دارد.

خط پنج : خط پنج به عنوان خط برون شهری که خط سریع‌السیراول نیز محسوب می شود به طول ۴۲ کیلومتر با ۱۱ ایستگاه از ایستگاه تهران (صادقیه) واقع در ضلع جنوب غربی فلکه دوم صادقیه تا ایستگاه ایستگاه گلشهر واقع در گلشهر کرج کشیده شده و موازی آزادراه تهران- کرج عبور می کند.

این خطوط، خطوط در حال سرویس دهی به تهران است. با وعده ای که محمد باقر قالیباف به عنوان شهردارتهران در ابتدای سال 1394 به پایتخت نشینان مبنی بر افتتاح یک ایستگاه در هر ماه داد می توان گفت برنامه توسعه مترو تهران به سرعت در حال حرکت است تا این شهر زیرزمینی به زودی تکمیل شود. در این راستا تا پایان سال ۹۵ خط ۶ و ۷ مترو نیز ساخته و به بهره برداری می‌رسد و تقریبا پرونده متروی تهران بسته می‌شود  تا ۹ میلیون مسافر با مترو جابجا خواهند شد.

خط شش متروی تهران نیز از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین با خط دو، در ایستگاه هفت نیز با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط در حال افتتاح سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید. در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد.

خط هفت نیز عمیق‌ترین خط متروی تهران است که از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب‌شرقی تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه مولوی، به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه نواب با خط دو و در ایستگاه توحید با خط چهار تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران امتداد مسیر داده و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت شهرک غرب شده و در انتها به میدان بوستان در سعادت آباد می‌رسد.

اما طبق آخرین مطالعات ترافیکی انجام‌شده، خطوط متروی عادی شهر تهران شامل هشت خط با شماره‌های یک تا 9 است.

خطوط هشت و نه در حال حاضر در دست مطالعه بوده و شورای عالی ترافیک احداث این خطوط را منوط به انجام «مطالعات جامع حمل و نقل ریلی تهران» نموده‌است.

خط هشت متروی تهران از شمال بزرگراه اشرفی اصفهانی بالاتر از میدان پونک آغاز شده و پس از طی مسیر شمالی جنوبی به سمت شرق متمایل شده و نهایتاً به میدان بسیج می‌رسد. خط 9 نیز از میدان پونک آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی ـ غربی به سمت جنوب متمایل شده و نهایتاً به میدان بسیج می‌رسد.

امابرای خطوط در حال سرویس دهی نیز برنامه توسعه در دست است که جزئیات آن به شرح زیر است:

خط یک: طرح توسعه خط از ایستگاه شاهد تا فرودگاه امام خمینی و شهر جدید پرند در حال احداث است.

خط دو: مطالعهٔ توسعهٔ امتداد خط دو از ایستگاه فرهنگسرا تا پایانهٔ جدید شرق و نیز توسعهٔ آن تا شهر جدید پردیس در جریان است.

خط سه: این خط در ایستگاه میدان نوبنیاد که به زودی افتتاح می شود به دو شاخه تقسیم می‌شود. شاخه اول به سمت اقدسیه و شهر قائم ادامه یافته و در نهایت به میدان قائم می‌رسد و شاخه دوم در طول خیابان نیاوران ادامه یافته و پس از عبور از جنوب پارک نیاوران به ابتدای خیابان شهید باهنر می‌رسد. در بخش توسعهٔ جنوب و جنوب‌غربی این خط از ایستگاه آزادگان به سمت اسلامشهر امتداد مسیر داده و در نهایت به شهر جدید پرند می‌رسد.

خط چهار: بخشی اصلی خط چهار متروی تهران در حال بهره‌برداری و بخش توسعه آن نیز در حال مطالعه و احداث می‌باشد. طبق طرح جامع از ایستگاه بیمه (دردست ساختمان)، انشعابی به طول ۲/۵ کیلومتر از خط چهار گرفته شده و به سمت فرودگاه مهر آباد می‌رود و از سمت غرب نیز از ایستگاه ارم سبز تا محدوده خیابان جنت آباد در شمال بزرگراه همت و از سمت شرق تا محدوده قنات کوثر تهرانپارس گسترش خواهد یافت.



سعید
|
-
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
با تشکر از زحمات شما خواهشمنداست یک خط مترو هم از فردیس مارلیک اندیشه وشهر قدس به میدان ازادی بکشید
محسن
|
-
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
چراازمیدان بسیج (سه راه افسریه ) برای ساخت ایستگاه متروتاکنون اقدامی صورت نگرفته است ؟
رامين
|
-
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
0
0
براي من وبسياري از تهرانيها جاي سوال است كه به چه دليل منطقي علي رغم حجم زياد ترافيك عبوري از اتوبانهاي همت،حكيم ونيايش ومشكلات فراوان مردم در استفاده از اين اتوبانها كه جزئ شريانهاي مهم تردد شهروندان بخصوص كارمندان به محل كارشان در شرق وغرب تهران ميباشد ولي هيچ خط مترو يا BRT جهت استفاده وتردد بين شرق وغرب تهران بصورت مستقيم وجود ندارد پيشنهاد ميگردد يك مسير BRT در يكي از اتوبانهاي مذكور ويا يك خط مترو در زير يكي از اتوبانهاي فوق احداث گردد.با تشكر
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
شما را به خدا فکری هم به حال ساکنان شهرک راه آهن بکنید ما 20 دقیقه باید منتظر قطار کرج لاشیم
بهرام
|
-
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
0
باسلام به دوستان میخواستم بدونم مسیر خیابان آزادی رو تا شهر جدید پردیس چه جوری برم آیا خط مترو راه اندازی شده تاپردیس.. اگه کمکم کنید ممنون میشم
محمد جواد
|
-
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
0
0
با عرض سلام خواهشمند است فکری به حال مردم غرب تهران به خصوص :شهر جدید اندیشه،فردیس،سراسیاب،مارلیک،ملارد،و....بکنید واقعا از لحاظ تردد به تهران دچار مشکل شده ایم .البته تمامی شهرهای تهران دچار این معظل شده اند ،ولی باید بررسی ها و مطالعات بر اساس اولویت صورت پذیرد . با تشکر
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
0
چرا تهرانسر با اين همه جمعيت مترو نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کتایون
|
-
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
من کارمند ساکن منطقه 22 شهرک راه اهن هستم ومتاسفانه برای ورود به مترو چیتگر بامشکلاتی نظیر :عدم تطابق ساعات ورود اتوبوس با ساعات ورود قطار عادی به ایستگاه هستم اتوبوس میرسه قطار رفته واین منجر به عدم بهره وری زمانی میشه وازطرفی برای سهولت وسریع تر رسیدن مسافرین کرج درقطارسریع السیرنیز وقت بقیه مردم منتظر در ایستگاههای خط عادی تلف میشود
پارسا راد
|
-
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
0
0
با توجه به جمعیت معتنابه ساکن در حکیمیه تهرانپارس و استقرار دانشگاههای امام حسین ( ع) و دانشگاه آزاد واحد شمال و دانشگاه شهید عباسپور و شهرکهای شهید بهشتی و کوی دانشگاه امام حسین(ع) و سازمان آب و.... متأسفانه این محله با چنین استعداد و تراکم جمعیتی فاقد ایستگاه مترو میباشد، در حالیکه با افزودن فقط یک ایستگاه به خط دو مترو پس از ایستگاه پایانی فرهنگسرا میتوان مشکل دستیابی ساکنان و دانشجویان مراکز علمی مذکور به مترو را رفع نمود و بدین طریق نیاز ساکنین به استفاده از وسائط نقلیه شخصی را برطرف نمود.بدیهی است احداث ایستگاه مزبور کمک زیادی به بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف سوخت و رفع آلودگی هوا خواهد نمود. با احترام توجه مسؤولین خدوم بویژه شهردار محترم شهر تهران را به این مشکل ساکنین حکیمیه و موارد فوق الذکر جلب نموده و تقاضای مساعدت و همکاری لازم داریم.
علیرضا امیدوار
|
-
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
0
0
با سلام بنظرم با توجه به تراکم بالای منطقه ده شهرداری و خیابان جمهوری یک خط مترو از منطقه مهرآباد جنوبی از طریق میدان جمهوری به بهارستان کشیده شود این خط میتواند در غرب به تهرانسر و از انجا به شهریار ادامه یابد . با تشکر
محسن
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
عرض سلام و احترام . آیا ایستگاه های فرودگاه مهرآباد هم اکنون فعال هستند با خیر ؟
سجادميررحمتي
|
-
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
باسلام ميخواستم ببينم مترو قائم ترمينال جنوب بيست وچهار ساعته است ياخير؟
نادر
|
-
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
0
با سلام.میخاستم ببینم چطور میتونم از ترمینال جنوب با مترو به خیابان طاهری در بلوار آفریقا به ساختمان سازمان ملل برسم.ممنون
سارا
|
-
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
0
سلام و خسته نباشید. خواهشمندم با توجه به جمعیت زیاد و تردد کثیر در محله حکیمیه تهرانپارس نسبت به احداث مترو و امتداد آن به ابتدای خط دو یعنی ایستگاه فرهنگسرا اقدامات لازم را مرحمت بفرمایید. با تشکر
مهرابی
|
-
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
شماروبخدافکری به حال مردم اندیشه مارلیک بکنید مترو ندارن ترافیک صبح بسیارزیاده
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
0
با سلام واقعا متاسفم هر طرح و پروژه ای که مربوط به منطقه 15 شروع میشه یا اجرا نمیشه یا سالیان طولانی مردم باید انتظار بکشن مثل مترو خط هشت یا بزرگراه امام رضا یا چند بزرگرا نیمه کاره منطقه شهرداری تبعیض قائل میشه
مهرابی
|
-
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
چرافکری به حال مترواندیشه نمیکنید
سورنا
|
-
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
با سلام. قسمت جنوبی خط 3 فقط تا ایستگاه آزادگان توسعه یافته و هیچگونه برنامه ای برای توسعه تا اسلامشهر انجام نمیشود. از مسئولان تقاضا داریم برای مردم شریف اسلامشهر هم مترو را ادامه دهند
عبدی
|
-
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
با سلام لطفا مترو جهت پردیس و رودهن راه اندازی شود مرسی
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
0
لطفا یه فکریم به حال اندیشه ومارلیک بکنید
محمدرضا
|
-
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
با سلام. با این جمعیتی که پردیس.بومهن.رودهن داره مترو از واجباته این مناطقه. ایستگاه اتوبوس تو فرهنگسرا اشراق بعضی مواقع جوابگوی جمعیت نیست. لطفا رسیدگی کنین. ممنون
زهره
|
-
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
تمام دست اندرکاران متروزحمت میکشن،مخصوصاکارگران،خداعمرباعزت به همشون بده
پری
|
-
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
قرار بود خرداد 95 مترو میدان صنعت بهره برداری شود ولی هنوز هیچ خبری نیست
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
باسلام خواهش می کنم فکری هم به حال منطقه وسیع و پرجمعیت یافت آباد بکنید.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
با توجه به ترافيك سنگين جاده انديشه به تهران و هجوم خودرو ها به حجم ترافيك تهران، در صورت اتصال يك شاخه به ايستگاه گرمدره، تمامي شهرهاي قدس و انديشه و شهريار و فرديس و مارليك و... به شبكه وصل شده و بارحجيم ترافيك تهران حذف مي گردد.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
سلام با توجه به حجم سنگین ترافیک در صبح و عصر مسیر اندیشه به تهران خواهش میکنیم به فکر مترو برای این ناحیه هم باشید تا بتونیم بموقع برسیم و اینهمه تاخیر نخوریم.
سعید
|
-
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
از فرودگاه مهر اباد چطوری به خیابان طالقانی برم؟
كريمي
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
با سلام خدمت شهردار محترم تهران لطفا بررسي ميداني و اسنادي داشته باشيد كه ساكنين منطقه درياچه و شهرك هاي اطراف آن در منطقه 22 با چه مشقتي به داخل شهر تهران تردد مي نمايند اتوبوس ها هر دو ساعت به صادقيه يا ازادي مي رسند، مترويي وجود ندارد و فرض كنيد افراد فاقد وسيله چگونه بايد به مناطقي مثل ونك، پونك و تجريش و... بروند و به موقع به سر كار برسند. لطفا براي حمل و نقل اين منطقه فکری كنيد.
محمدي
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
ساكنين منطقه 22 براي تردد از محرومترين مناطق تهران محسوب مي شوند. لطفا رسيدگي كنيد.
Nima
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
از ازادي چطوري به مولوي بروم؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
سلام چرا برای میدان بسیج فکری نمیکنن؟ واقعا به مترو نیاز دارد. پس ما تا چه زمانی باید منتظر بمانیم. باتشکر
از ساکنین شهر اندیشه تهران
|
-
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
از مسئولین محترم تقاضا می شود قبل از اینکه پرونده مترو بسته شود به فکر خط مترو شهر اندیشه شهرک کارمند نشین باشید. نیاوران تجریش و بالای شهر تهران با ماشین های انچنانی مترو دارند اما این شهرک تهران محروم از مترو است و ماشین هم نداریم. در تهران کار می کنیم برایمان خیلی مشکل است که مترو نداشته باشیم. با تشکر از شهردار تهران
سینا
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
0
سلام میخواستم بدونم از اندیشه چطور میتونم برم منیریه
علی
|
-
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
سلام. من نمی دونم چرا همه میدان ها بزرگ ایستگاه مترو گذاشتن الا میدان ونک حالا خوبه از همه جا هم شلوغ تر و ترافیکشم به سمت غرب زیاده ولی این کارشناساشون دقت نمی کنن. هر روز چه صبح چه عصر کم کم دو ساعت تو ترافیک ونک به سمت صادقیه هستیم.
وحید
|
-
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
باسلام. گسترش خط 4 به جنت اباد امری ضروری هست. برای کم شدن ترافیک میدان آزادی و صادقیه پیشنهادی دارم. خطوط شش و 4 و 7 که در منطقه پنج جنت اباد بهم میرسند به یکدیگر متصل شوند مثل متروی روسیه تا تبادل مسافر و مترو پیوسته شود اینگونه ترافیک از بین میرود. بعد غرب تهران مانند شهریار شهر قدس اندیشه مارلیک و... واقعا به مترو نیاز دارند و بنظرم خط انشعابی از گرمدره اغاز شده و اکثر شهرهای غرب استان تحت پوشش قرار دهد بدین وسیله ترافیک محورهای غرب استان کاهش بسیار عجیب و همینطور ترافیک میدان آزادی و جاده مخصوص کم میشود. البته این مترو باید در نقاط پرجمعیت شهرهای غرب تهران بگذرد و نه حاشیه تا بیشترین بازدهی و جذب جمعیت ترافیک بزرگراه ها را داشته باشد. برای کاهش الودگی هوا و ترافیک. یاشاسین ایرانیم
عزیزی
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
چرا در تهرانسر با این حجم جمعیت مترو راه اندازی نمیشود؟ از طرف اهالی محترم تهرانسر خواهشمندیم فکری به حال این منطقه کنید.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
سلام خط ۳ تا بنی هاشم راه اندازی شده؟
الهام
|
-
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
با سلام؛ به نظر من کارشناسان مترو غرب تهران رو فراموش کردن اگر حجم نظرات رو بخونید متوجه مشکلات نداشتن خط مترو در غرب تهران ائم از تهرانسر شهریار ملارد اندیشه و اسلامشهر و شهر قدس و مارلیک رباط کریم میشیم. لطفا مسئولین فکری بکنن این افراد واقعا مستلزم داشتن مترو هستن
فاطمه
|
-
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
0
خیلی بده که هیچ برنامه ای سمت افسریه و مسعودیه تا الان وجود نداره
ehsan
|
-
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
خط 8 و 9 مترو تهران طبق برنامه و نقشه از پونک اغاز شده و به افسریه هر دو ختم میشوند ولی فعلا شروع ان منوط به اتمام مترو خط 6 و 7 شده بعد با افتتاح خط 7 شعاع دسترسی منطقه افسریه به مترو خیلی کم خواهد شد اما تا ساخت خط 8 و 9 باید چند سالی صبر پیشه کرد بخاطر کمبود بودجه
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
0
بعضی ها چقدر انتظار نابجا دارند، بابا اینهمه وسایط نقلیه عمومی، ارزان، تمیز، در دسترس، و... خوب دیگه چی می خواهید؟!
پرستو
|
-
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
ممنون میشیم یک خط متر از قم ب تهران بکشید. کلی دانشجو و کارمند هر روز تو این اتوبان واقعا شلوغ در رفت و آمد هستند. خواهشمندم از مسئولین یک خط مترو هم از تهران به قم مثل کرج تا تهران بکشند.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
سلام. ایا برای تهرانسر، با این حجم جمعیت برنامه ای برای احداث مترو دارید؟ با تشکر و خسته نباشید خدمت مسئولین
علی
|
-
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
طبق نظر کارشناسان ترافیک شهری بیشتر مسافرتهای شهری به موازات خیابانهای اصلی انجام میشود. لذا در بیشتر شهرهای جهان مترو را زیر خیابانهای اصلی میکشند. متاسفانه در مترو تهران این مسئله رعایت نشده. برای مثال روزانه صدها مسافرت شهری در طول خیابانهای دماوند انقلاب و ازادی انجام میشود و باید یک خط مترو از شرقی ترین نقطه خ دماوند تا جاده مخصوص کشیده شود.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
چرا برای میدان ونک با اون همه ترافیک و آلودگی و حجم عظیم سفرهای شهری که تمامی در صبح ها به مقصد میدان ونک و عصرها از مبدا این میدان مهم تجارتی و اداری تهران هست هیچ ایستگاهی پیش بینی نشده؟!
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
در پاسخ به اقای علی همین الان هم خیابان آزادی و انقلاب مترو دارند و خط 4 از زیر انها میگذرد. حال بحث خیابان دماوند جداست و جالب خیابان دماوند خود به ایستگاه مترو مثل ایستگاه شهید باقری خط 2 نزدیک هست.
علي
|
-
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
چرا فكري بحال ترافيك همت ونيايش نمي كنيدبخاطر نبود بي ارتي ومترو عمرگرانمايه مردم وسرمايه هاي ملي هدرميرود مسلما اگر وسيله حمل ونقل عمومي دراين مسيرها باشد اكثرمردم وسيله نقليه شخصي خود رابيرون نمي اورند كه هم كمك به رفع الودگي ميكند وهم رفع ترافيك كشنده وطاقت فرسا
صالح قربانی
|
-
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
با سلام با توجه به حجم تردد بالای شرق تهران خواهشمند است از میدان آقا نور - مسعودیه تا تهرانپارس را با خط مترو مسنقیم به هم وصل نمایید. با تشکر
ممد
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
سلام چرا قلعه میر ایستگاه مترو نداره
راضیه
|
-
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
سلام ببخشید میخواستم بدونم از فرودگاه مهرآباد به کرج مترو هست ؟
تورج
|
-
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
سلام چرا تمام مسیر اتوبان های شهر تهران (همت-رسالت-امام علی-مدرس-یادگار-صدرو نیایش)...رو مترو کار نمی کنین..هم مسیرش بخاطر مستقیم بودن و عملیات ساختمانی کمتر راحت تر می باشد...خیلی از ترافیک می کاهد..مردم هم کمتر ماشین میارن
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
سلام از ازادی چطوری برم اسلامشهر تاکسی داره؟با تشکر
Mahya
|
-
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
با سلام و خسته نباشيد لطفا ي فكري هم بحال متروي منطقه ١٥ بكنيد هيچ متروويي نداره تا مترو كلاهدوز
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
سلام لطفا خط اتوبسرانی پردیس به مترو محلاتی مینی سیتی و یا نوبنیاد را راه اندازی کنید که ما کارمندان مجبور نشیم با وسیله شخصی تردد کنیم و اینهمه ترافیک و آلودگی در تهران ایجاد شود. با تشکر
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
هيچ وسيله نقليه عمومي در طول اتوبان نيايش و صدر (از ميدان شهران - تونل نيايش - تا ميدان نوبنياد) وجود ندارد و همه با وسيله نقليه تك سرنشين تردد ميكنند. به نظر من خط مترو يا بي آر تي كه شمال غرب را به شمال شرق وصل كنه بايد در اولويت باشه
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
خط 7 پس کی تکمیل می شود؟ ایستگاه میدان صنعت کی درست می شود؟
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
سلام می خواستم بدونم ایستگاه مترو مرزداران کی باز میشه
محمدرضا
|
-
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
لطفا مترو خط سه را از ایستگاه عبدل آباد به شهرک ولیعصر یافت آباد خلیج تهرانسر و ایستگاه خط چهار را از اکباتان به تهرانسر برسانید. از ایستگاه تهرانسر مترو شهر قدس شهریار و اندیشه و ملارد را بصورت خطوط روی زمین راه اندازی کنید. این امر خیر در کاهش هزینه حمل و نقل و کاهش ترافیک و آلودگی نقش مهمی دارد.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
سلام بااستفاده کردم خیلی زیاد انشاالله همیشه کشورمان در حال پیشرفت باشه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *