لزوم هدفمند کردن رویدادهای برنامه نویسی برای توسعه کسب و کار در حوزه ICT

22:00 - 29 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۶۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - معاون دولت، مجلس و استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ هدفمند کردن رویدادهای برنامه نویسی درجهت توسعه کسب و کار درحوزه ICT ضروری است
به گزارش ، حسین براری، در اختتامیه اولین رویداد کارآفرینی هکاتون ایران در استان البرز، بر ظرفیت های اقتصاد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت : سهم ICT در اقتصاد دنیا بیش از 2600 میلیارد یورو است که اگر به نسبت جمعیت کشور یک درصد از این مبلغ در ایران محقق شود، 26 میلیارد یورو یعنی حدود 100 هزار میلیارد تومان سهم ایران از اقتصادICT دنیا خواهد بود.

وی تاکید کرد: کل بودجه عمرانی کشور که سالانه محقق می شود حدود 20 هزار میلیار تومان است اما در حال حاضر حدود35 هزار میلیارد تومان سهم سالیانه فعلی  اقتصاد حوزه ICT کشور است و ما باید تلاش کنیم با توسعه کسب و کارهای جدید در جذب 65 هزار میلیارد تومان این اقتصادکوشا باشیم.

معاون دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  اظهارکرد: در زمینه نیروی انسانی نیز حدود 17 درصد دانشجویان کشور در حوزه ICT تحصیل می کنند واز 100 دانشجوی اول دانشگاه شریف، 81 نفر در رشته های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیل کرده اند که این نشانگر حضور نیروی انسانی فعال و نخبه کشور،  در این صنعت است.

وی ادامه داد: ‌مهمترین برنامه وزارت ارتباطات توسعه کسب وکار و اشتغال درحوزه ict است و باید تلاش شود برگزاری این گونه رویدادها به کسب و کار در این حوزه منجر شود و وزارت ارتباطات دراین راستا، آمادگی هرنوع همکاری رادارد.

براری تصریح کرد: با اقدامات فراوان وزارت در دو سال گذشته، زیرساخت های این حوزه در تمام نقاط کشور توسعه یافته است و فضا برای توسعه خدمات و اشتغال فراهم شده است.

وی با تاکید بر این نکته که فناوری اطلاعات در هر صنعتی وارد شود باعث گسترش رفاه و کاهش هزینه ها می شود، گفت: قبل از ورود فناوری اطلاعات به صنعت بانکداری هزینه هر خدمت در شبکه بانکی بالغ بر 1000 تومان بود که با ورود دستگاههای ATM این هزینه به 100 تومان و با ورود بانکداری اینترنتی هزینه هر تراکنش به 15 تومان کاهش یافت و در عین حال دسترسی مردم به خدمات بانکی آسان شد.

براری اضافه کرد: باید از اقتصاد بزرگ و مناسب این صنعت، نیروی انسانی و زیرساخت  مناسب موجود در کشور،  استفاده بهینه کرد تا با ایجاد کسب و کارهای جدید، بتوانیم سهم مناسبی از اقتصاد کشور را در این صنعت جذب کنیم.

وی ادامه داد:  وزارت ارتباطات آمادگی دارد با گروه های صاحب ایده حاضر در این رویداد مذاکره کرده و در خصوص ارائه وام های با سود کم برای دست یابی  به کسب و کار حمایت لازم رافراهم کند.

هکاتون، یک رویداد کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات است که برای اولین بار در کشور در استان البرز برگزار شد. این رویداد به  ماراتن برنامه نویسی مشهور است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *