رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش بیش از 300 هزار دانش‌آموز در مدارس فنی و حرفه‌ای با سه ساله شدن هنرستان‌ها

13:09 - 28 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۰۸۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: همراه با سه ساله شدن هنرستان‌ها جمعیت دانش‌آموزی یک پایه 300 تا 400 هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

افزایش بیش از 300 هزار دانش‌آموز در مدارس فنی و حرفه‌ای با سه ساله شدن هنرستان‌هاعلی زرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره توسعه مدارس فنی و حرفه ای اظهار کرد: با توجه به تغییرات ساختاری که در مدارس فنی و حرفه ای به وجود آمده است تا پایان سه سال آینده مدارس فنی و حرفه ای به صورت دو پایه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال آینده، هنرستان ها سه ساله خواهند شد، مطرح کرد: سال جاری بودجه تجهیز هنرستان های کشور 40 درصد افزایش یافته است و 360 میلیارد ریال به این منظور در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همراه با سه ساله شدن هنرستان‌ها و افزایش تعداد دانش‌آموزان باید زیرساخت‌های مربوط به تجهیزات و فضاهای آموزشی مورد نیاز را در سه سال فراهم شود، تصریح کرد: جمعیت دانش‌آموزی یک پایه 300 تا 400 هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

زرافشان با اشاره به اینکه امسال از 5 هزار استخدام جدید یک هزارو 800 نیروجذب مدارس فنی و حرفه‌ای خواهند شد، افزود: سعی داریم در 3 سال آینده فارغ اتحصیلان دانشگاه شهید رجایی را جذب کنیم.

وی ادامه داد: 400 هزار دانش آموز پایه سوم در شاخه فنی و حرفه ای و کارودانش تحصیل می‌کنند که پس از فارغ التحصیل شدن یا به بازار کار وارد می‌شوند یا به مقطع کاردانی دانشگاه ها می‌روند . این افراد از تعداد داوطلبان کنکور حذف شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خاتمه از انجام هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در پایان پایه نهم در  سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: هدایت تحصیلی از سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان پایه نهم به صورت دو مرحله ای اجرا می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *