رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشگیری از وقوع جرم در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی تاثیرگذار است

15:08 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۳۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: پیشگیری از وقوع جرم در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی تاثیرگذار است و همچنین هزینه مادی و مالی و مراجعات به محاکم قضایی را کاهش می‌دهد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان بوشهر ، «علی جمادی» در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دادگاه عمومی بخش بندر ریگ با اشاره به ضرورت توجه به موضوع رضایتمندی مراجعین به دادگاه بیان کرد: رسیدگی به پرونده ها در مراجع قضایی باید با سرعت و دقت لازم صورت پذیرد.

وی افزود: یکی از مهمترین نکاتی که می تواند باعث کاهش جرم و ورودی پرونده‌های قضایی شود توجه به امر مهم پیشگیری از وقوع جرم است .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر اینکه موضوع پیشگیری از جرم موضوعی فرا قوه ای است اظهار کرد : اگر چه موضوع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف قوه قضاییه مطرح شده اما بدون هماهنگی سایر قوا و همکاری جدی آنان نمی‌توان موضوع پیشگیری از وقوع جرم را به سامان رساند.

جمادی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در کاهش بسیاری از هزینه ها خاطر نشان کرد: فارغ از هزینه‌های انسانی سنگین ناشی از وقوع جرم های سنگین ، اجرای برنامه پیشگیرانه  می تواند تا حدود بسیار زیادی هزینه مادی و مالی و همچنین مراجعات به محاکم قضایی را کاهش دهد .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *