نیروهای مرزی هند و "پاکستان" آتش‌بس را بار دیگر نقض کردند

16:07 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۲۹۴
خبرگزاری میزان - در حالی که چند روز از توافق مقام‌های نظامی اسلام‌آباد و دهلی‌نو در مورد چگونگی جلوگیری از نقض آتش‌بس دو کشور می‌گذرد، یک نظامی پاکستانی در نتیجه درگیری مرزی با هند کشته شده است.
نیروهای مرزی هند و به گزارش به نقل از خبرگزاری تسنیم ، روزنامه‌های پاکستانی مدعی هستند که یک نظامی این کشور در نتیجه نقض آتش بس از سوی نیروهای مرزی هند کشته شده این در حالی است که مقامات هندی اسلام‌آباد را به نقض آتش‌بس متهم کرده است.

سخنگوی اداره روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان اعلام کرد که «شمس» نظامی این کشور به دلیل نقض آتش‌بس از سوی نیروی مرزی هند (BSF) کشته شده است.

وی افزود: شمس 20 ساله از منطقه ایالت «گلگت بلتستان» در ارتش پاکستان استخدام شده بود.

به گفته مقامات نظامی پاکستان، نیروی مرزی هند طی سه ماه گذشته 26 شهروند پاکستانی را در حملات مرزی کشته‌اند.

این در حالی است که مقام‌های نظامی هند و پاکستان جمعه گذشته باوجود تنش‌های اخیر، برای بهبود روابط در مذاکرات دهلی‌نو در مورد مسائل مربوط به مدیریت و تنش‌های مرزی تبادل نظر و توافق کردند.

مقام‌های هند و پاکستان در این دیدارها دستور کار جدیدی برای جلوگیری از نقض آتش بس در مناطق مرزی دو کشور وضع کردند.

"دی کی پاتهک" رئیس نیروی مرزی هند (BSF) در این خصوص گفته بود که مذاکرات مقام‌های نظامی هند و پاکستان در بهترین فضا برگزار شد و علاوه بر جلوگیری از تنش‌های مرزی در مورد قاچاق نیز گفت‌وگو انجام شد.

اعلام برگزاری مذاکرات مقامات نظامی هند و پاکستان در 26 آگوست (4 شهریور) لحظاتی پس از لغو مذاکرات در سطح مشاوران امنیت ملی این دو کشور مطرح شد.

مسأله "کشمیر"بین هند و پاکستان که سبب تنش‌های مرزی دو کشور است، در این دیدار مورد بحث قرار نگرفته است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *