رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عدم دیدار نخست وزیران هند و "پاکستان" در اجلاس آتی سازمان ملل

16:52 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۲۲۳
خبرگزاری میزان - نخست وزیر هند و پاکستان در اجلاس سازمان ملل با هم دیدار نخواهند داشت. این خبری است که رسانه های منطقه امروز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند.
عدم دیدار نخست وزیران هند و به گزارش به نقل از"داون نیوز"، منابع دیپلماتیک خبر دادند که در اجلاس هفته آینده سازمان ملل"نریندر مودی" و "نواز شریف" نخست وزیران هند و پاکستان دیداری با یکدیگر نخواهند داشت.

بنابر این گزارش، "جان کربی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در کنفرانس خبری خود اعلام کرد: مسائل بین هند و پاکستان باید حل شود و آمریکا در تلاش است که رهبران دو کشور را برای مذاکره دو جانبه تشویق کند.

این گزارش می افزاید: آمریکا و شورای امنیت به رهبران دو کشور هند و پاکستان اعلام داشته است که هنگام سخنرانی در مقر سازمان ملل از هرگونه جبهه گیری علیه یکدیگرذ دوری کنند.

از سویی؛ با توجه به درگیری های مرزی هند و پاکستان در منطقه کشمیر، رسانه های هند بر این باورند که «نریندر مودی» در هفتادمین مجمع سازمان ملل سخنرانی نخواهد داشت.

با این وجود اما نخست وزیر هند طبق برنامه قبلی در اجلاس توسعه پایدار 26 سپتامبر سخنرانی خواهد داشت و طبق برنامه "ششما سوراج" وزیر خارجه این کشور نیز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

بر این اساس؛ چون در سازمان ملل ابتدا نواز شریف نخست وزیر پاکستان سخنرانی خواهد داشت، پیش بینی می شود که اگر او درباره مسائل مورد مناقشه موضعی اتخاذ نماید وزیر خارجه هند در مخالفت با وی سخنرانی کند.

لازم به ذکر است ژست صلح طلبانه کاخ سفید درباره مناقشات دو کشور هند و پاکستان در حالی است که مقصر اصلی مسئله کشمیر و دیگر مناقشات مرزی دو طرف، بیش از هر کسی آمریکا و انگلیس هستند که تاکنون با ترفندهای مختلف از حل و فصل همیشگی این ماجرا جلوگیری کرده اند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *