همکاری کمیته امداد با بیش از 40 کشور دنیا

10:29 - 22 تير 1393
کد خبر: ۷۶۷
معاون هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد مردمی در 7 کشور دفتر نمایندگی و با بیش از 40 کشور جهان نیز تعامل و همکاری دارد.

: معاون هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد گفت: این نهاد مردمی در 7 کشور دفتر نمایندگی و با بیش از 40 کشور جهان نیز تعامل و همکاری دارد.

به گزارش ، محمد محمدی فرد افزود: فعالیت‌های حوزه بین الملل این نهاد از طریق طیف وسیعی از تعاملات و خدمات در سایر کشورها بویژه ارتباط با هموطنان در خارج از کشور که تمایل به همراهی در فعالیت‌های خیرخواهانه این نهاد دارند، انجام می شود.

وی ادامه داد: حوزه بین الملل ضمن شناسایی ظرفیت‌ها و استعداها، زمینه به انجام رساندن نیات خیر هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور را در زمینه حمایت از ایتام، کمک به امر ازدواج، تعمیر و تامین مسکن در خارج از کشور با همکاری این نهاد انجام می‌دهد.

معاون هماهنگی امور بین الملل کمیته امدادبا بیان این‌که این نهاد مردمی در هفت کشور دفتر نمایندگی و با بیش از 40 کشور نیز تعامل و همکاری دارد، تصریح کرد، تلاش کردیم مجامع هدف بین المللی را با الگوهای حمایتی و توانمندی این نهاد آشنا کنیم که در این راستا با استفاده از ظرفیت‌های محلی هر کشور همکاری‌ها در زمینه ایجاد کارگاه‌های مهارت آموزی و فنی با مدل و مدیریت کمیته امداد امام(ره) صورت می‌گیرد.

محمدی فردخاطر نشان کرد: اکنون در تاجیکستان 107 کارگاه کارآموزی، در افغانستان 60 کارگاه کارآموزی، در اتحادیه کومور بیش از 20 کارگاه و در سیرالئون 15 کارگاه و در اتیوپی شش کارگاه کارآموزی فعال است.

معاون کمیته امداد در مورد نحوه همکاری این نهاد با دیگر کشورها، ضمن دعوت از تیم هایی از کادر مدیریتی دیگر کشورها به ایران و آشنایی با مدل و الگوهای این نهاد، یادآور شد: مدل و نمونه آن‌ها در کشور اجرا می شود و بر اساس مشارکت های محلی توسعه پیدا می‌کند.

وی گفت: امسال در لبنان 20 میلیون دلار درآمدهای محلی در حوزه مشارکت های مردمی از طریق نصب 110 صندوق صدقات در شهرهای مختلف و اجرای طرح اکرام ایتام داشته ایم.

محمدی فرد به مشکلات مسلمانان غزه، عراق، سوریه، لبنان و میانمار اشاره کرد و خواستار کمک به مسلمان این کشورها شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *