رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل بانک اطلاعاتی برای جلوگیری از زمین خواری/ پیشگیری وظیفه اصلی یگان

12:30 - 23 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۴۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی صیانت و حفاظت از اموال را یکی از اصول مهم و شناخته شده جوامع بشری برشمرد و گفت: برای جلوگیری از زمین خواری بانک اطلاعاتی جامع تشکیل می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، سید محمد پژمان صبح امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متأسفانه رفتارهای مانند طمع افراد فرصت طلب و سودجو منجر به استفاده غیر قانونی و غیر موجه از سرمایه ها و دارایی ها می شود.

وی افزود: این درحالی است که مدیران مکلف به صیانت از آنها هستند تا اینکه این اموال را در اختیار یک فرد حقیقی یا حقوقی قرار دهند.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: با توجه به اولویت امر پیشگیری به درمان جلوگیری از تجاوز افراد سودجو به اموال مردمی، باید پیش از هر اقدامی اساس کار یگان باشد زیرا در نبود صیانت از اموال به مجرمان و بزهکاران فرصت سوءاستفاده داده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در این میان وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن ارائه سند و مدارک به موقع است که بهانه ای به دست سودجویان برای تصرف این زمین ها نباشد.

وی مطرح کرد: در صورت ارائه اسناد و مدارک اطلاع رسانی و شناسایی اراضی میسر شده و مانع از هر گونه کلاه برداری می شود.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی در مورد زمین از دیگر اقداماتی است که برای روشن شدن وضعیت اراضی دولتی و اطلاع رسانی به عموم باید انجام بگیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *