راه اندازی نخستین دستگاه هیپرترمی کشور در بیمارستان شهدا

10:16 - 22 تير 1393
کد خبر: ۷۶۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
نخستین دستگاه هیپرترمی کشور برای درمان بیماران سرطانی در بخش رادیوتراپی انکولوژی مرکز پزشکی شهدای تجریش راه اندازی شد.

: نخستین دستگاه هیپرترمی کشور برای درمان بیماران سرطانی در بخش رادیوتراپی انکولوژی مرکز پزشکی شهدای تجریش راه اندازی شد.


به گزارش به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از این روش درمانی به عنوان روش کمکی به همراه رادیوتراپی و شیمی درمانی در درمان برخی سرطان‌های پیشرفته و متاستاتیک(سرطان‌هایی که در بدن پخش شده‌اند) استفاده می‌شود.

این روش درمانی موجب ایجاد تغییراتی در هسته و سیتوپلاسم سلول می‌شود. مکانیسم‌های متعددی برای این روش درمانی ذکر شده اما مهمترین آن‌ها احتمالاً تحریک و تقویت سیستم ایمنی بیمار است تا بدن وی بتواند به طرز موثرتری با سرطان مقابله کند.

روش درمانی هیپرترمی به تنهایی قادر به درمان سرطان و از بین بردن سلول‌های سرطانی نیست.

مطالعات متعدد نشان داده که روش هیپرترمی می‌تواند با افزایش حساسیت سلول‌های سرطانی به رادیوتراپی و داروهای شیمی درمانی، سبب از بین رفتن آن‌ها شود.

از دستگاه هیپرترمی برای درمان بیماران به سه روش، موضعی، ناحیه‌ای و کل بدن استفاده می‌شود.

در هیپرترمی موضعی، یک ناحیه کوچک از بدن تحت گرمادهی قرار می‌گیرد که این روش برای تومورهای کوچک سطحی یا سرطان‌های کوچک واقع در مری و یا رکتوم(راست روده) مناسب است.

در هیپرترمی ناحیه‌ای یک ناحیه بزرگتر از بدن تحت گرمادهی قرار می‌گیرد و از این روش می‌توان برای درمان تومورهای عمقی بدن مانند تومورهای واقع در حفره شکمی یا سرطان‌های مثانه و رحم استفاده کرد.

همچنین در هیپرترمی تمام بدن بیمار تحت گرمادهی قرار می‌گیرد که این روش برای درمان سرطان‌های پیشرفته و متاستاتیک(سرطان‌هایی که در بدن پخش شده اند) مناسب است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *