ترکمنستان 70 درصد برق "افغانستان" را تأمین می‌کند

9:24 - 23 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۳۲۳
خبرگزاری میزان - رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به اینکه میزان صادرات برق این کشور به "افغانستان" در آینده‌ای نزدیک به 5 برابر دیگر افزایش می‌یابد، گفت: ترکمنستان قادر است علاوه بر نیاز داخلی 70 درصد برق افغانستان را تامین کند.
ترکمنستان 70 درصد برق
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تلویزیون ملی این کشور، "قربانقلی بردی‌محمداف" رئیس جمهور ترکمنستان دیروز (یکشنبه) مجتمع نیروگاهی توربین گازی "دروازه" واقع در شمال عشق‏‌آباد را افتتاح کرد.
 
رئیس جمهور ترکمنستان در مراسم افتتاحیه این مجتمع نیروگاهی گفت: این نیروگاه پیشرفته و مدرن در مساحت 32 هکتار ظرف 24 ماه با هزینه بیش از 366 میلیون دلار احداث شده‌ ‏است.
 
وی افزود: ظرفیت این نیروگاه  504.4 مگاوات بوده و و در احداث آن بیش از 3 هزار نفر فعالیت کرده‌اند و بعد از راه‌اندازی آن قرار است، 200 پرسنل به صورت دائم فعالیت کنند.
 
بردی‏‌محمداف اعلام کرد: با راه‌اندازی این نیروگاه ترکمنستان با داشتن 12 نیروگاه و 47 توربین از جمله، 30 دستگاه توربین گازی، 14 دستگاه توربین بخار و 3 دستگاه توربین آبی به ظرفیت 517 مگاواتی دست یافته و به یکی از تولید کنندگان مهم برق در منطقه تبدیل شده‌ است و این ظرفیت در آینده نزدیک با راه‌اندازی و تجهیز 2 نیروگاه جدید دیگر که در دست اجراست، به بیش از 7000 مگاوات خواهد رسید.

ترکمنستان 70 درصد برق
 
وی گفت: ترکمنستان هم‌اکنون به افغانستان برق صادر می‌کند و قصد دارد میزان صادرات به این کشور را در آینده نزدیک به 5 برابر دیگر افزایش دهد.
 
ترکمنستان 70 درصد برق
بردی‌محمداف افزود: ترکمنستان قادر است تا علاوه بر نیاز داخلی 70 درصد برق افغانستان را تولید کند و در این زمینه تمهیدات لازم به صورت فعالانه در دست اجراست.
 
ترکمنستان 70 درصد برق
رئیس جمهور ترکمنستان در بخش دیگر سخنرانی خود با اشاره به پتانسیل بالا برای تولید و صادرات انرژی برق تصریح کرد: چندی پیش قرارداد ساخت کامل پروژه اولین نیروگاه چرخه ترکیبی در شهر "مرو" مرکز استان ماری ترکمنستان با شرکت آمریکایی و ترکیه را نیز امضا کردیم که این طرح نیز جهشی جدید در صنعت انرژی برق ترکمنستان خواهد بود.
 
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *