رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آموزش روت کردن گوشی/ مفهوم روت و روت کردن /بخش اول

1:47 - 20 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۲۹۸
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خبرگزاری میزان - شاید شما هم بارها و بارها واژه"روت" و "روت کردن" را شنیده باشید اما ندانید روت چیست و روت کردن چه فایده هایی دارد.با ما همراه باشید.

به گزارش گروه فضای مجازی ، در این بخش ابتدا با مفهوم روت آشنا می شویم . سپس در بخش دوم چگونگی روت کردن گوشی همراه را به شما آموزش می دهیم . شاید شما هم بارها و بارها واژه "روتو "روت کردنرا شنیده باشید اما نمیدانستید روت چیست و روت کردن چه فایده هایی دارد ؟

اما واقعا روت چیست ؟

کلمه "روت” در لغت به معنی "ریشه” است . روت کردن در واقع نوعی هک کردن گوشی اندرویدی برای دسترسی به بعضی قسمت های مهم گوشی و رفع یک سری محدودیت ها است . یعنی با روت کردن شما به ریشه های اصلی گوشی خود دسترسی پیدا میکنید . تقریبا این کار مشابه جیلبریک کردن گوشی های اپل و وینفون و یا هک کردن گوشی های قدیمی سیمبین هست !

اما فایده روت کردن چیست ؟ چرا باید گوشی خودمان را روت کنیم ؟

اولین و مهم ترین کاری که در گوشی های اندرویدی انجام میدهند روت کردن آنهاست ! به گفته Developer های اندرویدشما بدون روت کردن فقط از 20% گوشی خود استفاده میکنید ” البته این اصطلاح معروف برای زمانی بود که نسخه های اولیه اندروید در بازار عرضه شده بود و امکانات پیشفرض سیستم عامل اندروید محدود تر بود ! با این حال با روت کردن شما به قسمت های مهم گوشی خود دسترسی پیدا میکنید و میتوانید آن را به سلیقه خودتان کاملا شخصی سازی کنید !

فواید روت کردن در گوشی های اندرویدی :

  • دسترسی به فایل های سیستمی گوشی.
  • تغییر فونت اصلی گوشی.
  • فارسی سازی کامل گوشی حتی در منوها.
  • گرفتن Backup از تمامی قسمت های مختلف گوشی به صورت جداجدا و Restore کردن آنها در م ( هر چند این قابلیت با نصب Recovery امکان پذیر است ).
  • حذف برنامه های سیستمی و اصلی گوشی ( در حالت عادی شما نمیتوانید برنامه های اصلی گوشی خود را پاک کنید . مثل برنامه Maps).
  • انتقال برنامه ها به SD Card.
  • تعویض حافظه Internal و External گوشی ( داشتن فضای بیشتر برای ریختن فایل های Data برای بازی های HD ).
  • OverClock و UnderClock کردن گوشی ( تغییر فرکانس CPU برای سرعت بیشتر گوشی یا کم مصرف تر شدن گوشی).
  • اجرای دستورات ترمینال در گوشی ( شبیه به دستورات CMD در ویندوز کامپیوتر ها ).
  • عبور از محدودیت های اینترنت.
  • نصب تم های اختصاصی بر روی گوشی.
  • نصب بعضی از برنامه های فوق کاربردی که فقط با روت کردن امکان استفاده از آنها را دارید ( مثل برنامه های Root Explorer و Titanium Backup Pro).

آیا روت کردن ضرری هم دارد ؟

 بله، روت کردن گوشی شما مثل یک دارو برای یک انسان است . همانطور که دارو به خودی خود چیز مفیدی است و در جهت درمان یک بیماری برای انسان عمل میکند اما دارای یک سری عوارضی است که برای دریافت بهترین نتیجه باید زیر نظر پزشک متخصص از آن استفاده کنید , روت کردن گوشی نیز همینطور است ! اگر اطلاعات کافی و جامع از کار با کامپیوتر و آشنایی با سیستم عامل Android ندارید بهتره که روت کردن گوشی خود را به یک فرد متخصص در این زمینه بسپرید ! از ضرر های روت کردن به 2 مورد زیر میتوان اشاره کرد .
  1. باطل شدن گارانتی گوشی شما .
  2. ممکن است در حین روت کردن و اشتباه رفتن یک مرحله گوشی شما بریک شود ( یعنی گوشی شما آسیب جدی ببیند که جبران ناپذیر باشد ).

/ادامه دارد...

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *