ابلاغ وزیر کشور به استانداران برای همکاری با بنیاد بین‌المللی غدیر

13:53 - 19 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۲۹۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان-سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ وزیر کشور به استانداران برای حداکثر همکاری با اهداف و برنامه های وحدت آفرین بنیاد بین‌المللی غدیر خبر داد و بر اصرار و اهتمام وزارت کشور و استانداری‌ها به این امر تاکید کرد.
به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور در جمع مسئولین بنیاد بین‌المللی غدیر، غدیر را نماد و مظهری از عقلانیت اسلام برشمرد.

وی با اشاره به ضرورت حکومت، سرپرستی و قانون در جوامع به عنوان وجه مشترک همه مکاتب و فلسفه های سیاسی در حوزه‌های مختلف فکری،‌ محورهای اصلی فلسفه سیاسی اسلام را احصاء کرد.

امیری در ادامه سخنان خود چهار محور زندگی اجتماعی، ضرورت وجود قانون، اوصاف واضع قانون و شرایط مجری قانون را به عنوان محورهای عمده فلسفه سیاسی اسلام در حوزه غدیر دانست و خواستار سرمایه‌گذاری بنیاد بین‌المللی غدیر برای گسترش پژوهش و اندیشه‌ورزی در عرصه فلسفه سیاسی اسلام شد.

وی با اشاره به الگوسازی حکومت دوره حیات پیامبر اعظم(ص) و امام علی (ع) در عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی، این دو حکومت را واجد و شامل مبانی همه برجستگی‌های حقوق مدرن دانست و اظهار کرد: در عمل نیز در حد اقتضاء محیط مکانی و زمانی این دو حکومت، تعبد و تعقل در عرصه زندگی شخصی و همچنین انسان دوستی ،‌خدمت تمام عیار به مردم و حفظ کرامت انسانها در حداکثر آن در عرصه اجتماعی عملاً اجرا شده است.

امیری تصریح کرد: آنچه امروز در حقوق مدرن وجود دارد، مبانی آن در حکومت علی ابن‌ ابی طالب گذاشته شده و در عمل نیز، در حدی که اقتضا داشته ‌پیاده و اجرا شده است.

قائم مقام وزیر کشور در فراز دیگری از سخنان خود از ابلاغ وزیر کشور به استانداران برای حداکثر همکاری با اهداف و برنامه های وحدت آفرین بنیاد بین‌المللی غدیر خبر داد و بر اصرار و اهتمام وزارت کشور و استانداریها به این امر تاکید کرد.

گفتنی است پس از این سخنرانی، حکم ریاست بنیاد بین المللی غدیر در وزارت کشور که به امضاء آیت الله خزعلی برای رحمانی فضلی صادر شده است توسط حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران،‌ تحویل امیری قائم مقام وزیر کشور شد.

همچنین بنا به پیشنهاد عبدالرضا رحمانی فضلی، از سوی حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر ، کوروش حیدری مشاور وزیر و مسئوول هماهنگی حوزه وزارتی وزارت کشور به عنوان دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در وزارت کشور منصوب شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *