تشریح چگونگی افزایش تعداد نمایندگان/ 20 استان مشمول افزایش تعداد نمایندگان می‌شوند

17:00 - 21 تير 1393
کد خبر: ۷۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نایب رئیس دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان آن‌ها در کمیسیون شوراهای مجلس خبر داد.

: نایب رئیس دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان آن‌ها در کمیسیون شوراهای مجلس خبر داد.

محمد ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان با تاکید بر اینکه طرح مذکور بر پایه لایحه دولت دهم که به مجلس هشتم ارائه شده بود، تنظیم شده است، اظهار کرد: برای به‌روز‌رسانی لایحه دولت دهم، کارشناسی‌های لازم صورت گرفت، استان‌های کشور مورد سنجش قرار گرفت و در نهایت 20 استان برای اعمال افزایش تعداد نمایندگان انتخاب شد.

نماینده مردم خمین در مجلس ادامه داد: کمیسیون شوراها جلسات مختلفی با مجامع استانی نمایندگان هر یک از این استان‌ها برگزار کرد و در جریان نظرهای نمایندگان قرار گرفت.

وی یادآوری کرد که در جلسه فردا یکشنبه کمیسیون شوراها آخرین اظهارنظرها را جمع بندی کرده و تصمیم‌ نهایی را در خصوص چگونگی افزایش تعداد نمایندگان به هیئت رئیسه تقدیم می‌کنیم.

رضایی افزود: هیئت رئیسه مجلس این طرح پس از تقدیم، در نوبت می‌گذارد و ممکن است تا 3 ماه آینده نوبت به بررسی آن در صحن علنی نرسد.

وی توضیح داد: به دنبال تصویب این طرح در صحن علنی، به تعداد نمایندگان هر یک از 20 استان انتخاب شده، یک نماینده اضافه می‌شود. و در مجموع تعداد نمایندگان مجلس از 290 به 310نفر می رسد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *