بازیگر نقش عبدالمطلب:مخاطبان محمد رسول الله(ص) فقط مسلمانان نیستند/بدون پیش داوری فیلم را ببینید

8:07 - 17 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۴۶۷
خبرگزاری میزان: بازیگر نقش عبد المطلب گفت: از مخاطبان می خواهم که هنگام تماشای "محمد رسول الله(ص)"بدون پیش داوری و تنها با دلهایشان به تماشای این فیلم بنشینند و امیدوارم بتوانند از تماشای این فیلم لذت ببرند و یکی از فیلمهای ماندگار در خاطرهای آنها باشد.
به فیلم سینمایی "محمد رسول الله" به کارگردانی "مجید مجیدی" یکی از آثاری است که گفته می شد یک پروژه جهانی است و در کشور های مختلف اکران می شود. گویا این فیلم قصد رقابت با فیلم "مصطفی عقاد" را دارد. در بهمن ماه سال 93 بود که این فیلم برای اهالی رسانه به نمایش گذاشته شد که با انتقاد ها و البته تعریف و تمجید های بسیاری روبه رو شد این نکته را هم باید بگوییم که "محمد رسول الله" "مجید مجیدی" رویکردی متفاوت از "الرساله" "مصطفی عقاد" داشت. به لحاظ زمانی هم "مجید مجیدی" مقطعی را انتخاب کرده بود که نقاط عطف دراماتيك و هيجان‌انگيز كمتری دارد و هم ساختاری كه برای فيلمنامه در نظر گرفته شده یک جور حالت مدرن برای این فیلم تاریخی دارد. به همین بهانه به گفت و گوی مشروحی با بازیگر نقش عبدالمطلب (علیرضا شجاع نوری) در این فیلم پرداخته ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

آقای شجاع نوری! در فیلم سینمایی "محمد رسول الله" خوش درخشیدید کمی در رابطه با این موضوع توضیح بدید؟


افرادی که چنین نظری در رابطه با نقش آفرینی من در این فیلم سینمایی دارند در واقع به من لطف دارند و جا دارد که از آنها تشکر کنم. در رابطه با این فیلم باید یگویم که فرصت خوبی بود و سعادتی بود که توانستم در آن به نقش آفرینی بپردازم، خدا را شکر می کنم که به خاطر این فرصتی که در اختیار من قرار گرفت و امیدوارم هر چه زودتر ما حصل آن را ببنیم. خودم هم روز شماری می کنم که ببینم چه زمانی فیلم اکران می شود که بتوانم با مردم به تماشای آن بنشینم. امیدوارم مردم نیز این فیلم را بپسندند و نقش آفرینی من نیز مورد توجه آنها قرار بگیرد. سوژه این فیلم خوشایند عام است و باید بگویم، هم کار من و هم کار همکارانم در این فیلم بسیار زیاد بود. امیدوارم با تمام این تفاسیر این فیلم مورد توجه قرار گیرد و خودم به واقع برای اکران آن لحظه شماری می کنم.

آقای شجاع نوری! عده ای به فیلم نامه این اثر انتقاد دارند شما تا چه اندازه این انتقادها را می پذیرید؟


بله خودم هم در جریان این انتقادات قرار گرفته ام و برخی نقدها را خوانده ام. در برخی از این نقدها دیده ام که عده ای می گویند این فیلم هیچ چیز جدیدی را ارائه نداده است در پاسخ به این نقدها  باید بگویم پرداختن به زندگی حضرت محمد (ص) سوژه جدیدی نیست اگر دنبال مطلب جدیدی از حضرت محمد(ٌص) هستیم باید بگویم که نمی توان آن را پیدا کرد زیرا قصه پیامبر را همه می دانند و برای همه واضح است و حتی در برخی جملات عده ای از تماشا گران می توانند متوجه شوند که چه چیزی ممکن است بیان شود و چه چیزی بیان نشود و اطلاعات آن را به طور کامل داشته باشند. اما نکته ای که وجود دارد این است که این فیلم مخاطب عام دارد و مخاطبان آن سینماگران، سینما دوستان، روشن فکران و صاحب اندیشان نیستند فیلم "محمد رسول الله" مانند پیامبر، مخاطبش عوام هستند و اگر شما عوامانه فیلم را ببینید، بدون گشتن به دنبال جواب سوالهایی که در ذهن دارید و بدون اینکه تصور کنید صاحب نظر، هنرمند، روشن فکر و سینماگر هستید و به دنبال جواب سوالهای خود نباشید می توانید از  تماشای تصویر گری شاعرانه یک حادثه دلنشین لذت ببرید اگر به این شکل فیلم را تماشا کنید قدر مسلم می توانید ارتباط خوبی با فیلم برقرار کنید.

آقای شجاع نوری! زمان این فیلم سه ساعت است فکر می کنید مخاطب آن با وجود داشتن اطلاعات در این زمینه بتواند ارتباط خوبی را با فیلم برقرار کند؟




چرا نتواند؟ مگر شما نتوانستید ارتباط برقر ار کنید؟ می خواهم باز تاکید کنم که اگر بدون پیش داوری و سوالهای از پیش تعیین شده فیلم را با نگاهی زیبا تماشا کنید از مفاهیم زیبای آن لذت می برید فیلم سینمایی "محمد رسول الله " ربطی به اسلام و غیر اسلام ندارد این فیلم با دلهای عوام درجهان اسلام و خارج از اسلام ارتباط برقرار می کند. البته این که می گویم عوام منظور من بی سواد بودن افراد نیست بلکه منظورم این است که بتوانم بدون قضاوت به تماشای فیلم بنشینم همانطور که وقتی کسی خبری را بدون پیش داوری می شنود برداشت متفاوتی از آن کسی دارد که قضاوتهای از پیش تعیین شده درباره آن اتفاق دارد و می خواهم تاکید کنم که این فیلم با دلهای خیلی از افراد ارتباط بر قرار می کند.

آقای شجاع نوری! اولین باری بود که با "مجید مجیدی" همکاری داشتید همکاری با این کارگردان برای شما چطور بود؟




 
بله خدارا شکر می کنم برای این همکاری و ارتباطی که با یکدیگر داشتیم "مجید مجیدی" یکی از کارگردانان بزرگ این کشور است و من برای او احترام زیادی قائل هستم همکاری با او برای من بسیار لذت بخش بود و نه تنها من بلکه تمام گروه فیلم سازی با یکدیگر و با این کارگردان تعامل خوبی داشتیم.

آقای شجاع نوری! فکر نمی کنید کمی درگیر نقشهای دینی شده اید و این موضوع یک جور تکرار را برای مخاطب به همراه ندارد؟



نه نه این موضوع را قبول ندارم نقش من در روز "واقعه" نقش متفاوتی از "محمد رسول الله " بود این دو هیچ ارتباطی به هم ندارند تفاوت نقش ها و تیپهای متفاوت باعث می شود که مخاطب تکرار را حس نکند.

در فیلم "محمد رسول الله " گریم سنگینی داشتید کمی در رابطه با  این موضوع توضیح می دهید؟



من روزی 4 ساعت گریم می شدم و روزی دو بار گریمم پاک  می شد یعنی روزی 6 ساعت باید روی صندلی بدون هیچ حرکتی می نشستم از ساعت 3 صبح که از خانه بیرون می رفتم و ساعت 5 به لوکیشن اصلی فیلم می رسیدم گریم من شروع  می شد و تا ساعت 9 زیر گریم بودم و بعد می رفتم جلوی دوربین و طرفهای عصر هم فیلمبرداری تمام می شد و دوباره 2 ساعت و هر دفعه چهار نفر روی صورت من کار می کردند و بعد از انجام آن نیز چهار نفر گریم من را پاک می کردند البته از نظر من باید این چنین گریمی صورت می گرفت چون این فیلم یک فیلم تاریخی است و نمی توان مثل نقشهای دیگر نمی توان گریم عادی برای آن در نظر گرفت.

آقای شجاع نوری اگر صحبت دیگری با مخاطبانتان دارید بفرمایید؟

نه صحبت دیگری ندارم فقط از مخاطبان می خواهم که هنگام تماشای این فیلم بدون پیش داوری و تنها با دلهایشان به تماشای این فیلم بنشینند و امیدوارم بتوانند از تماشای این فیلم لذت ببرند و یکی از فیلمهای ماندگار در خاطرهای آنها باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *