رفع چالش‌های آب با استفاده از دانش رباتیک و هوش مصنوعی

8:59 - 16 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۱۱۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس کمیته فنی جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر از برگزاری لیگ خلاقیت در رباتیک خبر داد و گفت: این لیگ با محوریت موضوع بحران آب با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار خواهد شد.
رفع چالش‌های آب با استفاده از دانش رباتیک و هوش مصنوعی

به گزارش گروه اجتماعی میزان، سروش صادق‌نژاد، رئیس کمیته فنی جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه امیرکبیر هدف اصلی لیگ خلاقیت رباتیک را تقویت خلاقیت و توانایی حل مساله دانش‌آموزان در کنار آشنایی آنها با اصول رباتیک دانست و افزود: این لیگ در دو بخش مجزا برگزار می‌شود و در نهایت تیم‌های برتر هر بخش معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به بخش اول این لیگ، اظهار داشت: در بخش اول از دانش‌آموزان خواسته می‌شود در خصوص موضوعی ایده‌پردازی و خود را برای ارائه‌ حضوری ایده محوری در ایام مسابقات آماده کنند.

صادق‌نژاد معیارهای ارزیابی در این بخش را خلاقیت دانش‌آموزان در ایده‌ پردازی و نحوه ارائه ذکر کرد و یادآور شد: در بخش دوم از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود بر اساس قوانین این بخش ربات‌های خود را طراحی و بسازند.

به گفته وی در روزهای مسابقه تیم‌های شرکت‌کننده ‌باید ربات‌های خود را برای رقابت چند مرحله‌ای آماده کنند.

رئیس کمیته فنی جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر، موضوع محوری این رقابت‌ها را آب ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به کمبود منابع آب در کشور و نیاز به شناخت چالش‌ها و راهکارهای موجود در زمینه انباشت آب و همچنین بازگرداندن آب به چرخه طبیعی و ارائه راهکارهای موجود جهت جلوگیری از هدر رفت آن در حوزه خانگی و کشاورزی و جلوگیری از بوجود آمدن آلودگی‌های زیست محیطی در حوزه آب، مساله کلی با عنوان "حفاظت از منابع آب، حفاظت از حیات نسل آینده"در این حوزه معرفی شده است و بر این اساس سعی بر آن است تا با استفاده از دانش رباتیک راه حل‌های برون رفت از این معضل ارائه شود.

وی تاکید کرد: اجرای این لیگ با همکاری سازمان مدیریت منابع آب ایران و اداره آب و فاضلاب استان البرز برگزار می‌شود.

صادق نژاد زمان ثبت نام این لیگ را اول مهر ماه ذکر کرد و یادآور شد: زمان برگزاری این لیگ همزمان با روزهای مسابقات اعلام کرد.

رئیس کمیته فنی مسابقات رباتیک امیرکبیر همچنین از برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AUTCup 2015)، سومین دوره مسابقات بین المللی هوش مصنوعی جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AAIC 2015) و نخستین دوره مسابقات آزاد فیراکاپ 2015 (IRAN FIRACup Open 2015) خبر داد.

صادق‌ نژاد ادامه داد: این دوره از مسابقات در قالب 15 رشته مسابقات رباتیک و 10 رشته مسابقات هوش مصنوعی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی طراحی شده است.

وی زمان پیش ثبت نام این مسابقات را از روز 24 مرداد ماه ذکر کرد و افزود: ثبت نام این دوره از مسابقات تا 16 شهریور ماه ادامه دارد.

صادق‌ نژاد با تاکید بر اینکه تیم‌های متقاضی از اول شهریور ماه تا اول مهرماه مهلت دارند تا نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش های خود اقدام کنند، افزود: هیات داوران این جشنواره از اول تا 15 مهرماه اقدام به بررسی مستندات فنی ربات‌ها خواهند کرد و بر اساس صلاحیت،‌ تیم‌های منتخب برای شرکت در مسابقات انتخاب خواهند شد. وی خاطر نشان کرد: ثبت نام نهایی تیم‌ها از 15 مهر ماه آغاز و تا 5 آبان ادامه خواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *